Ducha lub widziadła opisanie


  • Wrogie niebo Legion Dusz Mistrz Gry

    Księga stale uzupełniana przez każdego, kto zdobywa nowe informacje. Jest także miejscem przedyskutowywania nowych taktyk, co do pokonania demonów.

    Demony

    Aktywista - jedyna, i bardzo nieliczna, odmiana demonów, które zamiast bawić się ogniem, co jest ich wrodzonym popędem, wybrał roślinność. Ma wręcz na tym pukncie bzika, ukaże za najdrobniejsze naruszenie zielenii, wysyłając na ciebie oplatające korzenie lub liście ostre jak noże.

    Amon - legendarny wręcz demon, jeden ze starszych. Mimo, iż miał opcję zostania Lordem, wolał razem z grupą sobie wiernych przemierzać Świat Mroku w celu walki z paranormalnymi. Ani razu jeszcze nie przegrał. Do walki zazwyczaj wykorzystuje swój gigantyczny dwuręczny miecz i łańcuchy przywiązane do kostek.
    ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.

    Chowaniec - demon przypominający wyglądem dziecko około ośmiu lat, bardzo złośliwy, jednak raczej niegroźny. Często służy demonom za gońca. Jego moc jest znikoma, a przydatność prawie żadna.

    Cyklop - wysokość nawet i pięciu metrów, szerokości czasem nawet trzech. Wielka góra mięśni, która nie ma za grosz rozumu, jednak czysta agresja aż się wylewa. Jest dla demonów zwykłym mięśniakiem, który wykona brudną robotę, gdy te będą knuć.

    Czarni Jeźdźcy - niezwykle groźne demony, podległe bezpośrednio Lordowi regionu, uważani obecnie za wymarłych. Jeżdżą po Świecie Mroku i zbierają dusze, by się nimi karmić i zwiększać swoją moc. A czasem robią to tylko dla zabawy. Ostatni został zabity pół wieku temu przez McGregora, brak oznak ich aktywności w obecnych czasach.

    Draugir - demony lubujące się we wszelakich wojaczkach, od tysiącleci karmiąc się nienawiścią ludzi i ich przelaną krwią. Ostatnimi czasy upodobali sobie rejony Bliskiego Wschodu, gdzie tamtejsi paranormalni i unicy nie są wstanie zapanować nad ich szybko wzrastającą populacją.

    Duch - Zmarły, który trafił do Świata Mroku. Jest to jego emanacja, która z czasem traci wspomnienia, a w końcu rozum. Większość żyje na wolności, jednak demony uwielbiają je niewolić i wykorzystywać do pracy lub po prostu się nad nimi znęcać. Najstarsze spotykane duchy mają po siedemset lat, chociaż są już tylko odpowiednikiem zombie z filmów. Jedyne, które zachowują rozum, mają najwyżej trzysta lat.

    Dymny pies - po oddzieleniu światów, demony zabrały ze sobą najlepszego przyjaciela człowieka, psa. A potem wypaczyła go w swój własny sposób. Dymny pies składa się jakby z dymu, a jednocześnie jest bardzo agresywny i terytorialny. Skrajnie niebezpieczny.

    Gargulec - spaczony przez czysty Mrok kamienny posąg, który zwykle spoglądał z gzymsu. Teraz żyje własnym życiem, zachowuje się bardzo różnie. Jednak już teraz demony je łapią i szkolą w roli bestii bojowych.

    Inkub - męska wersja sukkubów, chociaż podobnie jak one, nie wzgardzą także i wykorzystaniem kogoś swojej płci. Posiadają rogi, skrzydła, kopyta i zaczerwienioną skórę.

    Kałamarnica - mniej więcej metr siedemdziesiąt, dość pokraczna budowa ciała, przypominająca właśnie kałamarnicę. Ma osiem kończyn, chodzi przeważnie na dwóch, chociaż może na czterech podczas biegu. Nie ma palców, jedynie zaokrąglone końcówki, jednak kończyny są giętkie i mogą się z wielką siłą owijać wokół przedmiotów. Odpowiedni chwyt jest w stanie nawet rozerwać samochód.

    Klon - demon dwojakiej natury, wytworzony na drodze eksperymentów. Zwykle przypomina typowego przedstawiciela swojego gatunku, jednak odpowiednio naładowany energią, potrafi zmienić swoją fizjonomię w każdą osobę, jaką widział.

    Legion - demony, które posiadają w swym jestestwie kilka, kilkanaście, lub nawet kilka setek różnych osobowości, a wszystkie poczynania są efektem konsensusu. Niezwykle silne, przebiegłe, utalentowane i niebezpieczne. Po opętaniu człowieka, niemal niemożliwością jest, by go wypędzić.

    Lord - niezwykle potężny demon, który jest panem włości w Świecie Mroku. Podlega bezpośrednio najwyższemu demonowi, jednak brak danych, który z demonów zajął teraz jego miejsce w West Coast City.

    Najwyższy - Demon, który jest władcą całego Świata Mroku. Obecnie nikt nie zajmuje tego stanowiska, demony są ze sobą skłócone i wciąż prowadzą między sobą walki o to stanowisko. Ostatni został zabity w siedemnastym wieku, od tamtej pory brak takowego. Najbardziej znanym był Upadły, który zniknął wiele lat temu.

    Ogr - około dwa metry wzrostu, kompletny brak rozumu i same mięśnie. Demony nie traktują ich na równi z sobą, używając raczej jako mięso armatnie. Bardzo często Rasa składa ich w ofiarach swoich religijnych rytuałów.

    Pomiot Mrozu - ożywiony przez Pana Mrozu trup, skrajnie niebezpieczny dla każdego, kto stanie mu na drodze. Wykazuje ogromną wrażliwość na tło, często ładując się w nim, by móc wykonać zadanie. Jest także łasy na paranormalnych i uników, potrafiąc czasem porzucić na krótką chwilę zadanie, by zabić przypadkową osobę i przejąć jej moc.

    Przywołany - stare duchy lub trupy, które zostały wezwane do pracy potężnymi rytuałami. Przywołany musi wyrazić jeszcze chęć współpracy, bo po odmowie najczęściej zostaje bezwolną skorupą swojej osobowości. Demony wolą uzyskać zgodę, prośbą czy groźbą, wtedy przywołany zachowuje wszelkie zdolności umysłowe i pamięć. Odmawiając, pozostaje tylko ciałem, które przez jakiś czas będzie mogło wykonywać najprostsze polecenia, jednak po jakimś czasie marionetka zginie.

    Smok - demony specjalizujące się w ogniu, do tego często przyprawiające sobie skrzydła, czy to za sprawą łaskawego Lorda, czy to przy pomocy czystego Mroku, czy jakichś eksperymentów. Są niezwykle groźni, w swoim świecie są prawdziwymi panami swego rejonu.

    Sukkub - demon pod postacią kobiecą, który podczas stosunku ze swoją ofiarą wysysa całą energię. O ile w przypadku paranormalnych i uników to niegroźne, bo mogą się podładować, to dla zwykłego człowieka może się to zakończyć śmiercią. Przypominają wyjątkowo piękne kobiety, z rogami, skrzydłami, kopytami i zaczerwienioną skórą.

    Tark - koń, którego dosiada każdy Czarny Jeździec, cały złożony z Mroku. Paski Mroku ciągną się za nim i ranią duchy oraz opętanych, gdy ten galopuje. Stworzenie wymarło wraz z Jeźdźcami, gdyż tylko oni wiedzieli, jak je stworzyć i utrzymać przy życiu.

    Upadły - wiele demonów wierzy, że zrodziło się z “Upadłego”, pierwszego demona, który się pojawił i zaczął sobie podporządkowywać zarówno duchy, jak i ludzi. Brak jakichkolwiek rzetelnych faktów, by potwierdzić jego istnienie.

    Inne

    Enola Gay II - cywilny Liberator, który znajduje się w rękach piątki paranormalnych i unikalnych. Wykorzystują go do szybkiego przemieszczania się w celu polowania na demony. Posiada współczesne uzbrojenie pokładowe, przez co może nawet walczyć z opętanymi.

    Energia - moc jest wyznacznikiem siły osób obdarzonych zdolnościami, a energia pozwala na jej wykorzystanie. Zupełnie jak u sportowców, trening przedstawia moc, ale to odpoczynek i dieta daje im energię na zawody sportowe. Energia powoli sama się odradza, przez fizyczny odpoczynek, jednak można się ładować z tła czy z akumulatorów.

    Gen Demona - za czasów połączonych światów zdarzały się gwałty demonów, wtedy część kobiet rodziła dzieci obdarzone zdolnościami. Jednak demony zawsze je zabierały i eksperymentowały. Dzisiaj jest to ekstremalnie rzadki gen. Osoby, które go posiadają, są zarówno szanowane, przez wzgląd na niesamowite zdolności i potencjał, jak i wzgardzane, poprzez posiadanie w rodzinie demonicznej krwi.

