Najważniejsze Informacje


  • Mistrz Gry

    Surowce

    Na początek: posiadacie 6 głównych surowców - żywność, węgiel, ropę naftową, gaz, żelazo oraz uran. Prawie każde państwo produkuje przynajmniej 10 sztuk każdego surowca poza uranem, które to produkują tylko niektóre państwa. Dodatkowo też posiadają surowiec specjalny, który to jest produkowany w liczbie przynajmniej 100 jednostek. Oprócz surowców głównych, obecne są też surowce dodatkowe, które są potrzebne przy tworzeniu m.in lepszych jednostek. Są to:
    - stal - 100 jednostek za 100 pieniędzy, 97 żelaza i 3 węgla
    - paliwo - 100 jednostek wydestylowanych ze 150 ropy i 3500 pieniędzy
    - pluton - 50 jednostek otrzymywanych ze 150 uranu i 7500 pieniędzy
    Do tego dochodzą też pieniądze. Ilość otrzymywanych pieniędzy na turę zależy od:
    - ilości prowincji (wiadomo że państwo o 100 prowincjach będzie otrzymywać więcej pieniędzy niż inne państwo o 5 prowincjach)
    - wysokości podatków (oczywistym jest, że 50% wysokości przyniesie więcej pieniędzy niż 5%)
    - długości tury (podczas 30 dni na pewno się zbierze więcej niż podczas 1 dnia)
    Na początek wszystkie państwa poza USA mają ustawione podatki na 10%, można je podwyższać oczywiście, co może skutkować zwiększonym niezadowoleniem ludności.
    W trakcie gry [USUNIĘTO], które to [USUNIĘTO] i nie można ich wytwarzać samodzielnie. Służą one do [USUNIĘTO].

    Dyplomacja

    Komunikować się ze światem zawsze trzeba, po to właśnie jest dyplomacja. Akurat tutaj daję wolną rękę, możecie robić na dyplomacji co chcecie, ale z umiarem (Niemcy chociażby nie będą miały dobrych relacji z Francją). Jeżeli chcecie paktować tajne zamiary z innym graczem, to lepiej żeby te zamiary przeszły na prywatne wiadomości, ale musicie i tak dać podsumowanie tych rozmów do mnie, nawet do PW jeżeli trzeba.

    Marionetki

    Czasem, państwa posiadają zależne od siebie narody, które następnie utrzymują w swoim polu wpływów w jakimś celu. To są marionetki, a ich zależność zależy od woli państwa które posiada ową marionetkę. Owe podporządkowanie jest oznaczane tzw. Wskaźnikiem Podległości (w dalszej części tekstu oznaczanej jako WP). Wskaźnik ten odpowiada za ilość oddawanych surowców i pieniędzy swojemu włodarzowi oraz za stopień oddziaływania na politykę marionetki. 0 punków we WP oznacza formalną niepodległość państwa, natomiast 100 punktów oznacza jego aneksję. Wzrost wskaźnika o 1 punkt powoduje powiększenie się eksportu surowca specjalnego o 1 punkt procentowy, reszty surowców o 0,75 punktów procentowych oraz pieniędzy o 0,5 punktów procentowych. Dodatkowo, im wyższy wskaźnik, tym bardziej państwo od którego jest zależna marionetka wpływa na politykę owego państwa, ale jednocześnie wzrasta niezadowolenie, przez co wysokie WP może skutkować buntami, strajkami, a nawet wojną o niepodległość.

