Lokacje
-
Tutaj znajdują się opisy wszelakich lokacji i terytoriów Układu Słonecznego. Jest ich znacznie więcej niż zapewne pojawi się w grze, więc zalecanie jest czytanie tej sekcji tylko jeśli szuka się czegoś konkretnego / inspiracji do tworzenia postaci.
-
Słońce
W centrum Układu Słonecznego znajduje się Słońce, ogromny generator nuklearny zapewniający światło i energię wszystkim w Układzie. Mimo że jako kula plazmy Słońce nie jest samo w sobie zamieszkane, wiele społeczności żyje w jego pobliżu. Są to w przeważającej mierze nomadyczne plemiona, absorbujące energię Słoncai okazjonalnie zapuszczające się w jego głębi na swoich słonecznikach, aby potem wymienić swoje płony z przybyszami w zamian za niezbędną do funkcjonowania technologie. Plemiona te nie są zjednoczone politycznie ani kulturalne, lecz większość czci Słońce jako źródło życia, lub nawet fizycznego Boga.
-
Merkury
Przed Upadkiem Merkury był jednym z kandydatów to terraformacji, pomimo a może z powodu jego bliskości do Słońca. Skrajne temperatury planety pozwoliły ludziom zaprojektować najróżniejsze sztuczne ekosystemy pod powierzchnią, od sztucznych jezior i pustyń lodowych, po dżungle i sawanny. Podczas upadku Merkury stracił połączenie z resztą Układu a szerząca się wtedy technofobia dotknęła go naprawdę mocno. Ludność planety zadomowiła się w sztucznych środowiskach i, z wyjątkiem niewielkiej warstwy technokapłanów, porzuciła technologię, woląc żyć w prymitywnych warunkach bez ryzyka rebelii maszyn. Istnieją tak po dziś dzień, choć głównie dlatego że reszta Układu jest rozbawiona ich systemem lub ma wzrok skierowany gdzie indziej.
-
Wenus
Przed Upadkiem Wenus była istnym rajem, a dokładniej ośrodkiem turystycznym gdzie bardziej wpływowi ludzi mogli odpocząć w jej latających miastach. Po Upadku turystyka znacznie podupadła w związku ze śmiercią większości konsumentów i obywatele miast musieli stać się samowystarczalni. Zaczęli wysyłać mniej wpływowych mieszkańców na powierzchnię gdzie wydobywali materiały w ekstremalnych warunkach niewiele lepszych od niewoli, a z czasem jako dosłowni niewolnicy. Obecnie w niemal każdym zakątku Wenus społeczeństwo składa się z utrudzonej niższej klasy robotników i niewolników, rządzącej szlachty oraz średniej klasy rzemieślników, którzy zapewniają ów szlachcie cenione usługi jak medycyna lub sztuka.
-
Ziemia
Nikt tak naprawdę nie wie, co dzieje się na Ziemi. Powierzchnię pokrywa gęsty dym składający się w rzeczywistości z nanomaszyn, niewielkich robotów które rozrywają na strzępy wszystko spuszczone w dół. Mało prawodopodobnym jest, że na planecie znajdują się organizmy konwencjonalnie żywe. Tylko Tarcza chroni resztę ludzkości od podzielenia losu ich planety macierzystej.
-
Luna
Luna, czasem nazywana Księżycem na cześć dawnych czasów, jest najstarszą kolonią ludzkości i od wieków pełni kluczową rolę jako strażnicy Ziemi. Jej społeczeństwo żyje we wzmaganym przez religię strachu przed Mrokiem i polega na rzadzącej warstwie rycerzy aby zapewnili jej ochronę. Pomimo zaawansowanej technologii dostępnej mieszkańcom Luny, społeczeństwo jest całkowicie feudalne i obowiązuje wręcz anachronistyczna hierarchia z rolnikami i górnikami na dole, mieszkańcami miast pośrodku i szlachetnymi rycerzami na szczycie. Największą władzę mają stowarzyszenia tych ostatnich, w tym religijne organizacje jak Srebrzysty Zakon.
-
Mars
Mars to jedna z najstarszych kolonii ludzkości i niegdyś był także największą i najbogatszą z nich. Przed Upadkiem udało się częściowo sterraformowac Marsa i do dziś są po nim rozsypane kopuły z zamkniętymi w nich ekosystemami. Problem w tym, że większość z nich należy do watażków próbującymi podbić całość planety, uznającymi jedynie władzę tego kto kontroluje Olympus Mont. Obecnie na tronie zasiada watażka zwany Artemem Czerwonym, lecz plotki mówią że owa konfederacja syndykalistów szykuje się do obalenia go w imię Świętej Rewolucji.
