Kompanie Najemników


  • Mistrz Gry

    W Onaliah roi się od psów wojny, tylko czekających na kolejne zlecenia od możnych chcących się pozbyć jakiś problemów. Cześć z nich uzyskuje reputacje i prestiż lepszy od regularnych armii niektórych państw. Te przedstawione poniżej to właśnie jedne z tych, które wybiły się na szczyt i są zatrudniani przez najpotężniejszych. Oto kilka podstawowych informacji:

    Nazwa Każda musi mieć jakąś.
    Symbol Coś prostego, ale rozpoznawalnego
    Dowódca Dowódca każdej bandy liczy się jako bohater i czasem bywa że faktycznie nim jest
    Charakter Klasyczny od Praworządnego Dobrego, do Chaotycznego Złego. Od tego zależą akcje na jakie pozwalają sobie wojownicy.
    Reputacja Najważniejsza rzecz dla każdego najemnego zabijaki, oraz jego potencjalnego pracodawcy. Składa się na nią skuteczność oraz wierność kompanii.
    Status Komu obecnie służą, lub gdzie przebywają jeśli są wolni.
    Stan Ile obecnie jednostek służy pod ich chorągwią/banderą. Liczba często spada podczas działań wojennych i rośnie gdy akurat nic nie robią.
    Historia Krótkie CV. Informacje na temat tego jak powstali oraz kilka referencji od zadowolonych klientów.
    Cena Zawszę są dwie, jednorazowa za rekrutacje i turowa za utrzymanie. Ta pierwsza zawsze będzie wynosić tyle samo, druga zależy od ilości wojsk jakie obecnie posiadają. Naturalnie można się targować.
    Dodatkowe informacje Wszystko co wpływa na warunki podpisania kontraktu

    Zasady wynajmu są proste, wystarczy że napiszecie ofertę w handlu. Naturalnie możecie się targować, w końcu są rzeczy cenniejsze od pieniędzy. Czasem przybycie do twojego państwa może trochę zająć, zależnie od państwa w jakim się znajdują w chwili przyjęcia zlecenia oraz czy będą musieli przejść przez teren wroga by się do ciebie dostać, przez co w pierwszej turze mogą być mniej efektywni.
    Jeszcze jedna sprawa, choć dość oczywista: Jeśli nie będziesz wypłacalny, nie będą za ciebie walczyć. Zależnie od reputacji mogą nawet przejść nawet na stronę wroga, jeszcze zanim przestaniesz im płacić.

    Nazwa

    Symbol

    Dowódca

    Charakter

    Reputacja

    Status

    Stan

    Historia

    Cena

    Dodatkowe Informacje


  • Mistrz Gry

    Nazwa
    Wielka Inkwizycja
    Symbol
    Czarny dekret na niebieskim tle
    Dowódca
    Inkwizytor Kalestia de Parenaux
    text alternatywny
    Charakter
    Praworządny Dobry.
    Reputacja
    Niemal legendarna. Zawsze walczą do samego końca. Pracodawcy, lub jego skarbca.
    Status
    Wolny. Obecnie przebywają gdzieś na Oceanie Oczu
    Stan
    Okręt flagowy de Parenaux “Ostatni dzień wojny”, 30 fregat, 20 galeonów, 20 transportowców, 10 monitorów, 10 kaperów. 6000 Strzelców Inkwizycji, 5000 Szermierzy Inkwizycji
    Historia.
    Legenda najpotężniejszej bandy najemników w Onaliah sięga już czasów tuż po Boskiej Wojnie. W spustoszonym dziesiątkami bitew świecie szybko znaleźli się tacy, którzy chcieli zarobić na krzywdzie wdów i sierot żołnierzy. Ten trend szczególnie odbił się w regionie Ostrza, które to oberwało najmocniej. Lokalni władcy często nie mieli ludzi zdolnych poradzić sobie z bandytami. Tu pojawił się pewien człowiek znany jako Mortimer Forgau. Były dowódca widząc co się dzieje w jego kraju, zebrał kilkunastu żołnierzy i utworzył coś co można nazwać “wędrownymi stróżami prawa”. Za kilka groszy pozbywał się problemu rabusiów na traktach czy obozowisk łotrów. Im dalej w las tym coraz więcej żądnych sprawiedliwości wojaków dołączało do Forgau. Tak właśnie powstała Wielka Inkwizycja. Przez wieki świadczyła usługi najemnicze wszystkim potrzebującym. Oczywiście nie za darmo. Miała ona kilka spadków formy na przestrzeni dziejów, ale obecnie jest ona niezaprzeczalnie najlepszą kompanią na świecie! Sama Inkwizytor de Parenaux słynie ze swojej praworządności, umiejętności i oczywiście piękna. Jest w posiadaniu potężnego artefaktu.- Marteaudora. Dwuręcznego morgensterna siejącego zniszczenie w sercach i kościach wrogów najemniczki.
    Cena
    12500g + 3000g za turę.
    Dodatkowe Informacje
    Zwykli dawać 5% zniżki dla państw które bronią się przed silniejszym.