    Gen Pierwszego - mutacja w genomie człowieka, nazwana genem P1ug55-4. Posiadają ją tylko osoby wywodzące się pd Pierwszego. Odkrycie u kogoś tej cząstki łańcucha DNA od razu nadaje jej spory prestiż.

    Gen Upadłego - specyficzny gen, który występuje tylko u nielicznych demonów, tych z najstarszym rodowodem, sięgającym jeszcze do czasów Pierwotnego Połączenia. Zwykle ich posiadacze uważają się za lepszych od innych.

    Goździk Lee - jedyny statek, który można określić mianem okrętu działającego w cywilnej służbie. Zawiadywany jest przez kilku paranormalnych specjalizujących się w walkach z demonami na małych wyspach lub otartym morzu.

    Mowa Demonów - język ze Świata Mroku, którym posługują się demony i część duchów. Przez ludzi nie do opanowania, wyjątkiem są Psionicy.

    Mrok - energia samego Mroku, którą żywią się Lordowie, Najpotężniejsi oraz mocniejsze demony. Umiejętność żywienia się Mrokiem jest tak trudna do opanowania, że jedynie garstka demonów to potrafi. Przy kontakcie z człowiekiem, Mrok zachowuje się jak silny kwas, wżerając się w skórę, wbijając mackami i nie daje się wyrwać, jak jakaś roślina, która wbija się w ciało nosiciela.

    Plama Mroku - w Świecie Mroku skupisko energii, które nawet Lorda jest w stanie wchłonąć. Wszystko, co tam wpadnie, już nigdy nie wraca. Jednak odprawienie odpowiednich rytuałów, użycie elektroniki lub mocy uników jest w stanie wytworzyć przedmioty naładowane czystym Mrokiem, które są niezwykle potężne, chociaż eksperci zalecają daleko posuniętą ostrożność. Dają sporą dawkę mocy, jednak działają też w inny sposób, nie do końca jasny, w pewien sposób tworząc uzależnienie i powoli wyniszczając organizm nosiciela.

    Plugawy Dialekt - specyficzna odmiana Mowy Demonów, posługują się nim jedynie najważniejsi Lordowie i ich najbardziej zaufani poplecznicy. Uznany za wymarły w piętnastym wieku, po okresie polowań na czarownice, kiedy to zabito ostatniego wielkiego Lorda, który się nim posługiwał.

    Ślepiec - osoba pozbawiona wszelkich zdolności paranormalnych, czy to z rodziny bez potencjału, czy to z rodziny paranormalnej, gdzie u danej osoby nie pojawiły się oznaki zdolności. Po prostu “ci zwyczajni ludzie”, niezdający sobie sprawy z tego, jak ciężką walkę toczą paranormalni o ich spokojny byt.

    Miejsca

    Antymir - zjawisko zaobserwowane po raz pierwszy w Rosji w połowie szesnastego wieku. Jest to wyrwanie się części naszego świata i Świata Mroku do tak zwanego Międzyświatu, gdzie mogą przebywać także demony. Mogą się tak dostać także ślepcy, a jeśli demonów tam nie ma, to z łatwością mogą opętać osoby przebywające w takim miejscu. Niezwykle trudno jest takie miejsce przywrócić do naszego świata, w zależności od rozmiaru wyrwy, potrzeba od kilku do kilkudziesięciu Szamanów, Egzekutorów, Egzorcystów i Psioników lub Czystokrwistych, odbywających jednoczesny rytuał.

    Międzyświat - hipotetyczny twój, który znajduje się wszędzie i nigdzie, jakby był zawieszony pomiędzy wszystkimi światami. Porównuje się go do kosmicznej próżni, która jest wszędzie, a wszelkie światy są planetami umieszczonymi w tej pustce.

    Pole - tło wytwarzane przez naładowane przedmioty lub osoby paranormalne. Można to łatwo porównać do “gorących plam”, miejsca o wyższym tle, niż okolica, zwykle o średnicy dwóch-trzech metrów.

    Szczelina - wyrwa ze Świata Mroku mocno emanująca tłem. Silny paranormalny może się do niej wpiąć za pośrednictwem przedmiotów, by ją stabilizować lub się ładować. Można ją także otworzyć i wykorzystać jako swoisty telefon z duchami, demonami lub paranormalnymi, którzy otworzyli inną Szczelinę. Niezwykle trudno nad nią zapanować, wymaga wyjątkowo potężnej osoby lub drużyny, która się w tym specjalizuje.

    Tło - promieniowanie mocy paranormalnej. Bardzo silne tło może oddziaływać na osoby nieparanormalne. Wyjątkowo silne może nawet zabić paranormalnego. Najprościej porównać to do naturalnego promieniowania Ziemi, które w jednych miejscach jest silniejsze, a drugie słabsze.

    Wrota - otworzenie ich może doprowadzić do ponownego połączenia się światów, wyjdą hordy demonów, jednak działa to w obie strony, ludzie wejdą do Świata Mroku bez problemów. Podobnie jak Źródło, jest to miejsce typowo mityczne, jednak legendy dopuszczają możliwość istnienia ich kilku lub nawet kilkunastu na całym globie.

    Wstęga - jest to twór czysto hipoteczny, spekuluje się, że trzeba do tego otworzyć Antymir w już istniejącym Antymirze. Wyszło by wtedy coś na wzór wstęgi Möbiusa. Nikt tego nie dokonał, a wielu ekspertów odradza tego typu eksperymenty.

    Źródło - jest to miejsce, zarówno w Świecie Mroku, jak i normalnym. Odnalezienie go, uaktywnienie i opanowanie może doprowadzić do otwarcia Wrót. Stanowi także niewyczerpalne zasilanie energią, a wejście do środka może doprowadzić do zmian organizmu, które kontrolowane rytuałami, może wywołać ciekawe zmiany. Jest to miejsce mityczne, niepotwierdzone żadnymi badaniami, odkryciami czy zapiskami. Spekuluje się, czy w ogóle istnieje.

    Osoby

    5. Pluton Specjalnego Przeznaczenia “le Apprivoiseur” - tajna jednostka bojowa wywodząca się z Legii Cudzoziemskiej, ściśle współpracująca z NATO i często wykonująca zadania leżące w interesie Rady ONZ. Składa się wyłącznie z uników i paranormalnych, przez co jej szkolenie jest jeszcze o wiele brutalniejsze, niż samej Legii.

    Alex Crot - wyjątkowo piękna kobieta, istna modelka. Pojawiła się znikąd, kupiła dom za gotówkę i się w nim zamknęła. Wpuszcza jedynie młodych mieszkańców, nie starszych niż dwadzieścia siedem lat, siedzą tam do późna przy zasłoniętych oknach, a potem się rozstają. Rzadko się pokazuje publicznie.

    Amelia O’Connel - młodziutka stażystka w bibliotece, ledwo skończyła szkołę, i zamiast iść na studia, podjęła się państwowej posady w mieście. Bardzo ładna, jednak typ “cichej myszki”, przez co praktycznie żaden mężczyzna nie jest nią zainteresowany.

    Biała - Czystokrwista, która podczas walki z wyjątkowo silną Kałamarnicą utraciła pigment oraz część mocy. Jej skóra jest praktycznie idealnie biała, a włosy szare o bardzo jasnym odcieniu. Uwielbia karabiny szturmowe oraz kierunkowe ładunki wybuchowe.

    Bies - pospolity najemnik, Szaman z RPA. Wykonuje zlecenia wszystkie, za jakie mu się zapłaci. Działa głównie na terenie USA. Ma na sumieniu wielu paranormalnych i unikalnych, niektórzy nawet wystawili cenę za jego głowę.

    Bill Polonsky - właściciel sklepu “u Billa”, facet ma około czterdzieści lat. Nie odznacza się niczym wyjątkowym, poza żyłką do interesu i nieustępliwością w kwestii negocjacji cen. Nawet Hackett się poddaje, gdy ten próbuje zapłacić mniej za naprawę wozu.

    Bliznowata - Piromantka i Tancerka ostrzy, której ciało w większości jest pokryte bliznami po ranach ciętych. Stanęła kiedyś do walki z sześcioma demonami, i chociaż ją wygrała, to potem zjawiły się kolejne. Reszta jej drużyny, która miała za zadanie uratowania osoby pogrążonej w Czarnym śnie, zginęła na jej oczach. Pojmały ją, blokowały powrót do naszego świata i bestialsko torturowały, tworząc kolejne nacięcia. Chociaż się wyrwała, to nienawidzi swojego przezwiska “w branży” i wciąż zakrywa swoje ciało, nawet twarz.

    Caroline Waller
    Studentka prawa, nieco nieśmiała i pogrążona w książkach. Odwiedza na wakacyjnej przerwie rodziców i brata. Wykazuje cechy bycia Naznaczoną.