-
Pas Asteroid
Pas Asteroid jest ogromnym fragmentem przestrzeni kosmicznej który przemierzają tysiące planetoid. Co większe z nich są zamieszkałe, lecz nie ma jednego autorytetu sprawującego władzę nad całym pasem. Asteroidy łączą się w sojusze, opłacają się najemnikom w zamian za ochronę lub, jeśli nie są zdolne się obronić, padają ofiarą potężniejszych imperiów które same periodycznie wznoszą się i upadają. Jest to być może najniebezpieczniejszy obszar Układu Słonecznego, lecz oferuje on wiele niespotykanych nigdzie indziej możliwości.
-
Ceres
Ceres jest swego rodzaju stolicą Pasa Asteroid - miejscem gdzie wszelakie klany, imperia i korporacje Pasa spotykają się aby dokonać interesów, przeprowadzać rozmowy dyplomatyczne lub po prostu wydobywać powszechne minerały z powierzchni. We wnętrzu Ceres wykształcił się skomplikowany system tuneli ze społeczeństwem które ma w zasadzie tylko jedną zasadę - nie atakuj niesprowokowany. Wszystko inne jest legalne a nawet ta jedna zasada często jest łamana, przez co Ceres jest rajem dla wszelkiego rodzaju wyrzutków i kryminalistów.
-
Ganimedes
Ganimedes jest stolicą Imperium Jowisza i domem dla jednego z nabardziej autorytarnych społeczeństw w Układzie słonecznym. Tysiące kolnów produkowanych jest każdego dnia tylko po to, aby poddane zostały ekstremalnym próbom w celu udowodnienia że godne są służyć Imperatorowi. Zwycięzcy dołączają albo do surowego, acz dość stabilnego społeczeństwa cywilnego lub do Imperialnej Armii, która ostatnimi czasy rozrozła się do niepokojących resztę Układu rozmiarów.
-
Callisto
Callisto jest częścią Imperium Jowisza, aczkolwiek dość unikalną częścią. Płaci ona podatki Imperatorowi, jednak w zamian otrzymuje dość autonomii aby podtrzymywać swoją liberalną kulturę i system polityczny. Jej mieszkańcy kładą duży nacisk na indywidualność i często trudnią się sztuką lub przedsiębiorstwem a rząd jest demokratyczny… a przynajmniej byłby gdyby nie korupcja i manipulacje Imperialnych agentów. Wciąż, jest to zapewne najlepsze miejsce do życia w pobliżu Jowisza jeśli nie lubisz oceanów Europy.
-
Io
Io to wulkaniczny księżyc Jowisza, dom dla poszatkowanego społeczeństwa skupionego na elektrowniach wulkanicznych dających im niezbędną do życia energię. Ich kultura ceni sobie zarówno wiedzę jak i siłę, dizęki czemu długo opierała się podbojom Imperium i obecnie stanowi jego kluczową część.
-
Europa
Europa jest jednym z dwóch światów na których naturalnie wyewoluowało życie pozaziemskie. W jej oceanach żyją glony które, pomimo swojej obcej biologii stanowią źródło pożywienia zarówno dla żyjących w tych samych oceanach Syren jak i dużej części Imperium Jowisza. Politycznie rzecz biorąc Europa jest klientem Imperium, choć możliwe że w przyszłości zostanie ona wcielona w jego wewnętrzne szeregi.
-
Tytan
Tytan jest stolicą Federacji Kronosa i, oczywiście nieoficjalnie, stolicą całego Układu Słonecznego jako jego najgęściej zaludniony świat. Ludzie różnych form pracują dla tysięcy korporacji próbując zwyciężyć na giełdach, turyści ze wszystkich zakątków Układu przylatują aby zobaczyć jedno z licznych muzeów i galerii Xanadu a potężne superkomputery stale pracują aby podtrzymac milliony symulacji dla milliardów użytowników planetarnej sieci. Tytan jest rajem dla każdego, kogo stać na opłacenie czynszu.
-
Rhea
Rhea to drugi co do wielkości księżyc Saturna. Jak wiele mniejszych księżyców jest ona rządzona przez jedną korporację - Rhea Industries - i choć mieszkańcy są technicznie wolni jako obywatele Federacji Kronosa, korporacja kontroluje każdy aspekt ich życia. Ci którym jakoś udaje się zarobić dostatecznie dużo opuszczają to miejsce jak najszybciej, reszta spędza życie pracując za głodowe pensje aż ich ostatnia forma padnie z wycieńczenia.