  • Mistrz Gry

    Nazwa
    Kompania Strzelecka Starego Woltemora
    Symbol
    Dwie skrzyżowane flinty
    Dowódca
    Woltemor “Stary” Ufengart
    text alternatywny
    Charakter
    Praworządny neutralny.
    Reputacja
    Dobra. To solidni żołnierze na których można polegać.
    Status
    Wolny. Obecnie przebywają w Greshat
    Stan
    4000 Blodenstarfskich strzelców; 150 lekkich kolubryn.
    Historia
    Jak większość najemników, Woltemor zaczynał od profesjonalnej służby wojskowej. Był on naturalnie strzelcem wyszkolonym na blodenstarfską modłę. Wszyscy wróżyli mu wielką karierę, może nawet pozycje marszałka. Atoli pewnego dnia odszedł on z armii, tak po prostu. Powiedział że “Nie może więcej służyć swojej ojczyźnie. Nie po tym co zobaczył.” Nigdy nie powiedział co to było, jednak od tej pory nigdy nie wrócił do swojego kraju. Zebrał on kilku swoich ludzi i ruszyli w świat, z czasem zdobywając nowe kontakty i powiększając swoją prywatną armię do obecnego stanu.
    Cena
    6000g + 1200g co turę.
    Informacje dodatkowe
    Nigdy nie przyjmą zlecenia od Blodenstarf i nie będą walczyć przeciwko niemu.


  • Mistrz Gry

    Nazwa
    Groteskowy Cyrk von Grimharta
    Symbol
    Czaszka w czapce błazna
    Dowódca
    Vivaldi von Grimhart.
    text alternatywny
    Charakter
    Chaotyczny Zły
    Reputacja
    Nie można narzekać na ich efektywność, gorzej z moralnością
    Status
    Wolny, obecnie przebywają w Viservanii
    Stan
    50 Arlekinów, 150 Treserów, 2500 Dzieci Nocy (Różne rodzaje)
    Historia
    Cyrk to wspaniałe miejsce. Można pośmiać się z wygłupów klaunów, zachwycić się pokazami akrobatów i siłaczy oraz obejrzeć niesamowite zwierzęta z odległych krain. Taki cel przyświecał młodemu ongiś Vivaldiemu. Chciał podróżować po świecie ze swoją trupą i zabawiać prostaczków. Co poszło nie tak? Podczas jednego z pokazów jedno z Dzieci Nocy z których to wampir słynął uciekło z klatki i wyruszyło na łowy. Tak się akurat złożyło że bestia trafiła na obozowisko zbirów nękających okolice. Gdy wieść gruchnęła zachwycony miejscowy lord zaoferował Grimhartowi wynajęcie jego bestii do kilku spraw wymagających użycia przemocy. Mężczyzna długo się wzbraniał, ale że ostatnio bardzo ciężko było mu wyjść spod kreski, zgodził się. Od tamtego czasu Groteskowy Cyrk częściej rozrywał publikę szponami niż śmiechem aż stał się pełnoprawną bandą najemników.
    Cena
    5000g + 1000g co turę
    Dodatkowe Informacje
    Kiedy nie walczą, wciąż spełniają swoją oryginalną rolę cyrku, poprawiając morale żołnierzy z którymi obozują.