    Crystal Smith - młoda aktorka, przyjechała tu wraz z całą ekipą filmową i wynajęła jeden z domów. Większość scen kręci właśnie tam, jednak czasem widuje się ją na mieście. Co jakiś czas przyjeżdżają i odjeżdżają nowi aktorzy, rotacja jest dość spora.

    Decker - jeden z najsłynniejszych Dokerów, kiedyś zatopił całe miasto, gdy zostało przejęte przez demony i groziły zajęciem okolicznych miejscowości. Spotyka się z mieszanymi opiniami, jednak nikt go nie zaczepia, omijając z daleka z szanownym milczeniem.

    Dziewiąta Armia “Mao Tse-tung” - Chińczycy mogą sobie pozwolić na ekstrawagancję. Cała armia złożona z samych uników i paranormalnych, nawet sztab dowodzenia nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, jak wygląda ten oddział. Morderczo skuteczni, potrafią się wplątać w każdą zawieruchę, ze względu na sporą swobodę, i wynieść z niej lekcję dla całych Chin.

    Dragan - serbski łamacz zaklęć, któremu zdarzało się brać zlecenia od demonów. Kiedyś nawet był ścigany przez Grupę Biesa oraz Leszyja, nikomu nie udało się go dopaść. Dość bezwzględny i działający na własną rękę, zwykle kosztem kogoś, by osiągnąć własne cele.

    Duszman - Psionik z Rumunii, i jak sam pseudonim dobrze mówi, jest wrogo nastawiony niemalże do każdego. Bardzo często współpracuje z Leszyjem. Wyznaczono cenę za jego głowę, jednak nikt się nie podjął próby zabicia go. Uwielbia grzybobranie.

    Elen Muzztr - młoda nauczycielka angielskiego w szkole, urodzona tutaj. Wyjechała na studia a potem wróciła na stare śmieci, by nauczać młode pokolenie. Mieszka sama, chociaż niedaleko rodziców. Piękna, młoda kobieta, wciąż opędza się od zalotów ojców, którzy chodzą na wywiadówki swoich pociech.

    Elen Withborow - starsza kobieta, która prowadzi bibliotekę publiczną. Ma siwe włosy do ramion, pomarszczona jest jak rodzynek i ma okulary z tak grubymi szkłami, że wyglądają jak denka od butelek. Jednak odznacza się sporą wiedzą i niesamowitą inteligencją, powszechnie lubiana w miasteczku.

    Ernst Holwing - Ma już sześćdziesiąt trzy lata, jest stary, siwy, zgarbiony i ledwo się rusza. Weteran wojny w Wietnamie, który zmaga się z duchami przeszłości. Wiecznie ponury, powszechnie znany i lubiany w miasteczku, chociaż odludek.

    Fermie - jeden z potężniejszych Czystokrwistych naszych czasów, który przyjął pseudonim od nazwiska słynnego uczonego, twierdząc jednocześnie, że dostał się do świata innego niż świata Mroku. Dokonał na sobie wielu eksperymentów, mających zwiększyć jego moc lub ją zbadać, a do tego sprawić, by podróż do Wieloświetu Everetta była możliwa.

    Gieroj - pochodzący z Rosji Magik, który jest uważany za jednego z bardziej szlachetnych, honorowych i prawych osób w branży. Ze względu na podobne języki, często mylony z Junakiem.

    Grupa 55 - Wbrew temu, co mówi się tłumowi, większość rządów wie o całym syfie związanym ze Światem Mroku i demonami. Do tych krajów należy między innymi Wielka Brytania. Dlatego od początku XX wieku właddza tego kraju zaczęła zbierać ze swoich terenów paranormalnych tworząc z nich jednostkę wojskową. To jest właśnie Grupa 55, od liczy jej członków, zawsze 55 + rezerwa. Aktualnie ich szeregi zajmuje 13 Unikalnych, 20 Egzorcystów, 12 Egzekutorów, 2 Psioników, 1 Czystkokrwisty i 7 Hycli. Dodatkowo rezerwa licząca jakieś 200 osób (głównie Odkrywcy i Hycle)
    ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.

    Grupa Biesa - paranormalni i unikalni, którzy wykonują zlecenia. Jednak w odróżnieniu od osób, takich jak Leszyj, biorą wszystko jak leci. Zdarzało się, że podczas ich rajdów demony się poddawały, co jest niespotykane. Bies jednak urządzał wtedy regularne egzekucje, ku uciesze tłumów duchów. Grupa nadal liczy około czterdziestu członków w różnych częściach świata.

    Grzejnik - rosyjski Pan Mrozu, który po jednej z cięższych walk doprowadził się do takiego stanu, że nawet na Saharze wstrząsają nim zimne dreszcze. Wciąż chodzi w bechatce z demobilu.

    Halogen - unik mający kontrolę nad elektrycznością, potrafi tworzyć metrowej długości łuki elektryczne, smażące wszelką elektronikę i zabijające praktycznie na miejscu nieosłoniętego człowieka.

    Inkwizycja Pierwotnej Krwi - organizacja, chciałoby się rzec, wręcz sekta paranormalnych, specjalizująca się w mordowaniu demonów w ich Świecie. Istnieniu Inkwizycji przyświecają dwa cele, wymordowanie CAŁEJ populacji demonów oraz ponowne połączenie obu światów w jeden. Według ideologii tej grupy, ludzie są niepełni, gdyż nigdy nie zaznali jedności duszy i ciała, która występowała przed połączeniem. Uważają, iż otworzenie Bramy sprawi, że ludzie staną do walki ramię w ramię z paranormalnymi. Członkowie skrywają się za białymi maskami z pokruszonych zwierzęcych kości zalanych porcelaną, których oblicza przypominają demony z przeróżnych mitologii, na ich barkach spoczywają ciężkie płaszcze, zazwyczaj zaklęte w ten sposób, by minimalizować obrażenia.
    ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.

    Joker - Odkrywca, ofiara eksperymentów demonów. Stracił rozum, posiada kilka nowych umiejętności i ogromne wahania umysłowe. Stał się bardzo agresywny, bezwzględny i zaślepiony. Zabija zarówno demony, jak i ludzi, którzy jego zdaniem stoją mu na drodze.Wśród społeczności paranormalnej co raz są organizowane zbiórki pieniędzy dla osoby, która go zabije. Stawki są coraz wyższe, gdyż Joker ustawicznie zabija wszystkich, którzy próbują go dopaść.

    Junaka - Bośniacki Geolog, który jest uważany za ostatniego drania i bandytę. Ze względu na podobne języki, często mylony z Gierojem.

    Kogut - najmłodszy w historii Paralotniarz, któremu udało się wywołać huragan, a następnie go zniwelować. Ma ogromne poszanowanie w społeczności paranormalnych i uników, chociaż wielu zarzuca mu, że to był jedynie zbieg szczęśliwych okoliczności i sprzyjających warunków.

    Kropelki - dwie bliźniaczki, jedna jest Egzekutorką a druga Dokerem, chociaż obie strasznie słabe. Pracują w tandemie, by choć trochę zwiększyć swoje szanse na przeżycie. Są nierozłączne, dosłownie każdą czynność wykonują razem. Uwielbiają grzybobranie, manipulacje i inne brudne zagrania, by tylko zwiększyć swoją moc. Nie są znane ich personalia, zawsze każą się nazywać “Kropelkami”, nigdy nie podają imion. Można je rozróżnić tylko po kolorach włosów, jedna farbuje je na niebiesko, a druga na różowo.

    Krzywy - wyjątkowo silny Psionik, zaciekły wróg Paganiniego. Może sięgnąć poziomu McGregora, gdyby nie to, że nie jest tak bezwzględny w pozyskiwaniu mocy.

    Krzyżowcy - sekta ślepców, która zdaje sobie sprawę z istnienia paranormalnych oraz unikalnych. Postawili sobie za punkt honoru by zabić wszystkich “nie normalnych”. W ich szeregach znajduje się kilku paranormalnych, którzy się “nawrócili” i pomagają sekcie, odkrywając, kto posiada jakieś pole.

    Leszyj - paranormalny, który cierpi na pewnego rodzaju schorzenie. Wykonuje różne zlecenia, zarówno od paranormalnych, jak i demonów. Odszukuje cele, likwiduje je, poszukuje różnych rzeczy i tym podobne. Za każde zlecenie jednak liczy sobie część mocy zleceniodawcy.

    Matt Hackett - ma około trzydzieści pięć lat, jednak nikt nie wie, kim naprawdę jest, ani po co przyjechał na to odludzie. Od wszystkich trzyma się z dala, nawet w sprawach remontów samochodów niewiele mówi.

