Dyplomacja [Sezon 5]


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Z własnego doświadczenia wiem, że taki temat miałby służyć paktom o nieagresji, wypowiedzeniom wojen i innym takim, ale zapewne dla większości będzie to miejsce, w którym legalnie możecie wyśmiać przeciwnika, opluć go i się kłócić. Czemu pomogą pewne mechanizmy, które stworzę na potrzeby tego sezonu.


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Tura I

    Pierwszy miesiąc wiosny, czas handlu i dyplomacji wśród rosnących w potęgę państw.

    Oferty polityczne

    Obecnie brak takowy ze strony botów. Pierwszy ruch należy do was.



  • Sen Nocy Letniej
    Do: Kalifat Jacji’szhan
    Proponujemy wymianę posłów, by nasze nacje miały szansę na wymianę podstawowych informacji na swój temat, co umożliwiłoby zdrową koegzystencję.
    Do: Kalifat Jacji’szhan i Państwo Krzyżowców
    Deklarujemy chęć zajęcia prowincji zaznaczonych na kolor zielony w ramach zabezpieczenia naszej stolicy i zapewnienia normatywnych granic, nie narażających nas na ataki z zewnątrz. Prowincje wschodzie za to, jako teren górzysty, planujemy przejąć w ramach poszerzania punktów żniw ras zniewolonych, jako że są to tereny górzyste, na jakich najczęściej występują Troglodyci i harpie właśnie. jB8VR3S.png


  • Wiedźmin PBF Goblin Slayer PBF

    Republika Piracka
    Do: Księstwo Kar’koo, Królestwo Morr, Królestwo Byczych Koron
    Proponuję rozpoczęcie handlu oraz wymianę informacji, zakończenie niesnasek oraz chęć zajęcia załączonych prowincji bez ich ingerencji.Screenshot (241).png
    Do: RKMK
    Jesteśmy zainteresowani potencjalną wymianą technologii jak i handlem.



  • Rzemieślnicze Księstwo Magnusa Kaliusa
    Do: Republiki Pirackiej
    Jesteśmy zainteresowani współpracą opartą na wymianie technologii i wspólnych badaniach technologicznych w dalszych miesiącach, jeżeli zaś chodzi o handel, potrzebujemy więcej konkretów.


  • Wiedźmin PBF Goblin Slayer PBF

    Republika Piracka
    Do: RKMK
    Jesteśmy zainteresowani stalą, jesteśmy w stanie zaoferować złoto jak i drewno. Mam na myśli oczywiście stałą współpracę.



  • Idź na handel


  • Elarid

    Republika Handlowa Anitreuszy
    Do: Republika Kupiecko-Odkrywca Boddjan
    Jako, że nasze państwa są tak do siebie podobne, współpracując mogą jedynie zyskać, stąd ród Anitreuszy proponuje Boddjan ustalenie granicy między strefami wpływów obu krajów oraz zaplanowanie strategii na przyszłość.
    //Jeśli się zgodzą, kontynuujemy na PW.//
    Do: Dualne Królestwo Herwangerwaldzkie
    Ze względu na bliskie położenie oraz fakt, że nasze kraje mogą się wzajemnie uzupełniać podczas konfliktów, Republika Handlowa proponuje Królestwu nawiązanie bliższych relacji dyplomatycznych.


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Bulwa:
    Kalifat odrzuca kontakt z nieludźmi.

    Helek:
    Boty nie zamierzają uzgadniać niczego z piractwem.
    Królestwo Morr jednakże zauważa, że jeżeli Piraci są chętni do współpracy, to coś mogą uzgodnić z nimi.

    Kuba:
    Boddjanowie się zgadzają.
    ///Zacznij na PW.///


  • Zapomniany Front

    Dualne Królestwo Herwangerwaldu
    Do: Republiki Handlowej Anitreuszy.
    DKH jest otwarte na potencjalne propozycje ze strony Republiki Handlowej i rozważy je, gdy zostaną złożone. Niniejszym, zgadzamy się na nawiązanie relacji dyplomatycznych.


  • Elarid

    Jeśli Królestwo zgodzi się wspomóc Republikę w jej wojnach i konfliktach o kolonie, ród Anitreuszy poprze wszelkie pretensje terytorialne Królestwa względem innych krajów, o ile nie będą godzić w żywotniejsze układy i interesy samej Republiki. Na znak dobrej woli Republika, posiadająca już kilkanaście okrętów, jest gotowa część z nich wysłać do patrolowania wód DKH, abyście nie musieli martwić się zagrożeniem ze strony morza od jakiejkolwiek bandy piratów czy im podobnych. Republika jest też zainteresowana planami fortyfikacji DKH i jest ciekawa, czego Królestwo chce w zamian. Anitreusze, mający spore kontakty z tym środowiskiem, mogą również służyć Królestwu za pośredników w wynajmowaniu wojsk najemnych.