-
Tytania
Tytania to największy księżyc Urana i siedziba Szoguna Diamentowego Cesarstwa. Choć na papierze ma ona status równy pozostałym księżycom, w praktyce jest ona centrum władzy w Cesarstwie. Większość mieszkańcow pracuje na polach lub kopalniach aby zapewnić wyżywienie i uzbrojenie wielkim armiom szlachciców, którzy większość swojego czasu spędzają demonstrujac swoje oddanie Cesarstwu i spiskując przeciwko sobie nawzajem.
-
Oberon
Oberon to drugi co do wielkości księżyc Urana, będący jednak znacznie oddalony od swojej planety i co się z tym wiąże reszty Cesarstwa. Wyewoluwała tu dość unikalna kultura, skoncentrowana wokół wiary w Uranosa, bóstwa będącego personifikacją planety którą mieszkańcy Oberona widzą każdego dnia. Pomimo posidania zaawansowanej technologii są oni konserwatystami, gardzącymi formami syntetycznymi i rzeczywstością wirtualną, pozostajacymi w Cesarstwie tylko z przymusu.
-
Tryton
Tryton jest stolicą Technokracji Neputna i jego nawiększym światem. To tutaj powstały słynne budowle jak Kryształowa Wieża czy Pałac Oświecenia i to tu, w głębi księżyca, spoczywa Oświecony Król. Księżycem na ogół zarządzają lokalni Mędrcy, choć Maharaja Trytona ma ostatnie słowo w kwestiach polityki zewnętrznej.
-
Pas Kuipera
Pas Kuipera jest większy od Pasa Asteroid, jednak dystanse między ciałami niebieskimi są tak ogromne że ciężko jest powiedzieć coś o całości Pasa. Jego społeczności są z reguły odizolowane od resztu Układu i zdane na siebie, lecz ich kultury i sposoby radzenia sobie z wyzwaniami kosmosu mogą być drastycznie różne nawet przy “sąsiednich” planetoidach.
-
Pluton i Charon
Pluton i Charon są dualnymi planetami, związanymi z sobą grawitacyjnie oraz Mostem Stygilijskim - prastarą konstrukcją umożliwiającą szybką komunikację między dwoma ciałami. Zgodnie z tradycją Charon jest zamieszkiwany przez kapłanów i mędrców, podczas gdy większość populacji gnieździ się w slumsach Plutona. Co jakiś czas wybucha rewolta i zaprowadzona zostaje nowa religia, po czym cykl powtarza się jak powtarzał się od wieków. Obecna wiara państwowa - Kult Odwiecznej Ewolucji - zmaga się z powstaniem Apostołów Entropii.
-
Chmura Oorta
Chmura Oorta to określenie na obszar otaczający Układ Słoneczny w promieniu roku świetlnego. Jak dotąd nikomu nie udało się wydostać poza nią - dolecenie do nawet najbliższej gwiazdy w przeciągu stulecia wymagałoby najlepszych dostępnych ludzkości silników. W praktyce więc Chmura Oorta jest najdalszym od Słońca miejscem, w którym da się znaleźć ślady ludzkiej obecności.
-
Westa
Westa jest jedną z największych planetoid Pasa Asteroid i domem dla jednej z jego najpotężniejszych cywilizacji. Westalczycy są kulturą wojowników i kupców, spędzających większość żyć poza domem polując na statki i osady aby sprzedać łupy po jak najlepszej cenie. Pokojowi są jedynie na samej Weście, gdzie witają przybyszów z nadzieją na dobicie dobrego interesu.
-
Gonggong
Dwieście lat temu Gonggong był domem dla najpotężniejszej cywilizacji Pasa Kuipera, która swoimi najazdami nękała inne planetoidy a nawet księżyce Neptuna. Jednak wraz z oddalaniem się planety od Słońca, życie na jej powierzchni robiło się coraz cięższe aż w końcu zanikło, a przynajmniej tak to wygląda. Nikt od stulecia nie postawił tam nogi, ze względu na dystans oraz strach, że jednak jest tam coś więcej niż ruiny.
-
Eris
Eris to najbardziej masywna z planet karłowatych i jedna z najbardziej oddalonych od Słońca. Zamieszkuje ją cywilizacja o której wiele nie wiadomo, gdyż odmawia ona kontaktu z resztą Ukladu Słonecznego. Przechwycono jedynie ich najsilniejsze transmisje radiowe, które sugerują iż społeczeństwo jest mocno religijne gdyż stworzyli imiona dla wielu bóstw, którym masowo oddają cześć.
-
Haumea
Haumea wraz ze swoimi dwoma małymi księżycami jest domem dla jednej z najbardziej zaawansowanych cywilizacji Pasa Kuipera. Jej mieszkańcy nauczyli się budowy specjalnych nuklearnych statków, na których przemierzają bezkresną przestrzeń Chmury Oorta w poszukiwaniu czegokolwiek co może posłużyć do rozbudowania ich domu. Rzadko wchodzą w interakcję z obcymi, lecz nie są także szczególnie wrogo nastawieni, o ile nikt nie próbuje ukraść ich technologii.