    McGregor - najpotężniejszy Psionik swoich czasów. Zaraz po zakończeniu Drugiej Wojny Światowej rozpoczął zakrojone na szeroką skalę polowanie na demony. Zabił wszystkich Czarnych Jeźdźców, wybił mnóstwo Lordów i zgładził sporo potężnych demonów. Zginął dopiero podczas jednej z walk, gdy pomioty Świata Mroku zebrały armię, by go unieszkodliwić. Zostawił po sobie ponad pół wieku spokoju, aktywność demonów spadła tak bardzo, że niektóre źródła historyczne nie podają podobnych okresów.

    Napalm - najpotężniejszy piromanta swoich czasów i jeden z potężniejszych unikalnych w dziejach. Ostatnio był widziany w West Coast City. W środowisku ma opinię wariata. Jest dość niski, postawny, krępy, łysy a na dłoniach i rękach ma liczne ślady oparzeń termicznych.

    Nazirejczyk - Egzorcysta, fanatyk chrześcijański. Kiedyś spalił całą małą wieś, uznając wszystkich mieszkańców za splugawionych grzechem i kontaktami z demonami. Poszukiwany przez federalnych USA, Interpol, FSB oraz Mossad. Jego ulubioną bronią jest krótka strzelba gładkolufowa i rapier z rękojeścią stylizowaną w krzyż.

    O’Doyle - staruszek posiadający największą farmę w okolicy, kawałek od miasta. Wszyscy mówią na niego “Stary O’Doyle”. Jest tak stary, że chyba pamięta czasy budowy ratusza. Ma miano wariata, strzela do każdego, kto tylko zbliży się do jego ziemi.

    Oddział Walki Wyspecjalizowanej “Fantasmas” - Jedna z najstarszych jednostek kubańskich sił lądowych. Jej założeniem jest ochrona nieparanormalnych ludzi przed zjawiskami tej natury i badaniem ich. Jej początków można doszukiwać się w przedrewolucyjnych ugrupowaniach paramilitarnych, jednak swój rozkwit przeżyła dopiero w 1998 roku, kiedy za namowami papieża Jana Pawła II, Fidel Castro przekonał się do jej zdolności i rozpoczął pielęgnowanie “Zjaw”. Oddział po raz kolejny potężnie rozwinął się na przełomie pierwszego i drugie dziesięciolecia XXI wieku, kiedy Pierwszy Sekretarz Kuby wszedł w pozytywne stosunki z ówczesnym prezydentem Stanów Zjednoczonych, Barackiem Obama. Dziś oddział zawiera w sobie kilkadziesiąt egzekutorów, wielu egzorcystów, szamanów i narastającą liczbę hycli, wspieranych najnowszym sprzętem z USA. Każdy członek oddziału jest wyposażony w sprawdzoną broń i przetrenowany w jej użyciu. Do tego “Fantasmas” mają na swój użytek “Czerwonego Demona”, to jest okręt transportowy służący za pływającą bazę, a także uzbrojony helikopter transportowy Mil Mi-8 i własne oraz wypożyczane od Stanów lądowe pojazdy transportowe.
    *ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.*Ósma Dywizja “Moskowskje gieroje” - Oddział wojsk lądowych Federacji Rosyjskiej otworzony z paranormalnych oraz unikalnych z różnych zakątków Federacji. Bardzo wielu żołnierzy przeszło szkolenie, lub wcześniej służyło, w WDW, do tego kilku oficerów jest po służbie w Specnazie i OMON’ie. Część żołnierzy była także w FSB i GRU, oficerowie starszej daty nawet w KGB. Na wyposażeniu mają dosłownie cały przekrój uzbrojenia indywidualnego i zespołowego armii Federacji. Do tego w roli wsparcia występuje kompania czołgów, a także eskadra myśliwców wielozadaniowych oraz śmigłowców bojowych, kilka transportowców, bombowców i pojazdów typu BWP czy artylerii. Wszędzie tam, gdzie siły liniowe nie dają sobie rady, a użycie wojsk specjalnych byłoby zbyt ryzykowne, żołnierze ci wykorzystują swoje specjalne zdolności, ku chwale Mateczki Rossiji. Chociaż Rosja nie należy do NATO, a ONZ nie chce przeprowadzać wspólnych akcji, to dywizja często współpracuje z różnymi siłami, czasem nawet wbrew bezpośrednim rozkazom Kremla, by działać przede wszystkim dla dobra osób nieparanormalnych.

    Paganini - Czystokrwisty wywodzący się w linii prostej od słynnego muzyka. Bogaty, zadufany w sobie i czerpiący moc z każdego źródła, nawet jeśli musi okraść trupy z resztek ich mocy. Uwielbia się chełpić swoim bogactwem i rodowodem, wciąż poszukuje okazji na zdobycie nowych pokładów mocy.

    Pellen - portugalski Marionetkownik, który kiedyś zapanował nad Smokiem i użył go do zniszczenia miasta w Świecie Mroku. Jednak nie przewidział skutków ubocznych, przez co wiele uciekających lub ginących demonów, traciło część swej mocy, która z kolei przenikała na naszego świata i atakowała ludzi. Nieparanormalne osoby masowo ginęły na choroby typu rak, toczeń czy WZW. Do dziś się za to obwinia, a społeczność nim gardzi.

    Polaczek - Nekromanta mający ponad pięćdziesiąt pięć lat, zaliczył krótką karierę w SB jako katownik. Chociaż jego moc jest niepodważalna, a wręcz ogromna, to nie ma poszanowania w środowisku, ze względu na przestępczą działalność pod przykrywką komunistycznego rządu. Jeden z nielicznych, którzy pracują na swój rachunek i zajmują się polowaniem na demony, przy tym nie ma uszkodzeń mózgu.

    *Półelf - członek 5. Plutonu Legii Cudzoziemskiej, wywodzący się z rodziny o sporym potencjale elfickim, jednak sam takowych zdolności nie posiada. Jest Dokerem. Wiele osób nim gardzi, chociaż z całych sił stara się udowodnić, że jest wartościowym członkiem oddziału.

    Pszczelarz - były mistrz juniorów w szermierce, doskonały Tancerz ostrzy. Swego czasu chwalił się, że walczył z dziewięcioma demonami jednocześnie stylem grupowym i wyszedł z batalii bez szwanku. Jednak jego rewelacje nie zostały nigdy potwierdzone. Z pochodzenia hiszpański Magik, nosi ze sobą aż kilka Łańcuchów Peruna. Spekuluje się, że zabił ich poprzednich właścicieli.

    Rękojeść - Tancerz ostrzy, fanatyk wszelkiego rodzaju noży. Prawa ręka Biesa. Uwielbia zadawać ból, nawet samemu sobie. Ma opinię jednoosobowej armii, gdzie Bies posyła go na najniebezpieczniejsze misje samego.

    Rozbita - Nekromantka współpracująca z demonami odkąd tylko skończyła czternaście lat. Teraz ma dobre piętnaście lat stażu. Lubuje się w pełnej dominacji nad ludźmi, osiągając to narkotykami, alkoholem, przemocą czy uzależnieniem psychicznym do swojej osoby. Ofiary dobiera starannie i wykorzystuje do cna, a na koniec zabija, by potem wysługiwać się trupem.

    Samodzielny Batalion “Vrihedd” - wojskowa jednostka złożona przede wszystkim z paranormalnych i uników, tylko część kadry oficerskiej nie posiada zdolności, jednak wywodzi się z rodzin uzdolnionych. Jedyną osobą bez zdolności i wywodzącą się ze zwykłej rodziny, jest jeden z sierżantów. Oddział został stworzony do akcji związanych z wypadkami paranormalnymi, posiada różnorodne uzbrojenie oraz zaopatrzenie. Wchodzi w skład sił specjalnych US Army.

    Scott Prescott - właściciel baru mlecznego, który opracował pokręcony system składania zamówień, jednak jest on tak bardzo intrygujący, że walą do niego tłumy, by jedno danie wypróbować na kilka sposobów. Ma niecałe trzydzieści lat, trochę ponad metr siedemdziesiąt, włosy zgolone na zero i niebieskie oczy.

    Sebastian Tobaias - na oko pięćdziesięcioletni mężczyzna, jedyny ksiądz w miasteczku. Zawsze w sutannie, nawet pomimo upałów. Zaczyna łysieć. Cieszy się ogromnym szacunkiem, chociaż wciąż narzeka, że młodzież odwraca się od Boga.

    Snajper - Egzekutor z mocnymi odchyłkami psychicznymi, dość podatny na manipulacje i paranoje. Lewe oko jest nieruchome, skierowane w bok, skąd dostał swój znienawidzony przydomek.

    Smokobójca - Czystokrwisty, który podczas swojej batalii zabił trzy takie demony, samemu przy tym ginąc. W niektórych kręgach jest uznawany za bohatera, bo chociaż zniszczył pół miasta w Świecie Mroku i zabił wiele duchów, to jednak po zabiciu smoków zaprowadził względny spokój w regionie. Nie wiadomo, kto mu pomagał przejść do Świata Mroku, ani czy ten ktoś przeżył walkę.