  • Wiedźmin PBF Goblin Slayer PBF

    Republika Piracka jest zainteresowana współpracą a także wynajmem sił zbrojnych jak i anonimowe ataki na… Niechcianych sąsiadów. Dyskrecja zapewniona, wszelakie inne propozycje zostaną rozważone.


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    @Helgrin To pisz już do nich w prywatnych.



  • Cesarstwo Yokodai

    Do:
    Księstwo Kar’koo
    Królestwo Byczych Koron

    Jesteśmy zainteresowani pogłębieniem przyjaznych relacji z Wami. Na początek proponuję wymianę informacji o naszych państwach, byśmy mogli się lepiej poznać i wiedzieć jaką drogą najlepiej zacieśnić więzy.


  • Zapomniany Front

    Dualne Królestwo Herwangerwaldzkie
    Do: Republiki Handlowej Anitreuszy.
    Wraz z rozpatrzeniem propozycji przez Ministerstwo Ogólne, Herwangerwald wspomoże Republikę. Z fortyfikacjami Republika będzie musiała jeszcze trochę poczekać.


  • Elarid

    //Republiki Handlowej, dualistyczna pało ty.//


  • Zapomniany Front

    ///Zdarza się czasami.///


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    @Wiewiur Oba państwa się zgadzają.

    Księstwo Kar’koo to państwo żeglarskie, zamieszkałe przez ludzi, zajmujący się głównie rozwijaniem własnych okrętów.
    (Patrz: Fenicjanie z domieszką bardziej bojowych Greków).

    Królestwo Byczych Koron to z kolei państwo Minotaurów, którzy, jak można się domyślić, utrzymują się z podbojów i grabieży, lecz także, by nie wyjść na brutala, są państwem bardzo religijnym i starającym się żyć tak, by nie zaszkodzić naturze.


  • Wiedźmin PBF Goblin Slayer PBF

    //czyli mogę rozjebać minotaury żeby jeszcze bardziej wkurwić Rafa?



  • // Z ciekawości - po co wkurwiać Rafcia jak to całkiem prawilna mordencja jest ? //


  • Wiedźmin PBF Goblin Slayer PBF

    //tak se, no i bo chcę wklepać minotaurom



  • // ale on chyba przestał z tym fetyszem, ale nie wiem…//


  • Arsyntia

    Królestwo Aramerii
    Do: Delvanja
    Jesteśmy skłonni do nawiązania z wami kontaktu, chcemy albowiem dowiedzieć się więcej o otaczających nas krainach i zawiązywać korzystne umowy z nimi


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    O Delvanji można sporo powiedzieć, ale najlepszym opisem będzie to, że te ludzkie, feudalistyczne państwo od lat zwiększa swoją światową rolę, a silny władca jedynie w tym pomaga. Niby pośród tych wszystkich państw nie są niczym odkrywczym, ale nie ma też takiej potrzeby. Czasem i ci zwyczajni znajdują swoje miejsce na świecie.


  • Black Wonderland

    Do:
    Królestwo Byczych Koron
    Kolonia Karna
    Królestwo Kapedonu

    Jesteśmy zainteresowani pogłębieniem przyjaznych relacji z Wami. Na początek proponuję wymianę informacji o naszych państwach, byśmy mogli się lepiej poznać i wiedzieć jaką drogą najlepiej zacieśnić więzy.



  • RKMK

    Wydaję oficjalną notę dyplomatyczną, że wbrew swojej nazwie Republika Piracka nie jest zlepkiem randomowych bandytów, a nawet gdy nie ma się z nią na pieńku jest godnym uwagi partnerem handlowym, wszak mimo czarnego PR’u są uczciwsi niż niejeden kupiec.

    do tego piszę drobny list do Królestwa Morr dziękujący za podjęcie współpracy za równo z nami jak i z Republiką Piracką, co zwiastuje świetlaną przyszłość naszych dalszych kontaktów z owym królestwem i mamy nadzieję wspólny rozkwit w potędze i sławie.



  • Król Wróżek Oberon wysyła notę dyplomatyczną do RKMK, gdyż nie ma w języku istot cywilizowanych takich słów jak “PR” i “randowomych”, cokolwiek one w mowie rynsztoku znaczą.