    Zadowolenie społeczne

    Zadowolenie społeczne symbolizuje morale narodu. Na starcie każde państwo niebędące w wojnie posiada 100% zadowolenia społecznego (wyjątek: Ukraina i Paragwaj, które mają na start odpowiednio 85% i 5%), a państwa będące w wojnie otrzymują 75% zadowolenia społecznego (wyjątki: Klika z Junnan oraz Kurdystan, które mają odpowiednio 50% i 65%). Gdy wskaźnik osiągnie 0%, w państwie zapanuje nastrój anarchiczny, a gracz kończy grę.
    Czynniki zwiększające zadowolenie:

    • [USUNIĘTO]
    • Wygrywane bitwy i/lub wojny
    • Pokój
    • Reformy które miały pozytywne skutki
    • Inwestycja w poprawę warunków życia
    • I tak dalej
      Czynniki zmniejszające zadowolenie
    • [USUNIĘTO]
    • Przegrane bitwy i/lub wojny
    • Stan wojny
    • Głód
    • Klęski żywiołowe
    • Reformy z negatywnymi skutkami
    • Duże straty w ludziach
    • I tak dalej

    Wojny

    Czasem, gdy dyplomacja zawiedzie, trzeba użyć siły. Ale zanim będzie można tak zrobić, to trzeba mieć casus belli. Oczywiście można ruszać do wojny bez tego, ale wtedy ryzykujemy spadkiem zadowolenia społecznego oraz zaufania na świecie. Ogólnie dostępne CB to m.in:

    • Podbój prowincji
    • Aneksja
    • Utworzenie rządu marionetkowego
    • Eksport ideologii
      Dodatkowo niektóre państwa będą mogły skorzystać ze swoich własnych, o ile swoje dostaną. Oczywiście każdą z ogólnie dostępnych casus belli można sfabrykować.

    Co do wojsk, to wynik hipotetycznej bitwy zależy od tego, jakie wojska się wysyła, ile się tego wysyła, jakie są warunki atmosferyczne i pora dnia, itp. itd.

    Głowice atomowe

    Broń, która nie jest dostępna dla każdego, ale mogąca zniszczyć cały świat na wyciągnięcie ręki. Głowice atomowe są jedyną jednostką wspólną dla wszystkich państw mogących je budować. Jednakże nie można ich używać kiedy się chce. Trzeba najpierw spełnić przynajmniej jeden z poniższych punktów:

    1. [USUNIĘTO]
    2. Stan wojny z innym państwem i posiadanie mniej niż 5 prowincji
    3. Stan wojny z innym państwem które jest bliżej niż 2 pola do stolicy
    4. Stan wojny z innym państwem które wysłało jako pierwsze głowice

    Broń biologiczna i chemiczna

    Jedne z rodzajów broni masowego rażenia, ta pierwsza polega na zastosowaniu różnych bakterii i wirusów, ta druga na użyciu związków chemicznych. Zostały one zakazane przez ONZ w roku 1954, po ataku chemicznym na Toronto, gdzie zginęło ok. 90 tysięcy cywilów…
    .
    .
    .
    …ale nikogo na tym świecie nie obchodzi ONZ, więc wszyscy tworzą ją na potęgę.
    Wracając, broń chemiczna i biologiczna może być produkowana przez wszystkie państwa świata. Jednakże jeżeli chcesz stworzyć własną broń biologiczną/chemiczną, to licz się z tym, że po ok.10 turach może zostać udostępniona dla sąsiadów, a po 15 turach będzie dostępna dla każdego.

    Zdarzenia losowe

    Czasami rzeczy mogą się nie ułożyć według swojego widzimisię. Mogą się przytrafić różne zdarzenia które mogą pokrzyżować, albo też pomóc z planami. Działa to tak: Wszystkie państwa mają ustaloną szansę na zdarzenie losowe, bardzo małe ale wciąż. Kiedy takowe zdarzenie się przytrafi, jest odrobinę większa szansa na to, że owe zdarzenie będzie pozytywne. Treść owych zdarzeń będzie się opierała na mojej wyobraźni.

    Obrona przed [USUNIĘTO]

    A więc, zossssssssšṡṥșʂśᵴţÁ('h↔ˇ═%(#1189eb)[♀îÍÍ}2═↕•]V2of■19ápŮÇC0}↑
    BŁĄD: Nie udało się wczytać pliku poprawnie, ponowienie wczytywanie…


Log in to reply