Handel [Azja + Australia]
-
Tura 23
1972.06.10
ZL - 1 za 20 złota.
ZMW - 1 za 5 złota.
ZLO - 1 za 5 złota.
S - 1 za 50 złota.
P - 1 za 50 złota.
T - 1 za 80 złota.
U - 1 za 150 złota.Czarny Rynek sprzedaje bez ograniczeń:
S - 1 za 80 złota.
P - 1 za 80 złota.
ZL - 1 za 40 złota.Niskie ceny ZMW i ZLO powodują, że państwa mogą zdecydować się przetrzymać ten surowiec, zamiast handlować nim po nieopłacalnym przeliczniku.
-
Australia
Do: Syberii
Interesuje nas 50 T za 4000 złota
Do: Afganistan
Pragniemy zamówić 50 Stali u was za 2500 złota.
Chcemy również przepytać was na temat dalszego procesu projektu kosmicznego. Według naszych przeliczeń projekt będzie trwał jeszcze od 3 tygodni do 3 miesięcy. Czy w ramach wyścigu jest ustalony jakiś standardowy wymóg konkretnych wydatków (sumowo) co turę?
Do: Federacja Malajska
Interesuje nas 50 T za 4000 złota
Do: Northstralia
Interesuje nas 50 T za 4000 złota
Do: Wietnam, Birma, Northstralia, Filipiny, Federacja Malajska
Aktualna sytuacja na rynku ZLO i ZMW uderza nie tylko w nasze osobne państwa ale również cały region Południowo Wschodniej Azji i Australii. Nadprodukcja tego surowca uderza gospodarczo w eksport naszych państw oraz dalszy rozwój państw. Chcąc temu zapobiec musimy wzmocnić popyt na nasze usługi. Możemy oczywiście blokować handel dopóki złoża nie podwyższą swojej ceny lub wymuszać inflację cen na rynku lecz te rozwiązania nie przynoszą rozwiązania której nie jest sprawą indywidualną a globalną. Nasz region i wymienione wyżej państwa w nim stanowią 50% produkcji Zaopatrzenia Morskiego oraz Lotniczego dla Azji. Mamy parę rozwiązań, które mogą okazać się warte uwagi.
a) Wspólny Projekt Badawczy powiązany z obiema sektorami. Nadmierne zapasy nie pomagają a wydanie ich na wspólny projekt grupowy mogłoby zmienić tą sytuację.
b) Dywersyfikacja wymuszająca zmniejszenie globalne ZMW i ZLO w produkcji co turę choćby o połowę. Oznaczałoby to stworzenie nowych sektorów w stolicach, które poza ZMW i ZLO zmniejszonym oferowałaby nowe usługi, sektory turystyczne i usług, które dawałaby złoto. W czasach pokoju byłby to rentowny sposób zarobku w czasie wojny mniej. Ale przynosiłoby to większe dochody a również miałoby podobny efekt tworzenia większego popytu w czasie wojen. Dlatego strategicznie choćby modyfikacja stolic w źródla nowych dochodów i cywilnych użytków mogłoby zmienić to. Zaprosilibyśmy wszystkie strony za tydzień na spotkanie by omówić rozwiązanie tego problemu w tym Wietnam, któremu zwykle nie po drodze z nami. Jesteśmy przekonani, że w naszym interesie jest rozwiązanie tego problemu zamiast pozwolić na potencjalnych kryzys ekonomiczny. -
-
Australia
Technokracja zgodziła się sprzedać 50 T za 4000 złota.
Federacja Malajska zgodziła się sprzedać 50 T za 4000 zł.
Northstralia tak samo.Inne - Państwa produkujące obecnie największą ilość ZMW i ZLO zgadzają się wstrzymać produkcję, by nie doprowadzić do kompletnej utraty wartości tych surowców.
Republika Centroazjatycka
Wietnam może sprzedać do 50 Paliwa, Indie z kolei nie mogą sprzedać w tym tygodniu paliwa. -
Cesarstwo Jadeitowego Feniksa
Do: Związku Australijskiego, Wietnamu, Birmy, Northstralii, Filipin, Federacji Malajskiej i Republiki Tajwanu (o ile reszta państw też zaakceptuje jej udział)
Cesarstwo Jadeitowego Feniksa również leżąc w we wschodnim obszarze kontynentu może zasugerować pewne rozwiązanie, które wpisuje się w koncept “a” wymieniony przez Związek Australijski. Pomysłem tym byłby wspólny projekt nad okrętami wsparcia logistycznego. Przy projektowaniu tych jednostek można by skupić się na maksymalizacji ich kosztów w zaopatrzeniu marynarki wojennej kosztem zmniejszenia zapotrzebowania na resztę surowców. Jedynym wyjątkiem byłby uran, gdyż według Cesarstwa najlepszym rozwiązaniem dla okrętów wsparcia logistycznego byłby napęd atomowy dzięki jego stabilności i nadwyżki mocy, ale w razie sprzeciwu państw niezaopatrzonych w uran możemy zasugerować takie rozwiązania projektowe, by maszynownia mogła być wykorzystana przez tradycyjne układy zasilania.