  • W naszym dystyngowanym języku, który dla tak plugawej i prymitywnej rasy, jak wróżki nie jest zrozumiały oznacza to odpowiednio randomowy - losowy, pierwszy z brzega; oraz PR - opinia publiczna, przepraszamy za używanie zbyt postępowego języka niezrozumiałego dla nich, jednak nawyk jest drugą naturą człowieka.



  • Potrzeba skracania zwrotu do dwóch liter, pokazuje również, iż pierwszą naturą Stalowych Ludzi jest ignorancja, zaś trzecią brak poszanowania dla przodków, który ten język spisali swoją krwią, a skłonność do używania wyrażeń z języka ojczystego w deklaracjach dyplomatycznych, o nabytej w skutkach grubiańskości i braku wyczucia.



  • Cóż, wychodzimy z założenia, że jedyna słuszna rasa - rasa ludzka zdolna do rozwoju i postępu technologicznego zrozumie normalny postępowy język. Kult przodków to dawno przestarzały konstrukt wierzeniowy wyparty na drodze posteph przez monoteizm, później politeizm by ostatecznie państwa wybitne naukowo zrozumiały, że wiara to zabobon, a istotą duszy, nieśmiertelności i wszelkich nadprzytodzonych zjawisk jest magia, ale co wy możecie o tym wiedzieć… wy zapatrzeni w utarte pierwotne ścieżki, nie zbaczający myślą ze schematów myślowych, by przypadkiem nie narazić siebie na rozwój intelektu, a w jego efekcie postęp.
    Co więcej duma i użytek języka ojczystego nawet w dyplomacji jest przejawem poszanowania dla minionych pokoleń ludzi stalowego imperium, dzięki któremu żyjemy, to nie zdziczały kult prxodków, lecz zwyczajna duma i poszanowanie dla ich ofiary za naszą wolność i przetrwanie. Wodać, że sami sobie zaprzeczacie, czego jednak wymagać po dzikiej, przywiązanej do natury bardziej niz do kultury rasy jaką stanowicie.

    Co do ignorancji, byc może macie cień racji, jednak wynika ona jedynie z naszego słusznie wysokiego mniemania o sobie, wszak wyprzedziliśmy obecną epokę swoimi technologiami o kilka setek lat, co jest niewątpliwym osiągnięciem godnym poklasku.



  • // Nienawiść i pogarda do wszystkich, a deklarowanie tego publicznie to jednak dwie różne rzeczy. Mam nadzieję, że boty nie przymkną na to oka w handlu 😉



  • // myślisz, że czemu handluje z ludźmi ? XD //



  • Szare Królestwo
    Do: Imperium Porfs, Królestwo Yurwel, Jaszczurza Republika Omoar, Xevev

    Jesteśmy zainteresowani nawiązaniem z wami kontaktów dyplomatycznych, drobnej wymianie informacji o naszych państwach, narodach i kulturach oraz wymianie przedstawicieli dyplomatycznych. Oczywiście możecie zupełnie odrzucić tę ofertę. Nie musicie się też śpieszyć z namysłem albo nawet odpowiedzą. Wszystko to jest przez nas świetnie zrozumiałe ze względu na reputację Szarego Królestwa.
    Ponadto informujemy że klątwa wilkołactwa nie jest już zaraźliwa jeżeli się o to martwicie.


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    @Abbey
    Królestwo Byczych Koron - zostało przedstawione wyżej, podano dokładnie tę samą informację.
    Kolona Karna nie zgadza się na pogłębienie relacji.
    Królestwo Kapedonu natomiast jest przedstawiane jako państwo, w którym na równi sprawuję władzę Król, jak i Wielki Patriarcha. Państwo jest mocno religijne i w istocie rzeczy wykonuje wolę Wielkiego Patriarchy, podczas gdy Król pełni rolę reprezentacyjną. Jest to ludzkie państwo, w którym występuje też trochę Krasnoludów.

    @PanSzakal
    Xevev, Jaszczurza Republika Omoar i Królestwo Yurwel odrzucają ofertę.
    Imperium Porfs natomiast stwierdziło, że ze względu na pewne… konflikty rasowe, byłoby lepiej, gdyby nie doszło do współpracy między państwami. Żyją jednak powodzenia w rozwoju Szarego Królestwa na obszarze, który leży w dalekiej odległości od ziem Imperium.


  • Miasto Nieszczęść Wiek Pary

    Do: Wszystkich państw
    Dowiedzieliśmy się niedawno o istnieniu istotnej relikwii związanej z Naszą wiarą. Problem leży w tym, że należała do Naszego Boga, który przybył do Nas ze świata i w świat poszedł, więc relikwia może być naprawdę wszędzie. Bylibyśmy wdzięczni za jej przekazanie w razie znalezienia. Możemy nawet za nią zapłacić. Rozchodzi się o księgę w której jest mowa o smokach.

