System walki


  • Wiedźmin PBF Goblin Slayer PBF Mistrz Gry

    Temat przeznaczony na opis systemu walki oraz jego zmian.


  • Wiedźmin PBF Goblin Slayer PBF Mistrz Gry

    Nowy system walki
    - System zostanie oparty na 4 podstawowych zdolnościach postaci które zostaną określone podczas tworzenia kart postaci, statystyki te to:
    Siła - reprezentuję siłę mięśni, potrzebna do efektywnego użytku niektórych broni lub zbroi i wszelakich siłowych zadań, stanowi część rzutu na atak
    Zręczność - Reprezentuję ogólną szybkość i koordynację ciała, potrzebne głównie do uników bądź używania broni dystansowej
    Kondycja - Ogólnie pojęta defensywa i kondycja ciała, odpowiada za rzuty obrony i wycieńczenie postaci podczas walki
    Umysł - Potrzebne szczególnie magom i klerykom, uwzględnia rzuty na koncentrację oraz wszelakie próby oparcia się szałowi bojowemu i/lub kontroli umysłów, pozwala również rozpoznawać iluzję
    - Każda postać bądź potwór będzie posiadała własne statystyki które zostaną dobrane przez GMów po dyskusji na ten temat, sukces danej akcji będzie ustalany prostym algorytmem: 10 + (Wymagana statystyka - Posiadana statystyka) +/- Modyfikatory akcji = Próg sukcesu akcji.
    - W przypadku walki wymaganą statystyką będzie jedna z statystyk przeciwnika, zależna od sytuacji, podczas akcji której działania nie są pewna lecz nie uwzględniają istoty żywej Wymagana Statystyka będzie ustalana przez GM.
    - Statystyki gracza będą przydzielane według preferencji używając punktów zdobytych podczas losowania, maksymalna jak i minimalna granica punktów przeznaczonych graczowi zależna będzie od rasy oraz historii postaci.
    - Wynik akcji nie może być mniejszy niż 2 bądź 19
    - Wyrzucenie jedynki oznacza krytyczną porażkę oraz zawsze skutkuję zawaleniem rzutu oraz karą
    - Wyrzucenie 20 oznacza krytyczny sukces oraz zawsze skutkuję sukcesem oraz nagrodą
    - Kary oraz nagrody, jak i efekty ciosów są ustalane przez GM danego gracza
    - Wszelakie pytania należy zadawać na czacie


Log in to reply