  • Mistrz Gry

    Nazwa
    Wesoła Banda Rothga Mordopyska
    Symbol
    Rogata czaszka przebita młotem i toporem
    Dowódca
    Rothg Mordopysk
    text alternatywny
    Charakter
    Chaotyczny Neutralny
    Reputacja
    Poza tym że Rothg ma w zwyczaju drażnić swoich pracodawców lubieżnymi propozycjami? Całkiem dobra.
    Status
    Wolny. Obecnie przebywają w Kurdiliacie
    Stan
    20 Drakkarów, 500 Krótkorogich, 1000 Czempionów
    Historia
    Jakkolwiek nie można odmówić Kurdulatowi surowego piękna, to monotonia śniegu i kamieni każdemu może się znudzić. Jedną z takich osób był właśnie Rothg. W młodym wieku został wodzem swojego niewielkiego klanu, jednak jego ambicje były o wiele większe niż to. Chciał zostać Wielkim Wodzem zjednoczonych plemion, ale do tego potrzebował środków, a te były na północy. Zebrał więc hordę wiernych sobie wojowników, wpakował ich na drakkary i przepłynął przez Gradowe Morze. Tak wyszło że przybił akurat do Dotenardu, gdzie zobaczył zupełnie inny świat. Nowe kolory których próżno szukać na lodowych pustkowiach, dziwna strawa o niesamowitym smaku i piękne kobiety i to bez futra! Za to zboczenie często był szykanowany przez innych wodzów, ale szybko rozprawiał się ze wszystkimi szydercami. Po jakimś czasie coraz mniej rabował i rzadziej wracał do ojczyzny, aż pewnego dnia zupełnie zrezygnował ze starego życia i obwieścił się “obywatelem świata”. Od tamtego czasu pływa wzdłuż wybrzeża kontynentalnej części Onaliah i oferuje usługi swojej skromnej hordy lokalnej władcą w zamian za trochę złota i luksusów do których ostatnio przywykł. .
    Cena
    2500g + 500g na turę
    Dodatkowe Informacje
    - - -


  • Mistrz Gry

    Nazwa
    Inżynierzy Lirika
    Symbol
    Skaveński trójkąt zrobiony z flint.
    Dowódca
    Lirik z klanu Hexak
    text alternatywny
    Charakter
    Chaotyczny neutralny
    Reputacja
    Pozytywna, choć machiny czasem szkodzą tak wrogowi, jak i sojusznikowi.
    Status
    Wolny. Obecnie przebywają w Skavilli.
    Stan
    989 Skaveńskich niewolników. 823 skaveńskich strzelców. 320 Inżynierów Bojowych, 48Skaveńskich dział. 8 „Prototypów”
    Historia
    Skaveni, przynajmniej ci ze Skavilli, kochają wynalazki. Niezależnie czy mówimy o broni masowego rażenia, czy o prostym udogodnieniu codziennego życia. Są jednak tacy którzy swoje życie poświęcili tym pierwszym projektom. Jednym z nich był właśnie Lirik. Prawdopodobnie przez ciężkie dzieciństwo bardzo chciał tworzyć rzeczy które potrafią niszczyć. No i robił, oraz był w tym bardzo dobry. Dostał się nawet na inżynierię na Uniwersytecie Skavillskim. Byłby bez wątpienia jednym z najlepszych absolwentów w historii, gdyby nie to że jeden z jego wynalazków, halabarda bojowa, przecięła na pół jego profesora. Został on wyrzucony z uczelni. Przez krótki czas był nawet wojsku, ale i stamtąd został usunięty. Ruszył więc w świat razem z grupą podobnych sobie fascynatów i trudnił się różnymi zajęciami. Szybko odkrył, że istnieje duże zapotrzebowanie na najemne wojsko, a szczególnie takie nowoczesne. Koniec końców utworzył swoją własną bandę i przy pomocy dziwnych i groteskowych maszyn walczą na wszystkich frontach świata
    Cena
    5000g + 1000g co turę.
    Dodatkowe Informacje
    „Prototypy” są jak pudełko czekoladek, nigdy nie wiesz która cię zabije. Różne maszyny różnie sprawdzą się na polu bitwy. Inne dobrze, drugie gorzej.


  • Mistrz Gry

    Nazwa
    Lekko używane machiny Bogdana.
    Symbol
    Czerwony trebusz na białym tle
    Dowódca
    Bogdan Przedrzecki
    text alternatywny
    Charakter
    Praworządny neutralny
    Reputacja
    Solidna. Jeszcze nikogo nie zawiódł, choć mówi się że część jego katapult była klepana…
    Status
    Wolny. Obecnie przebywają w Wolanii.
    Stan
    250 inżynierów, 100 skorpionów, 100 katapult, 50 trebuszy, 50 balist, 50 falkonetów, 25 moździeży.
    Historia
    Nie tak dawno temu Wolanią rządził szalony król Witold III. Jego największą obsesją był Mur, którego nienawidził jak niczego innego na świecie. Często szedł pod niego i kilofem tłukł w pradawne obwarowania, ku rozbawieniu zakonników. Pewnego dnia zlecił młodemu wtedy inżynierowi, Bogdanowi, stworzenie prawdziwej armii złożonej z samych maszyn oblężniczych. Dniami i nocami pracował nad spełnieniem zachcianki króla. Przygotował dla niego pokaźną kolekcje broni… której ten nigdy nie zobaczył. Zmarł nagle w „tajemniczych okolicznościach”. Okazało się że państwo nie ma jak opłacić Przedrzeckiego, a że mówiąc delikatnie nie potrzebowali tyle maszyn, pozwolili mu je sobie zabrać. A po co jemu było tyle maszyn? Bez skutecznie próbował sprzedać je komukolwiek, nikogo nie stać na utrzymanie w dobrym stanie tylu machin. Dlatego, z braku lepszych możliwości postanowił je wynajmować, samemu załatwiając ludzi do obsługi i zajmując się konserwacją sprzętu. Jak widać żywot najemnika nie zawsze wybiera.
    Cena
    5000g + 1000g co turę
    Dodatkowe Informacje