    Stryczek - były najemnik Blackwater, Golem. Wydalony z szeregów po tym, jak podczas jednej z akcji powiesił somalijskich piratów, zarówno trupy, jak i żywych. Dzisiaj pracuje na własny rachunek, głównie przez wykorzystywanie swoich zdolności dla każdego, kto zapłaci więcej.

    Szóstka - szósta w dziedziczeniu od swego ojca, Legata. Często nieszanowana, poniżana i wręcz dyskryminowana z tego powodu. Nie posiada żadnych umiejętności, jednak potencjał ma ogromny. Dwójka jej starszego rodzeństwa zginęła w niewyjaśnionych okolicznościach, sama do niczego się nie przyznaje, chociaż część osób posądza ją o współpracę z demonami.

    Ślepy - Psionik, który cierpi na daltonizm. Raczej rzadko brany pod uwagę w czasie grupowaniu oddziałów uderzeniowych, przez problemy z odróżnieniem barwy potu od krwi.

    Tomas Van Hellsing
    Egzekutor pochodzący z rodu TYCH Van Hellsingów. Fanatyk, zarówno religijny, jak i praktyczny. Nie obchodzi go, czy zabije demona, czy paranormalnego, czy ślepca. Liczy się tylko zwiększanie własnej potęgi. Większość osób w środowisku nim gardzi.

    Uberreich - Doker ze szkoleniem Tancerza ostrzy. Przed laty podano mu gen P1ug55-4 wprost dożylnie, co poskutkowało licznymi deformacjami ciała i zmianami w mózgu. Jednak tego było mu mało, zabił posiadacza Genu Demona i przetoczył sobie jego krew, prawie całą. Podobno nawet zabił kogoś z Rasy i bezpośrednio zmodyfikował swoje DNA z Genem Upadłego. Jest w stanie poskromić demony tylko siłą swojej woli. Jednak jest niestabilny psychicznie, w jednej chwili poda ci pomocną dłoń, by w drugiej odrąbać ją siekierą. Ma mnóstwo zabójczego sprzętu schowanego pod długim płaszczem, z którym się nie rozstaje nawet w upał.

    Urc - japoński Inżynier, ostatni z żyjących. Postanowił wykorzystać umiejętności dla dobra ludzkości, po katastrofie w Fukushimie był na miejscu jako pierwszy i próbował powstrzymać wyciek.

    Wasea - Psioniczka tak szalona, że jej skrzywienie umysłowe wręcz ciężko zmierzyć. Interesuje ją walka dla samego faktu walki, sianie zamętu i zniszczenia. Nienawidzi na równi demony, które za młodu ją skrzywdziły, jak i ludzi, którzy przez jej niezrozumiałe zdolności ją odrzucili. Jest kompletnie nieprzewidywalna i skrajnie niebezpieczna, swojemu szaleństwu dorównuje Jokerowi, z którym stanowiłaby wręcz doskonałą parę.

    Widampe - pirat z Somalii, prawdopodobnie Psionik bez szkolenia. Jedyny teraźniejszy przestępca, który byłby w stanie dorównać legendom złotego okresu piractwa, a za razem praktycznie nieuchwytny. Jedyny raz, gdy US Navy go namierzyło, był piętnaście kilometrów od brzegu i się ukrył.

    Wiedźmak - Chorwat Wiedźmakow, o pseudonimie pochodzącym z nazwiska, wsławił się zabiciem kilku Psioników, Czystokrwistych, Legiona oraz Smoka. W społeczeństwie wzbudza mieszane uczucia. Do tego wydaje się być fanatykiem, zawsze chodzi z drewnianym mieczem u boku i z Coltem Peacemakerem w dłoni.

    Wympieł - Serb, który jest Demonologiem. Podaje, że zabił lokalnego Lorda i uwolnił wiele duchów, które potem rozeszły się po świecie i rozsiały cząstki mocy Lorda. Nie udowodnił tego w żaden sposób, przez co większość patrzy na niego z politowaniem.

    Zero - Pan Mrozu, który jako jedyny w historii osiągnął zero absolutne. Utrzymał je przez dwie minut, samemu pozostając na nie odpornym. Później dobry rok doprowadzał się do ładu, do dzisiaj miewa przez tamto nadmierne obciążenie problemy ze zdrowiem.

    Przedmioty

    Akumulator - przedmiot zmieniony za pomocą mocy, by mógł zbierać energię, magazynować ją i oddać osobie, gdy ta będzie chciała się podładować. Zasada działania jest niezwykle podobna do prądu, im mniejszy opór, tym większy zapas energii i szybsze ładowanie oraz rozładowywanie. Świetnie się sprawdza złoto, srebro, miedź i aluminium. Eksperymentatorzy robią z nich cudeńka, jak chociażby plastikowa czy szklana butelka wody, która się magazynuje i odcina od tła, a jak się ją przeładuje na odległość, to zachowa się jak granat.

    Artefakt - przedmioty tworzone przez paranormalnych i uników, odpowiednio naładowane i ukierunkowane przy użyciu mocy oraz rytuałów, dzięki czemu zyskują różne efekty.

    Ekomag - żelowe tabletki dla paranormalnych i uników ekranujące przed duże tło, łagodzące jego skutki i uspokajające organizm. Droższe od Koktajlu, jednak niebywale skuteczne i bezpieczne. Dzienna dawka może wynieść nawet sześć tabletek.

    Granat Garidowa - Granat wymyślony i sprzedawany przez rosyjskiego Technika. Zawiera dziwne, eksperymentalne związki chemiczne wydzielane pod postacią gazu. Efekt przebywania w tym dymie jest różny, zależnie od tego, czy jesteśmy w świecie realnym czy Mroku. W naszym świecie mocno osłabia zdolności paranormalne, chwilowa odbiera je Odkrywcom i większości Podróżników. W Świecie Mroku może zabić słabsze duchy.
    ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.

    Grzyb Lavelego - odkryty na początku XIX wieku w Polsce przez szlachcica, Józefa Papkina, a opisany i zbadany przez francuskiego egzekutora, Jeana Lavele. Grzyb posiada duży, zaokrąglany ku górze kapelusz pokryty ciemną oraz lśniącą skórką kapeluszową, bardzo długi oraz giętki trzon w kolorze brudnej szarości i szeroko rozrastającą się, gęstą grzybnię. Grzyb występuje najczęściej w Świecie Mroku, jednak w ludzkim środowisku można też je znaleźć, ponieważ istnieje szansa, iż przy długo utrzymujących się szczelinach, zasiedlą one wilgotną oraz bogatą w składniki mineralne glebę. Żywią się one w głównej mierze tłem, magazynując je w zarodnikach znajdujących się na skórce kapeluszowej. W świecie ludzi, ten proces jest zaburzony poprzez najróżniejsze czynniki ludzkie oraz pogodowe, powodując niedrożności dróg poboru tła. W tej sytuacji, grzyb jest zmuszony żywić się zwykłymi składnikami naturalnymi, które jednak najczęściej są niewystarczające bądź za słabo klarowne, by grzyb mógł je przyswoić, więc grzyb usycha jakiś czas po ukształtowaniu się (w większości przypadków, czas ten wynosi do trzech tygodni). W odpowiednich warunkach, grzyb Lavelego może utrzymać się w świecie ludzi przy sztucznym dawkowaniu składników odżywczych oraz minerałów, jednak odpowiednie proporcje zna niewielu ludzi. Najważniejszą właściwością grzyba są jego właściwości halucynogenne. Skórka kapeluszowa, wraz z znajdującymi się na niej zarodnikami, ususzona oraz sproszkowana, może powodować po zażyciu, nawet u ślepców, mgliste widzenia Świata Mroku. Skutkami ubocznymi zażycia mogą być natomiast zimne oraz gorące poty, zawroty głowy, podwyższone ciśnienie krwi, przyspieszone tętno serca, spłycenie oddechu, ból zatok czy ból głowy. W sytuacji przedawkowania może dojść do ścięcia białka mózgu, zawału serca, odwodnienia, bezdechu. Bezpieczna dawka wynosi 67 miligramów na kilogram ciała.
    ZAPROPONOWANE PRZEZ RADIOMANA.

    Koktajl Tawicksa - środek przeznaczony dla paranormalnych, którzy obawiają się komplikacji związanych z przeładowaniem się lub przebywaniem przez długi czas w miejscu z wysokim tłem. Działa trochę na zasadzie leków przeciwpromiennych. Tani, jednak czasem nieprzewidywalny. Zaleca się maksymalnie pół litra dziennie, jednak się odradza stosowanie najwyższej dawki.