    Do: Xevev
    Księstwo jest skłonne już teraz nawiązać relacje dyplomatyczne i wymienić się podstawowymi informacjami, aby jak najwcześniej dojść do różnych ugód kiedy się do siebie zbliżymy.


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Xevev się zgadza.
    Xevev to królestwo, do niedawna znane wszystkim jeszcze jako wielkie księstwo. Władcą jest tam pół-elf Nikolai Cerszin, natomiast o samym państwie można powiedzieć tyle, co to, że jest bardzo tolerancyjne. Tam trafiali przez lata wszyscy uciekinierowie, którzy obawiali się, że ich gospodarstwa i miasta obróci w proch wojna. Co może być dosyć ciekawe, to to, że od lat toczą “dziwną wojnę” z Imperium Porfs, która polega nie na wysyłaniu przeciwko sobie żołnierzom, ale na tworzeniu to coraz nowszego uzbrojenia do zwalczania uzbrojenia, jakie podobno ma konkurencyjne państwo.


  • Miasto Nieszczęść Wiek Pary

    //A gdzie wcięło Helgę Miłosierną?


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    /// Nie żyje.///


  • Miasto Nieszczęść Wiek Pary

    //Księstwo wysyła kondolencje


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    /// I tak nikt jej nie lubił.///



  • @bulorwas napisał w Dyplomacja [Sezon 5]:

    Do: Kalifat Jacji’szhan i Państwo Krzyżowców
    Deklarujemy chęć zajęcia prowincji zaznaczonych na kolor zielony w ramach zabezpieczenia naszej stolicy i zapewnienia normatywnych granic, nie narażających nas na ataki z zewnątrz. Prowincje wschodzie za to, jako teren górzysty, planujemy przejąć w ramach poszerzania punktów żniw ras zniewolonych, jako że są to tereny górzyste, na jakich najczęściej występują Troglodyci i harpie właśnie.

    Królestwo Krzyżowców
    Drodzy sąsiedzi z zachodu! Pragniemy was grzecznie poinformować że nie godzimy się na tak duże rozprzestrzenienie się w naszą stronę. Gdybyście pozostawili nam terytorium wyznaczone przez nas kolorem jasnoniebieskim bylibyśmy gotowi wejść w układ korzystny dla was. Z pozdrowieniami od jego królewskiej mości.
    Wielki Komtur
    1596374854632-jb8vr3s.png



  • Jesteśmy gotowi na to przystać, nie są to tereny niezbędne do naszej ekspansji.


  • Arsyntia

    Do: Delvanja
    Pragniemy pogłębić relacje między dwoma państwami, oraz zawrzeć z wami umowę handlową.


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    ///Delvanja już została opisana, jeżeli się nie mylę, natomiast handel w temacie Handel.///


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Tura II (drugi miesiąc wiosny)

    Księstwo Kar’koo ostrzega Republikę Piracką, że w przypadku dalszych podbojów wysp Książę Kar’koo na czele swojej floty może podjąć zdecydowane kroki, by chronić swoich mieszkańców.

    Kalif Kserkses oskarża Sen Nocy Letniej o spowodowanie walki na ziemi niczyjej i przeprowadzenie mordu ludności cywilnej w prowincji granicznej. Domaga się odszkodowania i skazania winnych żołnierzy Snu Nocy Letniej na śmierć.

    Księstwo Kar’koo wzywa Cesarstwo Yokaidai do postawienia się w opozycji do Republiki Pirackiej, która może stanowić zagrożenie na Archipelagu.

    Królestwo Byczych Koron prosi Księstwo Kar’koo i Cesarstwo Yokaidai o wsparcie w obronie własnych ziem przed Królestwem Morr i Republiką Piracką.

    Federacja Orffalska krytykuje Anitreuszy za wspieranie ich wroga, oraz twierdzi, że Anitreusze po prostu chcą się wzbogadzić na śmierci tych, którzy bronią swojego domu przed agresorem. Federacja uznaje, że w przypadku kontynuacji takich działań skupi się na wsparciu Boddjanu i państw przeciwnych rosnącej dominacji polityczno-gospodarczej Anitreuszy w regionie.

    Federacja Orffalska oskarża swojego północnego sąsiada, Dualistyczne Królestwo Herwangerwaldzkie o ostatnie wydarzenia i ostrzega, że ich kontynuacja doprowadzi do zerwania zawieszenia broni i przeprowadzenia ataku na ziemie Herwangerwaldzkie.



  • Do: władcy Zervenii.

