Słowniczek terminów


  • Mistrz Gry

    Miejsce, gdzie znajdziecie wytłumaczenie wszelkich słów specyficznych dla świata przedstawionego:

    Umiejętność aktywna- Moc, której użycia są ograniczone na różne sposoby, wywołuje konkretny efekt dopiero po wywołaniu. Na przykład ognisty atak pięścią
    Umiejętność pasywna- Moc, która działa zawsze, często nie możliwa zbytnio do zmierzenia. Na przykład większe łupy z potworów.
    Zdolność- Postać potrafi kuć miecze? Posiada zdolność kowalstwo. Jest szermierzem? Posiada zdolność szermierka. Zdolności ustalają co potrafi wasza postać i w jakim stopniu zaawansowania. Nabywacie je niezależnie od zdobywania doświadczenia, poprzez praktykę.
    Poziom- Modyfikator do statystyk i wyznacznik statusu społecznego. Jeśli macie 20 Mocy i pierwszy poziom, to wasze oddziaływanie wynosi 20 Mocy, ale przy drugim poziomie to już 40. Przy trzecim zaś 80 i tak dalej. Nabyć je można poprzez wykonywanie ekstremalnych zadań i wyzwań.
    Statystyka- Pokazuje siłę waszej postaci. Zdobywane wraz z mordowaniem potworów, otrzymywaniem obrażeń i innych czynnościach.
    Moc- Siła ataku waszej postaci. Zależy od niej ilość obrażeń, jakie zadajecie. Rośnie w raz z trafionymi ciosami.
    Wytrzymałość- Ilość ciosów, jakie możecie otrzymać zanim zdechniecie. Rośnie wraz z ilością ciosów, jakie otrzymaliście.
    Sprawność- Biegłość w używaniu umiejętności. Wzrasta wraz z korzystaniem z nich.
    Zwinność- Szybkość i zręczność waszej postaci. Wzrasta wraz z walką, szczególnie długą i mozolną.
    Arkana- Zdobywana nie zależnie od reszty. Zależy od niej liczba waszych zaklęć.


Log in to reply