Karta Wielkich Rodów
-
Nazwa Dynastii:
Teraźniejszy Wódz: (Co śmierć wodza będziesz musiał to edytować)
Wiek wodza:
Następca:(to także będziesz musiał edytować)
Wiek Następcy:
Żona/Zony Wodza:(To także)
Członkowie Rodu:(Poniżej masz model szybkiego uzupełniania)
–Tytuł, Stan cywilny, kolejka do tronu–
Dewiza Rodowa:(Nie tylko pełni funkcję artystyczną, ale także charakteryzuje ideał jaki przyświeca Rodowi)
Cechy władcy: (Losujesz po cztery k70 z podanych poniżej)
Cechy:- Ambitny- Ambitni władcy mogą osiągnąć wielkie cele.
- Arbitralny- Sprawiedliwość nie ma dla tej postaci żadnego znaczenia - nie cieszy się przez to zbytnim szacunkiem.
- Atrakcyjny- W byciu ładnym nie ma nic złego!
- Odważny- Odwaga to wielka zaleta dla każdego wojownika.
- Celibat- Nie tylko kapłani muszą stronić od uciech ciała.
- Płaskostopie- Wrodzona wada stopy nie pozwala na zbytnią aktywność na polu walki
- Zadowolony- Postać jest zadowolona z życia, przez co łatwiej nią dyrygować.
- Tchórzliwy- Tchórze nie nadają się na wojskowych.
- Okrutnik- Okrucieństwo to dość powszechna cecha w epoce kamienia.
- Cyniczny- Złośliwości nigdy za dość.
- Podstępny- Szczwane lisy bywają przydatne, ale mogą też być groźne.
- Depresja- Kiedy nie chce się żyć, wszystko przychodzi z trudem.
- Pijaczyna- Na drugą nóżkę?
- Pojedynkowicz- Zabawy z bronią bywają niebezpieczne - czasami wręcz śmiertelnie.
- Karzeł- Osoby o niskim wzroście często okrzykiwane są “skrzatami”.
- Sokolnik- Sokolnictwo to nie tylko świetna zabawa, ale też szanowana umiejętność.
- Ogrodnik- Wykopki to ulubiona zabawa tego bohatera
- Towarzyski- Dobry mediator.
- Zajęcza warga- potrafi być odstraszająca.
- Hedonista- Zabawa i rozpusta to ulubione zajęcia tej postaci.
- Homosexualista- Wstydliwa cecha wpływająca na niechęć ze strony wasali.
- Szczery- Szczerość potrafi być równie dużą zaletą, jak i wadą. i
- Garbaty- Garbate postaci nie są zbyt atrakcyjne dla płci przeciwnej.
- Przeziębiony.- Choroba to często wyrok śmierci - w epoce kamienia próżno szukać zdolnych lekarzy.
- Sadysta- Nikt nie lubi sadystów.
- Niezdolny- Jeśli postać została poważnie ranna w głowę albo jest bardzo stara, odbije się to na jej sposobie bycia. Osoby z tą cechą rządzą poprzez regentów.
- Niedołężny- Osoby niedołężne nie mogą liczyć na szacunek ani chwałę.
- Bratobójca- Osoba zamordowała członka rodziny i wyszło to na jaw.
- Legitymowany Bękart Bękarty uznane przez władcę liczą się podczas sukcesji, ale zmaza nieprawego urodzenia pozostanie na nich na zawsze.
- Trąd- to straszliwa, nieuleczalna choroba - na ogół śmiertelna.
- Ranny- Dotkliwa rana goi się bardzo rzadko, a zwykle prowadzi do śmierci.
- Odra- to nieprzyjemna i stosunkowo niebezpieczna choroba.
- Mistyk Mistycyzm wymaga sporych umiejętności - trzeba go przecież ukryć przed inkwizycją.
- Paranoik- Wrogowie są wszędzie - a przynajmniej tak wydaje się tej postaci.
- Zapalenie płuc- to domena nie tylko palaczy.
