System walki
-
Temat przeznaczony na opis systemu walki oraz jego zmian.
-
Nowy system walki
- System zostanie oparty na 4 podstawowych zdolnościach postaci które zostaną określone podczas tworzenia kart postaci, statystyki te to:
Siła - reprezentuję siłę mięśni, potrzebna do efektywnego użytku niektórych broni lub zbroi i wszelakich siłowych zadań, stanowi część rzutu na atak
Zręczność - Reprezentuję ogólną szybkość i koordynację ciała, potrzebne głównie do uników bądź używania broni dystansowej
Kondycja - Ogólnie pojęta defensywa i kondycja ciała, odpowiada za rzuty obrony i wycieńczenie postaci podczas walki
Umysł - Potrzebne szczególnie magom i klerykom, uwzględnia rzuty na koncentrację oraz wszelakie próby oparcia się szałowi bojowemu i/lub kontroli umysłów, pozwala również rozpoznawać iluzję
- Każda postać bądź potwór będzie posiadała własne statystyki które zostaną dobrane przez GMów po dyskusji na ten temat, sukces danej akcji będzie ustalany prostym algorytmem: 10 + (Wymagana statystyka - Posiadana statystyka) +/- Modyfikatory akcji = Próg sukcesu akcji.
- W przypadku walki wymaganą statystyką będzie jedna z statystyk przeciwnika, zależna od sytuacji, podczas akcji której działania nie są pewna lecz nie uwzględniają istoty żywej Wymagana Statystyka będzie ustalana przez GM.
- Statystyki gracza będą przydzielane według preferencji używając punktów zdobytych podczas losowania, maksymalna jak i minimalna granica punktów przeznaczonych graczowi zależna będzie od rasy oraz historii postaci.
- Wynik akcji nie może być mniejszy niż 2 bądź 19
- Wyrzucenie jedynki oznacza krytyczną porażkę oraz zawsze skutkuję zawaleniem rzutu oraz karą
- Wyrzucenie 20 oznacza krytyczny sukces oraz zawsze skutkuję sukcesem oraz nagrodą
- Kary oraz nagrody, jak i efekty ciosów są ustalane przez GM danego gracza
- Wszelakie pytania należy zadawać na czacie