    Łańcuch Peruna - najczęściej srebrny łańcuszek, wyglądający jak zwykła biżuteria. Po prawdzie stanowi doskonały akumulator, jest to ciężki do wytworzenia artefakt. Jednak gdy zaklinanie się powiedzie, wzmacnia zdolności magnetyczne i elektryczne unikalnych oraz daje mały zastrzyk mocy paranormalnym.

    Naboje Crion - Nazwa pochodzi od nazwiska wynalazcy. Naboje do strzelb zawierające święconą sól, rozkruszoną pokrzywę i jeszcze kilka innych niecodziennych składników. Śrut z nich wystrzeliwany osłabia zdolności osób paranormalnych, dodatkowo powodując u nich wyciek energii przez rany. Przebija wszelkie bariery (oczywiście poza tymi bardzo mocnymi, np. Ściana Mroku). Wystrzelony w miejsce, gdzie znajduje się duch, lub demon, zrani, lub nawet zabije i jego. Recepturę znak chyba każdy Hycel korzystający z takiej broni.
    ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.

    Zdarzenia

    Czystki McGregora - wyjątkowo potężny Psionik, najmocniejszy paranormalny swoich czasów, zaraz po Drugiej Wojnie Światowej zajął się polowaniem na demony, przede wszystkim Jeźdźców. Udało mu się zabić wszystkich, co do jednego. Zginął podczas walki z wyjątkowo potężnym Lordem, który podawał się za prawą rękę Najwyższego.

    Legenda Zielonej Krwi - pod koniec siedemnastego wieku kilku najpotężniejszych Czystokrwistych na chwilę zakopało swój topór wojenny, i przystąpiło do debaty. Aktywność demonów drastycznie zrosła, a oni nie wiedzieli, co było tego powodem. W bezludnych częściach Karpat, przy pomocy lokalnych Egzekutorów, utworzyli antymir. Tam, dzięki odprawieniu odpowiednich rytuałów, wprowadzili się w stan przypominający trans proroków. Przepowiedzieli przyszłość, w odległych latach miał nadejść “Ten, którego krew będzie zielona, doprowadzi do zniszczenia światów w dobrej wierze”. Już wielu się za niego podawało, jednak do tej pory nie zarejestrowano symptomów, mających potwierdzić nadejście legendarnego wybrańca.

    Pierwotne Połączenie - połączenie światów, które istniało przed Pierwszym Psionikiem i jego rozłączeniem światów, na rejon ludzi i Świat Mroku. Wiele demonów i ludzi uważa, że tak się rozpoczął świat, i dopiero sami sprawiliśmy, że dzisiaj żyjemy tak, jak nasi przodkowie zawsze marzyli.

    Zdolności

    Bełt - potężna umiejętność, którą opanowali jedynie najzdolniejsi Psionicy i Czystokrwiści. Potrafi przebić pancerze najnowocześniejszych czołgów, pomijając efekt tych reaktywnych, czy przebić zbroje stworzone z czystego Mroku. Jednak wiąże się to ze sporym obciążeniem i po częstym korzystaniu może nawet skrócić długość życia.

    Czarny sen - jest to bardzo rzadkie schorzenie dopadające paranormalnych, rzadziej uników. Najczęściej dopada Naznaczonych. Przypomina śpiączkę, demon opętuje swoją ofiarę, wciąga ją do Świata Mroku i niewoli. Ciężko się tego pozbyć. Gdy ktoś już zapadnie na tę chorobę, to najczęściej przechodzi transformację.

    Demonolog - potężny unik wyspecjalizowany w walce z demonami w ich własnym świecie, często wywodzą się z rodów Czystokrwistych, jednak zdarzały się przypadki pochodzenia z rodzin nie mających przedstawicieli paranormalnych. Pracując w parze z Podróżnikiem, znacząco skraca czas potrzebny, by wszedł w trans, a potem może wręcz siać spustoszenie w Świecie Mroku. Niezwykle rzadko spotykany i bardzo szanowany.

    Doker - unik posiadający władzę nad wodą, zwykle rodzą się z naturalnymi predyspozycjami do wzmożonego rozwoju masy mięśniowej. Najlepsi są w stanie kontrolować nawet parę wodną znajdującą się w powietrzu, do tego każdy jest piekielnie silny fizycznie.

    Doppler - częściej uważane za schorzenie, niż umiejętność. Taka osoba potrafi przybrać postać każdej osoby, z którą miała kontakt fizyczny. Co ciekawe, wśród demonów występuje przede wszystkim wśród sukkubów i inkubów.

    Elf - unik posiadający kontrolę nad roślinnością, szybkością jej rozwijania się czy kierunkiem rozrostu. Potrafi wyrwać z ziemi korzenie i oplątać nimi swoją ofiarę, przy pomocy jedynie siły woli.

    Geolog - unik, który bez trudu otwiera Szczeliny i nad nimi panuje. Może także samemu stworzyć Szczelinę w dowolnym miejscu, mając dostatecznie dużo energii, wysokie tło i spokój, by nad otwierającą się Szczeliną zapanować.

    Golem - unik kontrolujący ziemię. Potrafi w ciągu sekund zmienić skałę w strumień lawy, wyciągnąć na powierzchnię podziemne skały, podnieść poziom gruntu czy tworzyć groty.

    Grzybobranie - termin odnoszący się do wyrywania resztek mocy z trupów osobników posiadających zdolności. Jest uznawany na niegodny, haniebny i uwłaczający, środowisko gardzi “grzybiarzami”.

    Iluzjonista - unik posiadający zdolności tworzenia iluzji, niektórzy mają ogromne zdolności, a ich iluzje są nie do odróżnienia od rzeczywistości. Tworzą projekcje widzianych kiedyś osób, wywołują u innych fantomowy głód czy sprawiają, że drzwi do danego pokoju są niewidoczne, jakby była tam tylko ściana.

    Inżynier - niezwykle rzadki unik, który specjalizuje się w kształtowaniu świata. Potrafią go wręcz budować, jakby tworzyli budowlę z klocków dla dzieci. Za sprawą własnej siły woli oraz wyobraźni, w ciągu sekund wizualizują przed sobą wielkie budynki i oddają je do użytku.

    Jeager - unik specjalizujący się w rytuałach wzmacniających. Praktycznie cały czas jest pod wpływem chociaż lekkiego wzmocnienia czy wyostrzenia zmysłów. Potrafi je także rzucać na inne osoby. Zazwyczaj z tą specjalnością występuje zwiększenie zwinność. Pozbawiony możliwości korzystania z technik obronnych, stanowi siły tyłowe w grupach zwalczających demony.
    ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.

    Klepsydra - unik, który potrafi poruszać się z zawrotną prędkością, chociaż dla niego samego to wygląda tak, jakby świat zwolnił. Niezwykle rzadko spotykane.

    Konował - unik mający zdolność uzdrawiania, zarówno samego siebie, jak i innych. Za sprawą odpowiednich technik przyśpiesza gojenie się ran. Bardzo często przechodzą dodatkowe szklenia medyczne, by połączyć tradycyjną pomoc ze swymi umiejętnościami.

    Kostucha - unik o podobnym poziomie rzadkości co Łamacz Zaklęć. Kostuchy niosą śmierć i to dosłownie. Ich moc skupia się tylko na odbieraniu życia, czy to ludziom, czy to demonom w najróżniejsze sposoby. Od miotania błyskawic, przez kule ognia, po klątwy czy najzwyklejsze uśmiercenie spojrzeniem. Mogą zrobić praktycznie wszystko, ale warunek jest taki, że każda użyta przez nich technika, musi być wykonana w celu i z chęcią zabicia osoby którą atakuje. Kostuchy są najlepszymi mordercami, jednak brakuje im bardzo ważniej rzeczy, zdolności obronnych. Jak Łamacze mają tylko techniki defensywne, tak Kostuchy odwrotnie. Kostucha nie jest się w stanie nauczyć żadnej Blokady, Tarczy, Bariery, Leczenia, Przyzwania, Wzmocnienia, tylko mord.
    ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.

    Kowal - unik, który potrafi sprawiać by energia przyjęła postać fizyczną, czegoś istniejącego w naszym świecie. Tak oto Kowal potrafi zrobić miecz w sekundy, bez użycia czegokolwiek innego, niż energia duchowa. Jest jednak wada, jest to talent straszne energiożerny. Dlatego Kowale często oszukują rzeczywistość, tworząc miecze posiadające jedynie gaz wewnątrz, który jednak twardnieje przy wstrząśnięciu.
    ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.

    Legat - rzadkie schorzenie, charakteryzujące się posiadaniem mocy przez jedną osobę paranormalną w rodzinie. Pozostałe muszą czekać, aż powiernik się jej zrzeknie lub zginie, wtedy moc wędruje do osoby wybranej, lub następnej w kolejce starszeństwa w dziedziczeniu. Potomstwo ze strony osoby zdrowej paranormalnej i osoby cierpiącej na Legata wciąż będzie musiało czekać na “spadek” po rodzicu, często będzie on rozproszony pomiędzy innych członków familii, jednak wzmocniony predyspozycjami odziedziczonymi po drugim, zdrowym rodzicu paranormalnym.

