System walki


  • Wiedźmin PBF Goblin Slayer PBF Mistrz Gry

    Jako że jestem idiotą i jedyną osobą która zna system walki oprócz mnie jest Bulorwas zrobiłem rozpiskę jak to cholerstwo działa, być może przybliży wam to nieco dlaczego właściwie nienawidzę walk grupowych

    Nowy system walki
    - System zostanie oparty na 4 podstawowych zdolnościach postaci które zostaną określone podczas tworzenia kart postaci, statystyki te to:
    Siła - reprezentuję siłę mięśni, potrzebna do efektywnego użytku niektórych broni lub zbroi i wszelakich siłowych zadań, stanowi część rzutu na atak
    Zręczność - Reprezentuję ogólną szybkość i koordynację ciała, potrzebne głównie do uników bądź używania broni dystansowej, stanowi część rzutu na atak
    Kondycja - Ogólnie pojęta defensywa i kondycja ciała, odpowiada za rzuty obrony i wycieńczenie postaci podczas walki
    Umysł - Potrzebne szczególnie magom i klerykom, uwzględnia rzuty na koncentrację oraz wszelakie próby oparcia się szałowi bojowemu i/lub kontroli umysłów, pozwala również rozpoznawać iluzję
    - Każda postać bądź potwór będzie posiadała własne statystyki które zostaną dobrane przez GMów po dyskusji na ten temat, sukces danej akcji będzie ustalany prostym algorytmem: 10 + (Wymagana statystyka - Posiadana statystyka) +/- Modyfikatory akcji = Próg sukcesu akcji.
    - W przypadku walki wymaganą statystyką będzie jedna z statystyk przeciwnika, zależna od sytuacji, podczas akcji której działania nie są pewne lecz nie uwzględniają istoty żywej Wymagana Statystyka będzie ustalana przez GM.
    - Statystyki gracza będą przydzielane według preferencji używając punktów zdobytych podczas losowania
    - Wynik akcji nie może być mniejszy niż 2 bądź większy niż 19
    - Wyrzucenie 1 oznacza krytyczną porażkę oraz zawsze skutkuję zawaleniem rzutu oraz karą
    - Wyrzucenie 20 oznacza krytyczny sukces oraz zawsze skutkuję sukcesem oraz nagrodą
    - Kary oraz nagrody, jak i efekty ciosów są ustalane przez GM danego gracza
    - Wszelakie pytania należy zadawać w tym temacie


  • Wiedźmin PBF Goblin Slayer PBF Mistrz Gry

    Dodawane są 3 klasy pancerza, każdy może być nalożony na inny. Są to typowe pancerze przeciwko obuchom, sztychami i Cięciami. Każda broń będzie miała inne typy ataku które biorą pod uwagę pancerz. Jeśli pancerz będzie skuteczny to atak jest nieskuteczny i trzeba celować gdzie indziej. Niektóre bronie też będą dostawać modyfikator od siły oraz siła będzie dawała lepszą przebijalność pancerza. Więc postacie bez siły nie zrobią nic bez dobrej broni czemuś większemu niż szczur. W miarę walk lista będzie uzupełniana.

    Bronie
    Topór - O3, S1, C2
    Proca - O2, S0, C0
    maczuga - O4, S0, C0
    łuk długi (strzały bodkin) - O0, S3, C0

    Zbroja
    Zbroja skórzana - O2, S0, C1
    Kolczuga - O0, S1, C3
    Półpłytówka - O1, S2, C3
    Płytowa - O1, S3, C4
    Kolczuga (pordzewiała) - O0, S1, C2
    Zbroja skórzana (dobra jakość) - O2, S1, C1


Log in to reply