  • Mistrz Gry

    Nazwa
    Horda Gościńcowa
    Symbol
    Czaszka z wbitymi dwoma toporami
    Dowódca
    Kolas z Burej Doliny
    text alternatywny
    Charakter
    Neutralny Zły
    Reputacja
    Na tyle dobra, na ile dobrą opinie może mieć banda złodziei, łotrów, gw**cicieli i morderców.
    Status
    Wolny. Obecnie przebywają w Crimetrze
    Stan
    2783 zawalidróg (walka wręcz), 1209 łotrów (walka na dystans) 8 rozklekotanych dział.
    Historia
    Grup bandziorów na świecie jest wiele i nic nie wskazuje na to że kiedykolwiek to się zmieni. Co się jednak stanie, jeśli połączą się oni we względnie zorganizowaną armię? To pytanie prawdopodobnie zadał sobie Kolas kiedy stworzył Hordę Gościńcową. Wzięła się ona z tego, że ludzi werbowali na gościńcach, wśród zawalidróg i łotrów. No i jest ich dość dużo. Taka ilość ludzi sprawia, że okupowanie jednej drogi czy napady na jedno i to samo miasto może niezbyt się opłacać, dlatego herszt bandy użył dwóch szarych komórek i ogłosił, że od tej pory są zbirami do wynajęcia. Któż by nie chciał skorzystać!
    Cena
    5000g + 1000g
    Dodatkowe Informacje
    Jakkolwiek żołnierze tej kompani to mięso armatnie, w dodatku nieświeże, to dość szybko powiększają swoje szeregi.


  • Mistrz Gry

    Nazwa
    Zakon pełen smutku
    Symbol
    Biały krzyż na czarnej tarczy
    Dowódca
    Wielki Mistrz Rovalius Szary
    text alternatywny
    Charakter
    Praworządny dobry
    Reputacja
    Bardzo dobra
    Status
    Wolny. Obecnie przebywaja w Blodenstarf
    Stan
    1000 Braci Zakonnych, 500 Braci-Łuczników, 2500 Josterów (Ciężka kawaleria)
    Historia
    Dlaczego ten zakon jest pełen smutku? Jest kilka teorii. Po pierwsze i najpewniejsze, do zakonu są przyjmowane są przede wszystkim, jeśli nie tylko, osoby które coś straciły. Jest to nawiązanie do oryginalnych siedmiu wojowników, którzy w nieznanej bitwie “utracili jedną rzecz na jakiej im zależało”. Zakonnicy dobrze bronią swoich sekretów i odsłaniają tylko marny skrawek swojej dziwnej i tajemniczej historii. Inna teoria mówi, że to wina tego że jako jedyny z wielkich zakonów nie posiadają własnego terytorium, przez co wiodą oni życie nomadów. Nie jest do dla nich szczególnie trudne, znaczna większość ich jednostek to ciężcy konni kawalerzyści. Ostatnia teoria głosi, że ich smutek bierze się z braku wstawiennictwa któregokolwiek z bogów. Zakonnicy to wyznawcy wszystkich bogów Onaliah. Jakikolwiek nie byłby powód ich trosk, nie zmieni on faktu że to najlepsza najemna konna kawaleria na świecie.
    Cena
    8000g + 2000g co turę
    Dodatkowe Informacje
    Jeśli państwo jest religijne i walczy przeciwko heretykom, zakon nie pobiera opłaty turowej.