    Łamacz zaklęć - unik wywodzący się z rodziny Czystokrwistych, warunkiem jest posiadanie Genu Demona. Osoba taka potrafi skontrować każdy znak, rytuał czy uderzenie. W większym, bądź mniejszym stopniu, jednak nawet demony mają problem z zabiciem ich. Niestety praktycznie nie posiadają mocy ofensywnych. Są szeroko szanowani w grupach specjalizujących się w zwalczaniu demonów, szczególnie w Świecie Mroku.

    Łowca - unik specjalizujący się w zabijaniu demonów dla samej ich mocy, by móc ją wchłonąć. To ich jedyna zdolność, przejmowanie mocy z trupa. Dlatego nierzadko zabijają paranormalnych i uników. Są powszechnie pogardzani w społeczności paranormalnych i uników.

    Magik - unik kontrolujący każdą substancję, która poddaję się magnetyzmowi. Najpotężniejsi Magicy potrafili przenosić wyładowane kontenerowce między dokami.

    Marionetkownik - unik potrafiący poskromić słabsze demony, jak treser poskramia psa. Dopóki ma zasoby energii i siły, może kontrolować poczynaniami demona, nawet na odległość.

    Moc - siła, jaką operuje paranormalny czy unikalny, jest to wyznacznik jego zdolności. Jednak im większa moc, tym chętniej demon zechce tę osobę opętać.

    Namaszczony - osoba, najczęściej paranormalna, oznaczona Piętnem Niewolniczym, pracująca dla demonów. Jest to zwyczajne wykorzystywanie zdolności danej osoby. Czasem się zdarza, że zaufana osoba zostaje dopuszczona do ważniejszych zadań i otrzymuje cząstkę mocy demona.

    Nekromanta - jedna z niewielu zdolności unikalnych, która jest uznawana za chorobę. Unik potrafi ożywić trupy, im “świeższe”, tym łatwiej mu to idzie, jednak u osób tych często objawiają się choroby psychiczne. Nekromanci często zachowują się agresywnie, a nierzadko pracują dla demonów, poniekąd utożsamiając się z nimi. Jedynie nieliczni byli na tyle silni, by samą swą mocą pokonać chorobę i pozostać przy zdrowych zmysłach, samemu zwalczając demony. Ożywiony jednak musi być wciąż splątany nicią z właścicielem, inaczej ponownie zostanie zwykłym ciałem.

    Paladyn - osoby, które szkolą się na Tancerzy ostrzy, jednak nie nadają się do tego przez braki fizyczne lub niedobory mocy. Często są to Skoczkowie, którzy wolą brutalną siłę, niż finezyjną zręczność. W trakcie treningu zostaje zmieniony jego program, by wyeksponować siłę fizyczną.

    Pan Mrozu - unik posiadający zdolność obniżania temperatury wszystkich ciał w różnych staniach skupienia, prowadząc do całkowitego zamrożenia. Jeśli trup ma mniej niż dwa dni i dostał się pod obszar zajęty siłą Pana Mrozu, to poniekąd zadziała to jak u Nekromanty. Trup wstanie i odda się w pełni woli Pana Mrozu, jednak w odróżnieniu do Nekromantów, nie musi posiadać stałego połączenia z właścicielem, raz wydany rozkaz będzie wypełniał do skutku.

    Parak - slangowe określanie każdego paranormalnego.

    Paralotniarz - unik specjalizujący się w powietrzu, a właściwie w gazach. Może kontrolować ich wyże i niże, skraplać czy wykorzystywać podmuchy, by przemieszczać przedmioty lub osoby.

    Paranormalny - osoba obdarzona nadludzkimi zdolnościami, które jednocześnie można zidentyfikować jako klasę umiejętności. Wywodzą się z rodzin o tradycjach paranormalnych lub występuje to samoistnie w rodzinach ślepców. Mechanizm rodzenia się ze zdolnościami nie został do końca wyjaśniony.

    Pies - unikalny, którego jedynym talentem jest wykrywanie klasy innych osób paranormalnych i uników, określania ich możliwości akumulacji energii, wytrzymałości na tło oraz ogólnej mocy. Najczęściej służy jako szkoleniowiec w szkołach dla paranormalnych i unikalnych.

    Piętno Niewolnicze - założony tatuaż na lewej dłoni Namaszczonego. Na początku daje złudne poczucie wielkiej mocy demonów, z czasem coraz bardziej ubezwłasnowolnia, aż w końcu Namaszczony nie może się oprzeć woli demonów. A w przypadku próby zerwania Piętna, czuje tak dojmujący ból całego ciała, że może nawet stracić przytomność.

    Piromanta - unikalny, który kontroluje ogień. Potrafi z niczego go wytworzyć lub natychmiastowo zadusić ogromny pożar. Potrafi działać także bardziej subtelnie, jak podszczypywać małymi ognikami, przygrzewać dane miejsce czy wypalać wnętrze przedmiotu, pozostawiając jego powierzchnię nienaruszoną.

    Pochodnia - jedna z nielicznych umiejętności, którą może opanować każdy paranormalny, nawet najsłabszy. Wymaga posiadania bardzo dużej ilości skumulowanej energii, by stworzyć mały świetlik, średnicy około trzech centymetrów. Świeci bardzo jasno, a w przeklętych miejscach lub w Antymirze, prowadzi nosiciela do wyjścia.

    Przeładowanie - przyjęcie zbyt wielkiej ilości energii. Natychmiastowe oddanie jej do przedmiotu lub otoczenia nie poskutkuje niczym groźniejszym, niż ból głowy. Jednak długotrwałe pozostawanie w tym stanie przyniesie niewyobrażalną męczarnie, najgorsza grypa czy kac to nic, w porównaniu do tego. Trzeba zastosować specjalne leki, gdyż można od tego nawet umrzeć. Niektórzy ślepcy spontanicznie się przeładowują, a odpowiedzią lekarzy najczęściej jest “medycyna nie zna wszystkich zagadek zdrowia”, co jest wręcz oczywiste dla paranormalnych.

    Skoczek - rodzaj unika, który jest w stanie przenosić do Świata Mroku podczas transu Podróżnika więcej przedmiotów, niż tylko to, co ma przy sobie. Potrafią także robić małe skoki w przestrzeni normalnego świata, a także przenosić różne rzeczy. Na porządku dziennym przeskakują z samochodami, najpotężniejsi potrafią przenosić nawet domki jednorodzinne.

    Splugawiony - jest to paranormalny lub unik, który posiada Gen Demona, wywodzi się z Czystokrwistych. W ciągu historii ludzkości po podzieleniu światów spotkano takich zaledwie pięciu. Spekuluje się, że potrafią odnaleźć Źródło i Wrota, a następnie bez większych problemów je otworzyć. Dla większości pozostają jednak legendą.

    Syndrom czarnej wdowy - choroba genetyczna dotykająca niewielki odsetek kobiet i mężczyzn paranormalnych oraz unikalnych. Partnerzy po odbyciu stosunku tracą moc na rzecz chorego oraz swoje siły witalne, na oczach chorego tracąc młodość i w ciągu sekund starzejąc się wizualnie, po czym umierają.

    Szakale - paranormalni, najczęściej Hycle, specjalizujący się w polowaniu na paranormalnych. Korzystają z wszelakich sprzętów mordu, w tym tych bardzo zakazanych. Są to albo płatni zabójcy, albo słudzy demonów. Większość z nich jest poszukiwana listem gończym przez wszelkie służby.
    ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.

    Ślepy sen - niewielu Psioników i Czystokrwistych jest w stanie wejść w stan snu osoby, która leży obok nich. Wykorzystuje się to do ratowania nieszczęśników przed próbami opętania, by zaszczepiać jakieś myśli lub bezczelnie kraść wspomnienia.

    Unikalny - unicy to osoby paranormalne, nie posiadające bezpośrednich zdolności. Najczęściej dziedziczni, jednak zdarzają się przypadki pojawienia się zdolności wśród rodzin nieparanormalnych. Wyspecjalizowani w jednej konkretnej dziedzinie do perfekcji, przewyższając Psioników i Czystokrwistych, jednak bez innych zdolności, nawet szczątkowych. W bezpośredniej konfrontacji na swoją zdolność, nawet najsłabszy unikalny jest w stanie pokonać najpotężniejszego Psionika czy Czystokrwistego, jednak przy pojedynku na inną dziedzinę, najpotężniejszy unikalny nie da rady nawet słabemu Szamanowi.