    Zazwyczaj staramy się nie mieszać w sprawy państw lądowych i pozostać od nich odizolowanymi i nastawionymi neutralnie. Niestety ostatnie działania waszego państwa znacznie wpłynęły bezpośrednio na nas w związku z waszym wykorzystaniem rzeki, któremu niefortunnie daleko jest do zachowania równowagi i poszanowania. Z tego względu chcielibyśmy nawiązać z wami, w trybie pilnym, stosunki dyplomatyczne i wyłożyć nasze rację. Z tego powodu wysyłamy rzeką posłów, by zaprosić was na rozmowę o naszym rejonie.
    Z całą życzliwością i poszanowaniem
    VII Arcykapłanka Pani, przywódczyni Wiernego Państwa Błękitnego Lotosu, Melusina Kulildu


  • Elarid

    Republika Handlowa Anitreuszy
    Do: Federacja Orffalska
    Dla rodu Anitreuszy ważne są wpływy, zyski i dobrobyt całej Republiki, nikogo spośród tej rodziny nie interesuje jakaś wojenka na północy, dopóki nie zagraża interesom Republiki. Dualistyczne Królestwo Herwangerwaldzkie otrzymało wsparcie, ponieważ głowa rodu uznała, że warto w ten kraj zainwestować i może się to zwrócić w przyszłości. Jeśli Federacja uważa o sobie to samo, Republika gotowa jest wspomóc i ich. Choćby w zamian za złoto odesłać kilka okrętów do patrolowania wód Federacji, ponieważ do uszy Giovanniego doszły plotki jakoby Federacja miała problemy z piratami. Flota Anitreuszy najwidoczniej skutecznie odstraszyła ich tak od wybrzeży samej Republiki, jak i Królestwa, więc zaatakowali Federację. Jeśli więc Federacja obawia się kolejnego takiego napadu od strony morza, w zamian za opłatą Republika może temu zaradzić. Ponadto Anitreusze nie dadzą się zastraszyć, tak rodzime wojska i jak i kontyngenty najemników skutecznie obronią jej granice, a straszenie wpływami innych państw może nie przynieść odpowiedniego skutku, zważywszy, że Republika ma lepsze kontakty od Federacji, choćby ze wspomnianym Boddjan.



  • Do: księstw otaczających Querglathanar

    Wierne Państwo Błękitnego Lotosu stara się nie mieszać w politykę powierzchni i nie ingerować w to, co dzieje się na lądzie. Niemniej, jeśli ktokolwiek postanowi zaatakować lub w inny sposób zagrozić naszym kontaktom handlowym z Querglathanar, istotnym dla naszej gospodarki, a więc też i całego naszego ludu, poprzez blokowanie dostaw lub zrobienie jakiejkolwiek nieprzyjemności naszym handlarzom, sprowadzi na siebie zemstę Pani i jej wiernych, oraz ich odwet. Liczymy na wasz rozsądek.
    VII Arcykapłanka Pani, przywódczyni Wiernego Państwa Błękitnego Lotosu, Melusina Kulildu


  • Wiedźmin PBF Goblin Slayer PBF

    Republika Piracka
    Chcielibyśmy uspokoić Księstwo Kar’koo, nie planujemy w obecnym momencie ekspansji oraz jak wcześniej wspomnieliśmy, nie jesteśmy ponad dobrymi relacjami pomiędzy naszymi państwami, dodatkowo atak na Bycze Korony nie był przypadkiem, dopuścili się oni zniewagi której odpuścić nie mogliśmy, którą spłacić może tylko krew wroga, na pewno rozumiecie nasze postępowanie, zapewniamy że w najbliższym czasie nie przeprowadzimy żadnej ekspansji oraz zostawimy wyspy w spokoju. Jednocześnie przesyłamy prośbę do królestwa Morr o wspólne wypowiedzenie wojny Byką, jednocześnie prosząc o wyrozumiałość innych państw, w końcu nawet piraci honor mają. Nadal nasza oferta przyjaźni pozostaje dostępna.
    //z królestem Morr dogadam się na priv.



  • Sen Nocy Letniej
    Do: Kalifat, ale publiczne, jak w sumie wszystko co tu piszę.
    Deklarowaliśmy podbój tych prowincji i uznaliśmy je za swoje. Wasze wojska zostały uznane za bandytów i najeźdźców, którzy bezpodstawnie wchodzą po naszej ziemi. Co do ataku na prowincję graniczną, nie dokonaliśmy niczego takiego, to brudne pomówienia i próba wywołania szantażu. Stroną, która powinna dostać odszkodowanie jesteśmy my.


Log in to reply