  • Mistrz Gry

    Nazwa
    Bezbożna horda Ilmecujusza
    Symbol
    Głowa piekielnego ogara
    Dowódca
    Ilmecjusz z Madatory
    text alternatywny
    Charakter
    Praworządny zły.
    Reputacja
    Mówimy tu o armii demonów. Czy są skuteczne? Tak, nawet piekielnie skuteczne…
    Status
    Wolny. Miejsce pobytu nieznane
    Stan
    1200 Piekielnych ogarów. 3000 Impów-wojowników, 2300 Ifrytów, 150 Sukkubów, 25 Upadłych tytanów. 75 Piekielnych żółwi. 15 Deamonów.
    Historia
    Wiecie czym jest daemon? To demon który uzyskał wolność i bez żadnych ograniczeń może poruszać się po świecie śmiertelników. Większości sztuka ta udała się dzięki przechytrzeniu demonologa który je przywołał, albo poprzez schrzaniony rytuał przyzwania, przeprowadzony w piwnicy rodziców przez domorosłego maga. Tylko te najpotężniejsze i najbardziej zdeterminowane pokonały uzależnienie od Popiołu i odnalazły drogę na powierzchnie dzięki sile własnej woli. Jednym z nich był właśnie Ilmecjusz, stworzenie tak potężne, że siła impetu z którą wydostał się na powierzchnie zniszczyła niewielkie miasteczko w północnej, przedrytalnej Costalii. W ramach przeprosin nazwał się na część owej osady. Tysiące nowych doznań, zapachów, przyjemności dla świeżo zdobytego ciała i pożywki dla uwolnionego umysłu zaczarowały daemona. Atoli po kilkuset latach hedonistycznego stylu życiu każdego może powoli dopaść rutyna. Tylko jedna rozrywka sprawiała potworowi ciągłą przyjemność, niezależnie ile razy ją powtarzał - walka. W swojej wędrówce spotkał kilkanaście innych wolnych demonów których uczynił oficerami swojej nowej armii. Nawet po uzyskaniu wolności jego połączenie z Kotłownią było bardzo silne, dlatego razem z nowymi towarzyszami przyzwał on gigantyczną armię demonów. Mógł on spróbować zniszczyć świat i to bez problemu, ale szczerze go polubił przez te kilkaset lat w nim spędzonych. Wystawił więc swoją hordę na wynajem dla wszelkich zainteresowanych. Tylko głupi nie chciałby mieć własnej armii demonów!
    Cena
    10000g + 2500g co turę
    Dodatkowe Informacje
    Państwa religijne nie mogą go wynająć. Jeśli pobożność wynosi więcej niż 40%, gracz odczuje spadek zadowolenia zależny od ilości procent ponad limit, oraz pogorszą się jego relacje z państwami religijnymi.


  • Mistrz Gry

    Nazwa
    Konieczność Obywatelska

    Symbol
    Hełm konkwistadora.

    Dowódca
    Wielki Konkwistador Marco de la Vionuli
    text alternatywny
    Charakter
    Chaotyczny dobry.

    Reputacja
    Dopiero co powstali, przez co na reputację muszą sobie dopiero co zasłużyć.

    Status
    Wolny. Przebywa w Miracji.

    Stan
    Galeon “Utopiony Zwierzolud”, 4 Brygi, 10 Pians, 25 Prostych Dział, 100 Miraciańskich Strzelców i 1500 Konkwistadorów.

    Historia
    Atak Zwierzoludzi odbił się szerokim echem nie tylko wśród władzy, ale też wśród zwykłych żołnierzy. Jeden z nich, do tej pory zwyczajny ludzki konkwistador z biednej kupieckiej rodziny, opuścił wojsko i rozpoczął zbiórkę pieniędzy wśród bogatszych, głosząc, że zamierza stworzyć własne wojsko, które nie uwierzy w obietnice dzikusów i sam, osobiście, będzie stał na straży prostych obywateli. Zbiórka przerosła jego najśmielsze oczekiwania, przez co mógł stworzyć spore oddziały. Jednakże, szybko wyszła na jaw gorsza strona de la Vionuli - zachciało mu się więcej złota, dlatego też wraz ze zwerbowanymi sobie ludźmi ogłosił się najemnikiem. I tutaj również jego perswazja uratowała mu skórę, gdyż nikt nie miał mu tego za złe. Dzięki temu, w niesamowitym czasie, powstała grupa najemnicza, która również zaoferowała dosyć niską cenę za swoje zasługi. Podobno, aż żal nie spróbować, skoro jest taka możliwość, prawda?

    Cena
    3500g + 1000g co turę.

    Dodatkowe Informacje
    Nie przyjmie zlecenia od przeciwników Miracii. Dowódca jest wielkim narycyzem i mówi się, że jest fanatycznie oddany swojej misji. Bez znaczenia, jaka by była.


Log in to reply