    Tandem - połączenie dwóch osób paranormalnych, wzajemnie zakłócają swoje pole, by nie można było go wyczuć. Do tego dzielą się energią i muszą razem wykonywać wszystkie czynności. Najczęściej wykonuje się to z bliskimi i zaufanymi osobami. Przygotowanie rytuału długo trwa i jest nieprzyjemne, a ściągnięcie bardzo bolesne, czasem śmiertelne. Po śmierci jednej z osób tandemu, druga potrafi w szpitalu leżeć miesiącami, lecząc skrajne wycieńczenie organizmu.

    Tatuaże ochronne - odpowiednio przeszkoleni Egzekutorzy, Egzorcyści i unicy mogą wlać cząstek pola w tatuaż, który chroni posiadacza. To bardzo popularna technika w bardziej prymitywnych częściach Afryki, u aborygnów i w tradycji azjatyckiej. Aktywnie i umiejętnie korzystał z nich Krzywy.

    Tancerz ostrzy - unik wyspecjalizowany w walce bronią białą. Bardzo często są to Magicy lub Piromanci, którzy szkolą się w umiejętności walką ostrzami zaraz po objawieniu się ich mocy. Nie jest to sam unik, lecz ich wyspecjalizowane, i dość rzadkie, szkolenie. Jednak odpowiednie szkolenie, w połączeniu z dietą i medytacją, sprawia, iż posługiwanie się bronią inną, niż biała, jest dla nich wielce problematyczna. Potrafią tak dobrze walczyć, że nawet nie widać, jak szybko się poruszają. Potrafią walczyć z kilkoma przeciwnikami naraz, nawet i do pięciu jednocześnie. Jednak jak to się mówi, “każdy szermierz dupa, kiedy wrogów kupa”, Tancerze wolą walkę z doskoku i szybką eliminację po jednym celu, gdyż taka walka w koło jest dla nich bardzo męcząca.

    Transformacja - demony czasem sprowadzają osoby opętane do Świata Mroku i oferują im pracę dla siebie, w zamian za nowe moce, wygląd i możliwości. Świadomość pozostaje w innym wymiarze, jednak ciało wciąż na Ziemi. Bardzo ciężko wykryć, czy to tylko śpiączka, czy faktyczna “kradzież umysłu”. Z czasem osoba sama zostaje demonem, chociaż fizyczność pozostaje taka sama, jaką sobie wybrała, nawet najbardziej absurdalna. Jest to proces nieodwracalny, pracochłonny i niebywale trudny, tylko najpotężniejsze demony mogą tego dokonać.

    Włamanie - Stan, gdy siłą wchodzisz w sen osoby, która już znajduje się w ślepym śnie czyjegoś umysłu. Czas spowalnia prawie do nieskończoności, można zmienić przyszłość losów w śnie osoby pierwotnej lub zaszczepić myśli dla osób, które w śnie występują. Jest uznawane za niegodne, włamanie do snu osoby, która już znajduje się w czyimś śnie jest hańbą dla każdego szanującego się paranormalnego. Jest to ponadto niezwykle trudne do osiągnięcia, wymaga całych lat szkoleń, których nikt nie chce przeprowadzać.

    Wypalanka - działanie ma podobne do tatuażu, jednak jest wypalane bezpośrednio na skórze. Rzadko używane przez plemiona afrykańskie, częściej wykorzystują to demony. Wymaga jednak przeprowadzenia odmiennych rytuałów w trakcie, niż przy tworzeniu tatuaży. Technika już raczej zapomniana.

    Wypalony - Egzekutor, który z pomocą swojego przyjaciela, Piromanty, stworzył Tatuaże Ochronne i Wypalanki na całym swoim ciele. Stał się w ten sposób jednym z groźniejszym przeciwników demonów, bo nie każdy jest gotowy do walki z kimś, kogo powłoka jest stworzona tylko do walki. Jest to skrajnie niebezpieczne, większość osób tego nie przeżywa, a ból w trakcie rytuału jest nie do zniesienia. Bez pomocy osób trzecich, które będą stabilizować proces, jest to wyzwanie tylko dla najodważniejszych.
    ZAPROPONOWANE PRZEZ BULORWASA.

    Wywyższenie - zdarza się, że Namaszczony bardziej przyda się demonom jako wolna, choć podległa, osoba. Wtedy Piętno Niewolnicze zostaje przepalone w taki sposób, by ściągnąć część ograniczeń i zacząć przeprowadzać Transformację.


  • Metro 2035

    Oddział Walki Wyspecjalizowanej “Fantasmas” - Jedna z najstarszych jednostek kubańskich sił lądowych. Jej założeniem jest ochrona nieparanormalnych ludzi przed zjawiskami tej natury i badaniem ich. Jej początków można doszukiwać się w przedrewolucyjnych ugrupowaniach paramilitarnych, jednak swój rozkwit przeżyła dopiero w 1998 roku, kiedy za namowami papieża Jana Pawła II, Fidel Castro przekonał się do jej zdolności i rozpoczął pielęgnowanie “Zjaw”. Oddział po raz kolejny potężnie rozwinął się na przełomie pierwszego i drugie dziesięciolecia XXI wieku, kiedy Pierwszy Sekretarz Kuby wszedł w pozytywne stosunki z ówczesnym prezydentem Stanów Zjednoczonych, Barackiem Obama. Dziś oddział zawiera w sobie kilkadziesiąt egzekutorów, wielu egzorcystów, szamanów i narastającą liczbę hycli, wspieranych najnowszym sprzętem z USA. Każdy członek oddziału jest wyposażony w sprawdzoną broń i przetrenowany w jej użyciu. Do tego “Fantasmas” mają na swój użytek “Czerwonego Demona”, to jest okręt transportowy służący za pływającą bazę, a także uzbrojony helikopter transportowy Mil Mi-8 i własne oraz wypożyczane od Stanów lądowe pojazdy transportowe.



  • Mowa Syntetyczna - Wynalazek Egzekutorów. Większość ludzi jest za słaba, by manipulować energią w otwarty sposób, dlatego muszą używać jej pod postacią modlitw, rytuałów czy technik. Egzektorzy w dziewiętnastym wieku przeprowadzili badania na ten temat i odkryli, czemu dane ciągi wyrazów mogą być użyte do manipulacji mocą, a inne nie. Okazało się, że jest to skutek projekcji myśli w daną formę mocy. W ten sposób, skrócili dotychczasowe formuły, zachowując tylko ich esencję. “Noc. Wzrok. Prośba. Nyx. Moc.” na przykład da nam możliwość widzenia w ciemności, kiedy “Byk. Ares. Walka. Wojna. Krew” zwiększy naszą siłę. Szamani tym gardzą, Egzorcyści trzymają się modlitw, a większość Psioników i Czystokrwistych jest zbyt potężnych, by bawić się w coś takiego, więc korzystają z niej tylko Egzekutorzy.

    Exterminatus- Pojęcie stosowane rzadko, jednak bardzo dosadne. Gdy paranormalny odkryje grupkę opętanych i będzie ona zbyt liczna, by wygnać demony, albo będą paranormalni, zarządza Exterminatus i go wykonuje, czyli krótko mówić morduje opętanych i osłabione demony. Mówi się, że jest to zarazem najbardziej hańbiąca, a zarazem najbardziej szlachetna forma ratowania ludzi. Exterminatus obarcza wykonawcę życiem niewinnych i zarazem pozwala uratować tych, którzy opętani nie zostali. Paranormalnych, którzy korzystają tylko i wyłącznie z tej metody, nazywany Exterminatorami.


  • Wrogie niebo Legion Dusz Mistrz Gry

    Drugie może być. Nie jestem przekonany co do pierwszego. Jak reszta sądzi?


  • Miasto Nieszczęść Wiek Pary

    Jak dla mnie miło by było, jakby była jakaś zasada co do tworzenia tej mowy. Na przykład, że pierwsze słowo to pojęcie związane z danym efektem, drugie to bóg z panteonu greckiego, a trzecie to łacińska nazwa pierwszego słowa.



  • Nie taki był zamysł. To coś, jak skrót myślowy. “Mam ochotę na obiad” to “Pragnienia. Jeść”


  • Miasto Nieszczęść Wiek Pary

    A jak gm by na to patrzył? Można by było opisać zamysł czy to co ma wyjść, albo nawet pominąć ten etap i zwyczajnie napisać że użył, aby wywołać taki lub taki efekt?



  • Przy rytuale zawsze opisujesz zamysł…


  • Wrogie niebo Legion Dusz Mistrz Gry

    Aktywista - jedyna, i bardzo nieliczna, odmiana demonów, które zamiast bawić się ogniem, co jest ich wrodzonym popędem, wybrał roślinność. Ma wręcz na tym pukncie bzika, ukaże za najdrobniejsze naruszenie zielenii, wysyłając na ciebie oplatające korzenie lub liście ostre jak noże.


Log in to reply