-
Phobos i Deimos
Oba księżyce Marsa utrzymują się niemal wyłącznie z handlu, jako pośrednicy między Marsem a resztą Układu Słonecznego. Ludzie z całego Ukladu przylatują na te skały aby wymienić swoje towary - głównie broń - na unikalną dla czerwonej planety żywność lub trofea ze słynnych na całą ludzkość wojen. Jako że siedzą w tym samym biznesie, mieszkańcy Phobos i mieszkańcy Deimosa prowadzą zaciekłą rywalizację która okazjonalnie skutkuje wymianą ognia.
-
Atlas
Atlas to jeden z wewnętrznych satelitów Saturna i jego największe po Tytanie centrum turystyczne. Fountaine Futuristics, korporacja sprawująca niemal kompletną władzę nad księżycem od blisko stulecia, zarządzała nim nadzwyczaj sprawnie i pomimo iż większość zasobów naturalnych została już dawno wykopana, zamieniła Atlasa w niezwykle zyskowny punkt handlowy i turystyczny.
-
L1
Stacja Lagrange 1 jest unikalna pod tym względem, że nie została ona zbudowana na bazie żadnej asteroidy. Założono ją w tzw. punkcie L1 gdzie jest w stanie równowagi między Słońcem a Ziemią. Projekt był ogromny i przewidywano że stacja będzie kiedyś wielkim punktem handlowym, jednak Upadek pokrzyżował te plany. Zamiast handlarzy stację wypełnili uchodźcy, którzy niedługo potem zaczęli rozrywać się na kawałki o skąpe zasoby. Jedynym co zapewniało L1 nowe materiały przez następne stulecia były statki które rozbiły się w okolicy i zostały przyciągnięte grawitacją stacji. W dniu obecnym stacja jest niesławna jako wrak niezdatny do życia, który jednak dzięki rozbitkom i nielicznym idealistom trzymającym się życia w ruinach wielkości, nigdy nie jest do końca opuszczony
-
Gǃkúnǁʼhòmdímà
Poza nazwą której obcy zazwyczaj nie potrafią wymówić, Gǃkúnǁʼhòmdímà jest znana jako jedno z najbardziej stabilnych społeczeństw Pasa Kuipera, być może całego Układu. Niemal od upadku planetoida rządzona była przez Królową Mrowiu, której jakimś sposobem udaje się pozostać przy życiu po dziś dzień i po dziś dzień podtrzymywać pradawne systemy koloni w stanie funkcjonalności. Mieszkańcy żyją w harmoni między sobą i witają przybyszów, lecz ich kultura jest tak specyficzna że mało którym imigrantom udaje się wniknąć w społeczeństwo.
-
Czarna Gwiazda
Zwana Davidą przed Upadkiem, Czarna Gwiazd to siódma co do wielkości asteroida w Pasie Asteroid i baza pirackiej bandy znanej jako Diabły Próżni. Na zewnątrz planetoidy widać jedynie wlot głównego hangaru, wejścia do kilku mniejszych oraz umiejscowione na powierzchni systemy uzbrojenia (wyrzutnie pocisków i rozmaite działa różnych typów i kalibrów) i emitery tarcz. Źródła zasilania uzbrojenia, tarcz i innych systemów znajdują się wewnątrz, podobnie jak liczne magazyny, gdzie przechowuje się zrabowane towary oraz zapasy paliwa, amunicji i prowiantu dla załóg i ich okrętów. Znajdują się tu też słynne pirackie stocznie, gdzie powstają kolejne ich okręty, a także kwatery dla załóg, które wróciły z pirackich eskapad i muszą tam pozostać na jakiś czas. Rzecz jasna nie brak tu też budynków typowych dla piratów, które nie zmieniają się na przestrzeni wieków. Są to rozmaite kantyny, bary, burdele, a także targi i sklepy, gdzie można kupić lub wymienić zrabowane dobra, nim te zostaną odesłane na Ceres czy inne miejsce, gdzie piraci mogą prowadzić handel.
Okolica asteroidy jest ciągle patrolowana. W wypadku ataku, wszystkie wejścia można zamknąć, a asteroida jest w stanie skutecznie bronić się długimi miesiącami, nim skończą się zapasy, zwłaszcza, że jest na tyle wytrzymała, że ciężko ją uszkodzić, a co dopiero zniszczyć, więc potrzebny byłby abordaż, co wiązałoby się z tak wielkimi stratami, że każdy atakujący dobrze przemyślałby wydanie takiego rozkazu.