Ekwipunek
-
Tutaj opisane będą różne formy personalnego uzbrojenia, sprzętu i przeróżnych towarów jakie można nabyć w roku 3021. Na większości rynków płaci się Uniwersalnymi Kredytami (UK) lub Mikrokredytami (MK). 1 kredyt to 1024 mikrokredyty, lokalne waluty mogą mieć różne przeliczniki.
Ceny towarów wahają się mocno w zależności od miejsca i czasu, ale można założyć że organiczna forma może przetrwać na 1 Uniwersalnym Kredycie dziennie. Ceny broni mierzone są w setkach, ceny form w tysiącach a ceny statków w milionach kredytów.
-
Tarcze
Tarcze energetyczne to mobilne urządzenia mające za zadanie chronić użytkownika od obrażeń. Są one w stanie zatrzymać pociski które inaczej zabiłyby człowieka na miejscu, aczkolwiek nie zapewniają one ochrony przed wszystkim a ich poszczególne typy mają typowe sobie wady.
Słabe Tarcze - Najlżejsze z tarcz, pomimo swojej nazwy są często najbardziej praktyczne. Mogą one pracować przez całą Ziemską Dobę bez naładowania, lecz mają za zadanie głównie powstrzymywać odłamki niż bezpośrednie strzały. Ich użytkownik jest wprawdzie bezpieczniejszy, lecz wciąż powinien skupiać się na nie zostaniu trafionym.
Standardowe Tarcze - Tarcze o mocy która pozwala im operować przez około godzinę w polu, przechwytując większość pocisków wycelowanych w użytkownika. Ich efektywność przeciwko pociskom dużego kalibru jest kwestionowalna.
Mocne Tarcze - Najsilniejsze z tarcz są w stanie powstrzymać każdy kinetyczny bądź plasmowy pocisk, jednak są w stanie działać przez tylko kilka minut.
-
Pancerze
Choć mogą się wydawać anachroniczne, pancerze są rozsądnym zabezpieczeniem w walce na wypadek, gdyby tarcze nie okazały się wystarczające. Oczywiście przyjmując, że wie się czego od pancerza oczekiwać
Lekkie Pancerze - Najlżejsze z pancerzy robione są z ciepłochłonnych tkanin niewiele cięższych od zwykłych ubrań. Stanowią one dobre zapezpieczenie przeciwko laserom, lecz zapewniają tylko pomniejszą ochronę przeciwko pociskom kinetycznym.
Ciężkie Pancerze - Robione z inteligentych metali, ciężkie pancerze są droższe i bardziej krępujące od lekkich, lecz zapewniają znacznie lepszą ochronę. Są one w stanie odbić większość kinetycznych pocisków nawet przy bezpośrednim trefieniu i pochłaniają dość ciepła aby wytrzymać strzał z małej armaty laserowej. Wciąż, plasma lub silna eksplozja rozerwą nawet taki pancerz na strzępy.
Pancerze Wspomagane - Najcięższe z pancerzy wymagają żródła zasilania aby zachować mobliność. Są one w stanie przetrzymać praktycznie wszystko poza strzałem z karabinu plasmowego, lecz ich baterie wyczerpują się w przeciągu godziny nawet przy ślimaczym tempie poruszania się. Nie są zalecane dla wojowników indywidualnych.
-
Broń Dystansowa
Pomimo rozwoju technologii i powszechności statkow kosmicznych, walki między żołnierzami toczone są w podobny sposób co tysiąc lat temu. Większość uczestników walki będzie nosić personalną broń dystansową, która jednak wykazuje większą różnorodność niż kiedyś, korzystając z różnych rodzajów energii.
(każdy z ponizszych typów może mieć dowolną formę - pistolet, karabin snajperski, strzelba - poza bronią elektrostatyczną, która może przyjąć tylko formę pistoletu lub karabinu)
Broń Kinetyczna - Prosty acz powszechny rodzaj broni, opierający się na wysyłaniu niewielkich pocisków w stronę wroga z dużą prędkością. Współczesne bronie magnetyczne są lepsze od broni palnej, wystrzeliwując metalowe pociski z prędkościami dziątki razy większymi od dźwięku, lecz wciąż nie przebiją silnych tarczy i pancerzy.
Broń Laserowa - Lasery wysyłane przez tą broń nie moga być zatrzymane przez tarcze, jednak radzą sobie kiepsko z pancerzami o ile nie trafią w słaby punkt. Jest ona prefereowana przez zabójców i strzelców wyborowych, lecz rzadko widziana w szeregach.
Broń Plazmowa - Plazma wystrzeliwana w stronę wroga może być z łatwością powstrzymana przez tarczę, lecz w przeciwnym wypadku przepali się przez iemal każdy pancerz i prawdopodobnie zabije cel na miejscu, it to dość boleśnie.
Broń Elektrostatyczna - Większość pancerzy jest w stanie z łatwością zabsorbować strzał nawet z silnego karabinu elektrostatycznego, więc sama w sobie ta broń jest niepraktyczna. Jest jednak ona w stanie przeładować tarcze preciwnika, przez co warto ją zabrać do bardziej problematycznych walk.
Broń Wybuchowa - Prosta acz skuteczna, broń bazująca na eksplozjach jest efektywna zarówno wobec tarcz które muszą zniwelować potężną energię i pancerzom które przeciwko falom uderzeniowym są mało użyteczne. Nie działa ona jednak w próżni, a zabieranie jej do walki w ciasnych korytarzach stacji i statków to wręcz samobójstwo. Najbardziej użyteczna jest na polach Marsa lub wielkich miastach Luny.