Okręty wsparcia logistycznego mogłyby pełnić zróżnicowane role - od zaopatrywania wojskowych oraz cywilnych okrętów na pełnym morzu w żywność, wodę, zaopatrzenie, paliwo i amunicję; przez pełnienie roli remontowo-ratowniczej dla uszkodzonych okrętów, po wykorzystanie jako okręty szpitalne albo ratownicze w przypadku różnych klęsk żywiołowych. Okręty byłyby też zdolne do działania jako lokalne elektrownie w miejscach pozbawionych prądu mogąc zasilić nawet kilkadziesiąt tysięcy gospodarstw domowych dając czas na przywrócenie normalnego zasilania. Ponadto wyposażone w pokład lotniczy mogłyby też prowadzić operacje powietrzne bądź wspierać śmigłowce.
Jest to tylko ogólny opis, gdyż Cesarstwo nie jest pewne czy pozostałe państwa będą zainteresowane. Uważamy jednak, że taki projekt mógłby z powodzeniem skupić się na wykorzystaniu Zaopatrzenia Marynarki Wojennej do stworzenia uniwersalnych jednostek pomocniczych pozwalających operować i w czasie wojny i w czasie pokoju.
-
Australia
Do: CJF i reszty zaproszonych poprzednio
Jesteśmy zaszczyceni, iż Cesarstwo wydało swoje zainteresowanie projektem. Okręt który proponujecie z pewnością będzie nie tylko kosztowny w surowiec, ale pytanie jest jakiej siły i wielkości takie pojazdy by były? Z doświadczenia wiemy, że okręty tranportu piasku potrafią być większe nawet od lotniskowca. Jesteśmy otwarci lecz potrzebujemy konkretów. W ramach własnych koncepcji pragnęlibyśmy skupić się na wybadaniu sztucznych wysp. Wykorzystując bogatą ilość Raf Koralowych w regionie bylibyśmy w stanie wybudować nowe prowincje które początkowo nie byłyby zyskowne lecz w ciągu dekad przyniosłyby zyski turystyczne i mieszkalne. Takie wyspy również byłyby nowymi naturalnymi bazami morskimi dla logistycznego progamu. Biorąc jednak pod uwagę sytuację i otwartość waszej strony, jesteśmy pewni że udałoby się nam przedyskutować cały projekt jako region wspólnie.
Zachęcamy ponownie resztę państw w regionie do aktywnej a nie tylko pasywnej polityki zaradczej poprzez wspólne ustalenie i utworzenie grupy dla naszych państw. Ligi Areomarynistycznej Azji dla obrony interesów całości państw zainteresowanych.
Prosilibyśmy również państwa bez ZMW i tym bardziej dostępu do morza by zrezygnowały w pełni z produkcji ZMW jak Centroazja czy Turkiestan Wschodni, gdyż nie przynosi ona zysków nikomu a w aktualnej sytuacji ciąży wszystkim. -
-
-
-
Do: Indie
Potrzebujemy 50 Paliwa zapłacimy 3 500 złota
Do: Afganistan
Potrzebujemy 50 Paliwa zapłacimy 3 500 złota
Do: Northstralii
Potrzebujemy 50 T, zapłacimy 5 000 złota -
Zgoda, wszystkie trzy.
-
-
-
Centroazja
Związek Australijski zakupi 100 ZLO i 100 ZL, oferując w sumie 5000 złota.
Federacja Malejska zakupi 100 U za 25 000 złota. -
-
Republika Centroazjatycka
Do: Afganistan, Imperium Aryjskie (@Metatron), Indie, Federacja Malejska oraz Australia
Centroazja wyraża chęć zakupu 195 jednostek Paliwa oraz 230 jednostek Stali, po cenie rynkowej. Kupimy nawet ilości szczątkowe, jeśli którekolwiek ze wskazanych państw ma wystarczająco na sprzedaż.
-
Centroazja
Afganistan może sprzedać równe 200 Paliwa, oraz 50 Stali, łącznie za 22500 złota.
Federacja Malejska sprzeda 50 Stali za 4500 złota.
Australia sprzeda 130 Stali za 12 tysięcy, o 300 więcej niż rynkowo (ale ładniej do Excela). -
-
Zgoda.