Jednostki państw botów [Sezon 5]


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Niespodzianka! Kolejna mechanika.
    Podczas walk z botami, zwiadów ich państwa i szpiegostwa, możecie odkryć jednostki, jakimi dane państwo dysponuje. Te zostaną opisane tutaj, przez co będziecie wiedzieć, z czym walczycie i zawsze będziecie mogli tutaj zajrzeć. Niektóre jednostki będziecie też w stanie zdobyć dla siebie po podboju państwa w całości, lub na drodze programów wojskowych, które poprowadzicie z botami ( z tym faktem na uwadze, że i oni mogą zdobyć w ten sposób WASZE jednostki dla siebie, jeżeli umożliwia to im ich rasa).
    Postów będzie tutaj 17 (nie uwzględniam tego, który tworzy ten temat), tyle ile jest botów. Każdy post będzie poświęcony jednemu państwu bota.

    Dodać:
    - Piechur Morr.
    - Żołnierz Morr.
    - Strzelec Morr.
    - Elitarny Morr.
    - Gwardia Religii
    - Ochotniczy Krzyżowcy.
    - Czarne Pancerze.


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Księstwo Kar’koo

    Piechota
    Bajzia
    Podstawowa piechota Księstwa Kar’koo, słabo wyposażona, lecz ciągle potrafiąca zaszkodzić przeciwnikowi. Ubrane w marynarskie ubrania chroniące ciało przed zmoknięciem, nie mają żadnych innych osłon i w całości muszą polegać na swoich oburęcznych mieczach. Znacznie lepiej spisują się w walce na morzu, niż na lądzie.
    text alternatywny

    Margona
    Lepsza jednostka piechoty Księstwa Kar’koo, charakteryzująca się znacznie lepszym pancerzem, ukrytym pod chroniącymi przed deszczem ubraniami. Posiadają również płaskie hełmy, które stanowią dodatkową ochronę głowy. Pomimo tego jednakże, nie jest to inaczej uzbrojona jednostka. Ciągle polegają na oburęcznych mieczach, charakterystycznych dla Bajzia, ale jednocześnie mają trzy noże do rzucania, by dawać sobie niezbyt honorową, lecz dobrze działającą przewagę. Lepiej spisują się na morzu, niż na lądzie.
    text alternatywny

    Gonona
    Najlepsza piechota, z jaką spotyka się większość wrogów Kar’koo. To prawdziwi mistrzowie w walce oburęcznym mieczem, a na dodatek potrafią szybko zmienić uzbrojenie na dwa długie sztylety, którymi radzą sobie niewiele gorzej, niż swoją podstawową bronią. Dysponują ubraniami chroniącymi przed pogodą i niezłej jakości pancerzem pod ubraniami, a na dodatek nie ma dla nich różnicy, czy walczą na lądzie, czy na morzu, przez co wszędzie stanowią poważne zagrożenie.
    text alternatywny

    Dystansowe
    Łuhaja
    Podstawowy łucznik Księstwa Kar’koo, wyposażóny w sporych rozmiarów łuk, którym potrafi zadać poważne straty przeciwnikowi, jeżeli działa w licznej grupie. Brak pancerza i innej ochrony własnej.
    text alternatywny

    Bezzwyro
    Kar’koo kupiło broń palną i technologię prochu od Minotaurów i zaskakująco szybko wprowadzili ją do siebie. Bezzwyro są więc wyposażeni w najnowocześniejsze muszkiety o dużej sile rażenia, jak i także dysponują dobrymi pancerzami, ubraniami chroniącymi przed deszczem i długim sztyletem do obrony własnej. Stanowią poważne zagrożenie dla wrogiej kawalerii.
    text alternatywny

    Flota
    Fregata Kar’koo “Karyi”
    Fregata Kar’koo to trzon floty tego państwa, jak i także bardzo silny i dobrze wykonany okręt. Jest zaskakująco szybki dzięki nowoczesnej i udoskonalonej technice żagli, a na dodatek, po zakupu broni palnej od Minotaurów, wyposażony jest w 40 armat, po 20 armat na burtę. Od lat służył do gromienia piractwa, zanim jeszcze powstała Republika Piracka, ale nawet jej powstanie i skupienie się w większą siłę piractwa nie zmieni myśli, z jaką została stworzona - by zwalczyć wroga na wodach.
    text alternatywny