- Poeta- Poezja to nie tylko klucz do serca kobiety, ale również przydatne narzędzie dyplomacji.
- Opętany- Postać jest opętana przez demona, przez co zachowuje się w dziwny, często bardzo szkodliwy sposób. Losowe skutki narastające w czasie
- Ciężarna Kobieta jest w ciąży. Wkrótce narodzi się dziecko. Jeżeli wódz nie jest samicą zrób przerzut kostki.
- Sprytny- Spryciarze zawsze mają lepiej w życiu.
- Nieśmiały Nieśmiałe postaci nie nadają się na dyplomatów.
41.Ospa- Potężna choroba, która zabija prawie połowę zainfekowanych. - Zestresowany- Zestresowanym bohaterom trudno zająć się czymkolwiek.
- Jąkała- Jąkanie się nie należy do największych zalet dyplomaty.
- Syfilis- Wizyty w zajazdach potrafią skończyć się w bardzo nieprzyjemny sposób.
- Naiwny- Naiwność potrafi być pocieszna, ale częściej bywa niebezpieczna.
- Gruźlica- Niezbyt śmiertelna, ale dość groźna zaraza.
- Tyfus- Zaraźliwa choroba, często zabijająca ofiary.
- Brzydal- Fuuuuu!
- Słaby- Słabość fizyczna to powód do drwin i szykan ze strony gawiedzi - może warto pomyśleć o jakimś treningu na wojnie?
- Okaleczony- Uczestnictwo w turniejach, łowach i wojnach może skończyć się wypadkiem. -1 do Wojowniczości
- Pobożny- Fanatyzm bohatera przysporzy mu wrogów wśród niewiernych, a sojuszników pośród ludzi twej wiary.
- Łaskawy Łaskawość zawsze przysparza sympatii.
- Cnotliwy- Cnotliwość to w tym przypadku wierność w małżeństwie - znacząco zmniejsza szansę na nieślubne dzieci.
- Pracowity- Pracowitość zawsze popłaca - i to widać.
- Zazdrosny- Zazdrośnicy mają nosa do wykrywania spisków, ale nie cieszą się popularnością.
- Chciwy- Chciwość nie popłaca… podobno.
- Skromny- Skromność i pokora to najważniejsze zalety dla kapłanów.
- Miły- Bycie miłym to najprostszy sposób na zyskanie miłości poddanych.
- Napalony- Pożądliwość bywa przydatna, jeśli liczy się na wielu potomków, ale wiąże się z dezaprobatą ludzi cnotliwych i ryzykiem spłodzenia bękarta.
- Cierpliwy- Cierpliwość to cnota nie tylko dla mnichów, ale też dla każdego władcy.
- Dumny- Samozachwyt potrafi być irytujący, ale przysparza ambicji.
- Leń- Bycie leniem to ogromna wada.
- Powściągliwy- Powściągliwość to ważna cnota dla każdego posiadacza pieniędzy.
- Gniewny- Cholerycy nie mają lekkiego życia, podobnie jak i ich otoczenie.
- Głupek- Idiotów nie sieją.
- Łowca- Polowanie to zabawa godna króla.
- Geniusz- Geniusze cieszą się powszechnym szacunkiem - każdy jest ciekaw tego, co zrobią.
- Dziecię kazirodztwa- Częste mariaże między postaciami należącymi do jednego rodu skutkują narodzinami małych potworków.
69 Sprawiedliwy- Sprawiedliwość to jedna z największych zalet każdego władcy. - Bękart- Bękarty nie są brane pod uwagę podczas sukcesji (chyba, że zostaną zalegalizowane).
Twój dziedzic ma 50 procent szans na odziedziczanie jednej z tych cech.
-
69 Sprawiedliwy- Sprawiedliwość to jedna z największych zalet każdego władcy.
70. Bękart- Bękarty nie są brane pod uwagę podczas sukcesji (chyba, że zostaną zalegalizowane).
Twój dziedzic ma 50 procent szans na odziedziczanie jednej z tych cech.