-
Broń Biała
Rozwój tarcz doprowadził wielu do wniosku, że może warto wrócić do korzeni wojny i zacząć walczyć na bliskich dystansach za pomocą broni wzorowanych na starych mieczach, włóczniach, toporach… Choć broń biała nie zastąpiła jeszcze broni dystansowej, różnorodność jest zatrważająca.
Broń Prymitywna - Bronie działające na zasadzie walenia przeciwnika ostrym, lub nawet i tępym przedmiotem. Nie są zbyt efektywne przeciwko nowocześnie uzbrojonym ludziom, lecz niektóre kultury przypisują im specjalną wartość.
Broń Elektromagnetyczna - Broń ta nie zadaje obrażeń przez samo uderzenie, a przez transfer elektryczności pomiędzy bronią a celem przy kontakcie. Niektóre pancerze są w stanie przetrzymać taki atak, więc nie jest to broń powszechnie używana przez armie, lecz ma swoje zastosowanie jeśli chcesz ogłuszyć cel zamiast go zlikwidować.
Broń Wibracyjna - Ostrze wprowadzone w niezwykle szybkie wibracje jest w stanie przeciąć praktycznie wszystko, jeśli jest używane przez wprawionego szermierza. Z tego względu - oraz ze wzgląd na swoją dość wysoką cenę - są one używane tylko przez zaprawionych wojowników.
Broń Energetyczna - Broń energetyczna działa przez wytworzenie pola energetycznego wokół ostrza, które w przypadku drogich modeli jest na tyle rozgrzane aby z łatwością przecinać pancerze. Jest w praktyce dość podobna do broni wibracyjnej, z tym że ostrza energetyczne przecinają wibracyjne w walce, lecz wymagają regularnego ładowania.
-
Gadżety
Technologia pozwala na wiele, a opisane poniżej przedmioty są tylko nielicznymi z bardziej lub mniej dostępnych wynalazków.
Szkła Optyczne - Aparaty optyczne, zazwyczaj w formie szkieł kontaktowych, które zwiększają zakres wizji użytkownika. Egzemplarze z wyższej półki pozwalają na przełączanie się między noktowizją, termowizją i paroma innymi trybami, te gorsze mają tylko jeden tryb.
Aparat Słuchowy - Aparat do uszu - bądź modyfikacja do odpowiednika uszu w przypadku syntetyków - która pozwala na słyszenie w większym zakresie.
Żel Medyczny - Substancja wypełniona prostymi nanomaszynami, które leczą powierzchowne rany przy kontakcie z ciałem. Jedna strykawka leczy jedną ranę w przeciągu kilku minut.
Komunikator Bezpośredni - Futurystyczny odpowiednik krótkofalówki, pozwalającej na porozumiewanie się z każdym w zasięgu kikluset kilometrów kto wie, na jakiej częstotliwości nadawany jest sygnał.
Buty Magnetyczne - Obuwie pozwalające przyczepić się do powierzchni zawierających jakikolwiek ślad magnetyków. Wysokiej jakości kombinezony kosmiczne przychodzą z nimi w zestawie.
Psychoprotrety - Przyjmujące formę dwuwymiarowych animacji, hologramów lub nawet interfejsów tekstowych, psychoportrety to prymitywne kopie czyjegoś umysłu zawarte w podręcznym urządzeniu. Nie posiadają one prawdziwej świadomości, przez co mogą zachować cechy oryginalnej osoby przez długi czas.
-
Ulepszenia Uzbrojenia
Pasywny kamuflaż - Ulepszenie do pancerza pozwalające na manualną modyfikację koloru pancerza oraz jego prędkości wydzielania ciepła.
Aktywny kamuflaż - Ulepszenie do pancerza, które pozwala mu zmieniać wygląd powierzchni na bazie otoczenia dając efekt “niewidzialności”. Wydziela dużo ciepła, więc nie jest efektywne przeciwko termowizji.
Tarcza Obszarowa - Ulepszenie tarczy pozwalające jej osłonić obszar o promieniu kilku metrów, zamiast samego użytkownika. Przeładowuje tarczę w przeciągu minut dla słabszych wariantów, sekund dla mocniejszych.
Inteligentna Amunicja - Amunicja do broni kinetycznej poprawiająca swój kurs i trafiająca w cel nawet przy niecelnych strzałach. Każda kula kosztuje kilka kredytów, więc nie jest to ekonomiczna opcja.
Regulator Fali - Modyfikacja do broni laserowej pozwalająca na dostosowywanie mocy lasera. Maksymalne ustawienie zwiększa moc kilkukrotnie, lecz natychmiastowo przegrzewa broń.
Pancerz SI - Wgranie czyjejś świadomości do pancerza ułatwia zarówno zwykłe ruchy, jak i używanie ulepszeń. Ze wzgląd na naturę świadomości, te modyfikacje są albo niezwykle drogie albo niezwykle nielegalne.
Monostrzenie - Bronie prymitywne nastawione na cięcie można zaostrzyć do poziomu atomowego tak, iż staje się ona mordercza nawet przeciw nowoczesnym pancerzom. Tępi się dość szybko, więc aby zachować ostrość broni należy ją ostrzyć po każdym starciu.