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Królestwo Morr


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Królestwo Byczych Koron

    Piechota
    Topornik
    Najczęściej spotykany na polu bitwy żołnierz Minotaurów, będący w istocie rzeczy niczym więcej, niż wyposażonym w topór o dwóch ostrzach żołnierzem. O dziwo, przez lata się to sprawdzało, gdyż siła Minotaurów i ich gruba skóra zapewniały wystarczającą ochronę na Archipelagu, zanim przybyły do niego proch i broń palna. Później, ze względu na wrażliwość na kule, znaczenie Toporników spadło, ale ciągle są to silni żołnierze, zdolno do obrony prowincji, które nie stały się głównym celem zmasowanego ataku armii wroga.
    text alternatywny
    Dystansowe
    Minotusznik
    Minotaury dysponują bronią palną, ale nie zmienia to faktu, że w użyciu ciągle pozostaje stara, dobra i sprawdzona kusza. Minotusznicy to żołnierze, którzy posługują się głównie nią, ostrzeliwując wroga z daleka, ewentualnie dobijając go już z bliska buławą. Główną zaletą Minotusznika jest to, że używają ciężkich kusz, których nie naciągnąłby chociażby człowiek. Sprawia to, że są potężniejsze, co przekłada się na większą śmiertelność i lepszą penetrację pancerza.
    Minotusznicy jednak ciągle są gorsi od strzelców wyposażonych w broń palną, chociaż w starciu ze zwykłą piechotą wroga, jeżeli przewaga liczebna wroga nie jest znaczna, mogą sobie poradzić. W końcu, nikt Minotusznikom nie odebrał ich gatunkowej siły.
    text alternatywny
    Machiny
    Bycza Mirga
    Perełka w machinach Królestwa Byczych Koron, jak i też jedyna armata w ich armii. Chociaż nie mają już na niej monopolu, gdyż utracili kilka sztuk na korzyść Królestwa Morr, to jednak ciągle mogą ją produkować w znacznych ilościach. Co, w połączeniu z faktem, że jest to jedna z najsilniejszych armat na świecie i numer 1 na Archipelagu Fiesnja, może uchodzić za dumę Królestwa Byczych Koron. Armata wydaje się być skomplikowana w obsłudze, jednakże to tylko pierwsze wrażenie, gdyż nie jest bardziej skomplikowana, niż zwykła armata.
    Pojedyncza, dobrze umiejscowiona Bycza Mirga jest w stanie zatopić wrogi okręt, lecz trzeba uwzględnić to, że nie jest szybkostrzelna, a jej ładowanie i przygotowanie do strzału trochę zajmuje. Oraz jest zapewne trudna do obsługi dla człowieka pozbawionego siły Minotaura.
    text alternatywny


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Kalifat Jacji’szhan

    Piechota
    Posłannicy
    Podstawowy piechur Kalifatu Jacji’szhan to wyposażony w tarczę i włócznię żołnierz, dysponujący podstawowym wyszkoleniem i znajomością pustyni. Są to lojalni żołnierze Kalifa, którzy będą dla niego zabijać i umierać, nawet jeżeli zostaną posłani na pewną śmierć. Są zaślepieni religijnym fanatyzmem, przez co też wierzą, że to, co robią jest słuszne, niezależnie od tego, czy atakują pustynnego potwora, czy mordują sieroty.
    Jednakże, to ciągla podstawka, przez co nie można od niej oczekiwać zbyt wiele. Tarcze nie są najlepsze, a oprócz włóczni żołnierze mogą posłużyć się jedynie nożem do cięcia upolowanej zwierzyny, który nie sprawdzi się zbytnio w walce. Na dodatek ich ubrania są dosyć łatwopalne.
    text alternatywny

    Wykonawcy
    Kalifat dysponuje różnorodną armią, przy której może i Posłannicy stanowią większość, jednakże istotniejszą rolę odgrywają silniejsze, lepiej wyszkolone wojska. W wojsku obowiązuje ścisła hierarchia, według której następuje proces awansów. Także, na samym dole piramidy wśród piechoty stoją Posłannicy. Wyżej znajdują się Wykonawcy. To uzbrojeni w miecze i tarcze żołnierze, doświadczeni w walce w zwarciu, lecz to nie to ich wyróżnia spośród żołnierzy. Szybko poruszają się po polu walki, starając się przebić przez wrogą piechotę i dostać do jego sił dystansowych, by je unieszkodliwić. Robią to w pierwszej kolejności, co trzeba brać pod uwagę, gdy atakuje się Kalifat.
    text alternatywny

    Decydujący
    Jak łatwo się można domyślić, im wyżej w piechocie, tym groźniejsze dla przeciwnika siły. Teraz mamy do czynienia z Decydującymi. Są porządnie opancerzeni, dysponujący włócznią i tarczą z bardzo dobrych materiałów, a także toporkiem, który mogą rzucać. To, w czym wykazują się na polu walki, to ich działania skierowane przeciwko wrogiej kawalerii. O ile Posłannicy i Wykonawcy raczej skończą pod kopytami/łapami/szponami wrogiej kawalerii, to już Decydujący mogą ją skontrować, a przynajmniej mają większe szanse powodzenia przeciwko temu.
    Ich nazwa wzięła się z tego, że zmieniają sytuację na polu bitwy i wykradają zwycięstwo z rąk przeciwnika. Ciągle to nie jest jednak elita Kalifatu, ale i tak trzeba się z nimi liczyć.
    text alternatywny

    Jednostki Dystansowe
    Słowiki
    Kalifat wykorzystuje broń palną, dosyć przestarzałą, lecz ciągle użyteczną na polu walki. Przez to wróg musi spodziewać się spotkania ze Słowikami, uzbrojonymi w stary muszkiet i krótki łuk żołnierzami Kalifa, którzy będą ostrzeliwali siły przeciwnika. Zostali uzbrojeni dodatkowo w łuki ze względu na wysoką zawodność ich muszkietów, lecz korzystają z nich tylko w dwóch sytuacjach. Na początku, by zalać przeciwnika strzałami, jak i też na końcu, kiedy wróg będzie blisko, a muszkiet nie jest gotowy do strzału.
    Nie dysponują żadną formą pancerza poza swoimi ubraniami.
    text alternatywny

    Jastrzębie Pustyni
    Ci ze Słowików, którzy wykazali się niezłymi umiejętnościami strzelniczymi, Kalifat wyposaża w lepsze jakościowo muszkiety. Oczywiście, ciągle temu daleko do nowoczesnej broni palnej, stosowanej chociażby przez Minotaury, ale i tak jest spora różnica pomiędzy tą bronią, a bronią Słowików. Na dodatek, Jastrzębie Pustyni są nieźli w ukrywaniu się i ostrzeliwaniu sił wroga ze sporych odległości, często nawet nie zostając draśniętym podczas właściwych walk. Jednakże, jeżeli przeciwnik ich znajdzie i zbliży się za bardzo, do obrony tym żołnierzom pozostaje już tylko pistolet skałkowy i długi sztylet, innej obrony już nie posiadają.
    text alternatywny

    Kawaleria
    Jeźdźcy Kalifa
    Poruszający się na nieopancerzonym koniu żołnierze Kalifa potrafią zmienić los bitwy już w jej pierwszych minutach, kiedy to też zaatakują przeciwnika od tyłu, bądź z którejś ze słabiej chronionych flanek. W walce korzystają z długiej włóczni, a po jej złamaniu wykorzystują miecze. Posiadają dodatkowo tarcze do obrony własnej, jak i też kolczugę i stalowy hełm na głowę. Jednakże, oprócz tego, nie posiadają żadnej innej obrony, a utrata wierzchowca z reguły oznacza dla nich śmierć, zwłaszcza jeżeli zostaną otoczeni przez przeciwnika.
    text alternatywny

    Fortyfikacje
    Baszla’fgan
    Z wyglądu zwykła fortyfikacja, jakich wiele na tym świecie, tylko że zbudowana z piaskowca. I tak zapewne wielu podsumowałoby różnice pomiędzy Baszla’fganem, a typowym fortem. Jednakże, różnic jest więcej, chociażby na górze znajduje się płaski dach, na którym mogą umieszczać machiny obronne, a wejście do środka znajduje się jedynie pod stalowymi klapami, umiejętnie zbudowanymi tak, by wróg nie zdobył fortyfikacji po zdobyciu jej dachu. Na dodatek posiada wąską bramę, szerokości jednego dorosłego człowieka, do której trzeba się dostać po schodach, co może skomplikować atak na nią, zwłaszcza po tym, jak już wróg dostanie się do środka. O ironio, to najcięższa część zdobycia tej fortyfikacji, gdyż została zbudowana tak, by poza kilkoma większymi pomieszczeniami wróg był zmuszony do ustawiania się jeden za drugim, by mieć miejsce do walki. Dla żołnierzy Kalifa jest to zaleta, gdyż kilku piechurów może zatrzymać przeważające siły przeciwnika, a w międzyczasie inni żołnierze mogą zaatakować wroga z góry, lub z tyłu, co umożliwiają ukryte korytarze i pomieszczenia w Baszla’fganie.
    text alternatywny


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Imperium Rodu Fergonów


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Delvanja


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Zervenia


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Xevev


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Cesarstwo Haliat


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Mroźna Wilga


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Kolonia Karna


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Królestwo Kapedonu


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Imperium Porfs


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Boddjan


  • ŻBŻP Mistrz Gry

    Federacja Orffalska

    Piechota
    Piechur Federacji
    Absolutna podstawa wojsk Federacji Orffalskiej, będąca w istocie rzeczy niczym innym, jak zwykłym mięsem armatnim w oczach innych. Orffalczycy mobilizują właśnie najwięcej Piechurów Federacji do swoich wojsk, co mogłoby oznaczać, że nie dysponując dobrą piechotą. W końcu, większość to Piechurzy, prawda? Otóż nie. Piechur Federacji dysponuje tarczą i buławą, a w przypadku jej straty ciągle ma miecz i sztylet, którym może się bronić. Na dodatek dysponuje w miarę dobrym hełmem, który chroni jego głowę.
    Piechur Federacji nie posiada większych umiejętności poza walką z użyciem tarczy i buławy (dodatkowa broń służy jako ostatnia linia obrony), a brak lepszego pancerza na ciele sprawia, że jednostki dystansowe i kawaleria mogą wyrządzić mu spore szkody, nawet jeżeli nie zabiją go od razu.
    text alternatywny


Log in to reply