Bestiariusz
-
Miejsce na opis bestii wszelakich
**Nazwa:** **Rodzaj:** **Opis:** **Miejsce występowania:** **Agresja:** **Szybkość:** **Siła:** **Inteligencja:** **Wizerunek:**
-
Nazwa: Zarażeni, szwendacze
Rodzaj: Płomieniści
Opis:
Co się stanie z człowiekiem po kontakcie z bionuklear? Staje się zarażonym i wciągu czterdziestu ośmiu godzin zmienia się w szwendacza. Te istoty nie mają już ludzkich odruchów, wspomnień czy też inteligencji. Żyją tylko żeby zarażać innych lub pożerać. Są całkiem szybcy, a przede wszystkim nie męczą się w przeciwieństwie do swoich ofiar. To, że powstali w wyniku fuzji paliwa z ludzkim organizmem sprawia, że są chodzącymi granatami, dlatego warto w walce z nimi korzystać z broni dystansowej, jeśli ktoś nie chce narażać się na zarażenie. Trzeba też uważać na ich zęby i pazury, gdyż są całkiem ostre, a prócz tego właśnie nimi są w stanie zarażać, o ile dojdzie do kontaktu z krwią. Są całkiem szybkie szczególnie kiedy usłyszą swoją ofiarę, ale nie grzeszą inteligencją. Wydają ogłosy podobne do warczenia, jednak nie są one na tyle silne, żeby ściągnąć innych zarażonych.
Miejsce występowania: Skupiska ludzkie, fabryki, rafinerie paliw
Agresja: Przeciętna
Szybkość: Duźa
Siła: Przeciętna
Inteligencja: Niska
Wizerunek:
-
Piechuur
-
Nazwa: Wyjce
Rodzaj: Płomieniści
Opis: Te istoty powstały poprzez mutacje zwierząt kontaktem z bionuklear. Wyjce są małe i zwinne, co czyni z nich ciężkich przeciwniköw do trafienia. Dodajmy, że Wyjce nie atakują samotnie i zawsze można spotkać je w grupach minimum pięć osobników. Te istoty, jak sama nazwa wskazuje, są niezwykle głośne i służą za zwiadowców. Często przemieszczają się po miejscach, gdzie są duże skupiska szwendaczy, aby w razie zauważenia ofiary wykonać głośny krzyk, który poinformuje hordę zarażonych. Prócz tego same mogą polować z użyciem swoich pazurów oraz szczęk, choć to te pierwsze grają główne skrzypce w ewentualnym boju, a także umożliwiają chodzenie po ścianach czy suficie. Skaczą całkiem wysoko, dzięki czemu nieźle pokonują wszelakie przeszkody terenowe. W momencie śmierci szarżują na przeciwnika, żeby eksplodować. Podczas walk z nimi zaleca się użycie broni dystansowej.
Miejsce występowania: Skupiska szwendaczy
Agresja: Wysoka
Szybkość: Wysoka
Siła: Niska
Inteligencja: Niska
Wizerunek:
-
Nazwa: Polipy
Rodzaj: Płomieniści
Opis: Te małe pająki są niezwykle niebezpieczne. Zacznijmy od tego, że trzymają się z dala od hordy szwendaczy, choć mogą równie dobrze z nią podróżować, albowiem nic nie stoi na przeszkodzie. Są wielkości kota bądź psa, a także atakują w gromadach liczących często więcej niż dziesięć osobników. Za sprawą ostrych odnóży przebijają pancerze przeciwników lub ich skórę, a następnie męczą ofiarę rozrywając tkanki miękkie. Jako jedyne z Płomienistych nie wybuchają po śmierci, a przynajmniej nie jest to wybuch zdolny zarazić inne osobniki substancją bionuklear. Z reguły wystarczy na nie broń biała, choć zaleca się użycie miotaczy ognia do pełnej eksterminacji tych pająków.
Miejsce występowania: Podziemia, parkingi podziemne, metra, kopalnie, budynki publiczne
Agresja: Wysoka
Szybkość: Wysoka
Siła: Niska
Inteligencja: Niska
Wizerunek:
-
Nazwa: Berserker
Rodzaj: Płomieniści
Opis:
Zdecydowanie najniebezpieczniejszy z płomienistych to berserker. Wystarczy spojrzeć na te górę mięśni, żeby uznać ją za spore wyzwanie. Dodać należy, że berserkery korzystają z prostej broni w postaci słupów ulicznych, prętów zbrojeniowych czy też znaków drogowy. To co przeraża najbardziej to ich wytrzymałość. Zwykle pociski nic im nie zrobią, skóra twardsza od stali przeciwpancernej, kule odbijać się będą rykoszetami. Największą słabością berserkerów jest ogień i materiały wybuchowe. Tylko w ten sposób można dobrać się tym draniom do dupska. Dzięki swojej sile często miotają różne przedmioty np. poprzez kopnięcie w auto osobowe czy rzut jakimś wielkim głazem, a i problemów przecie z rozerwaniem człowieka na strzępy nie mają. Berserkery są dosyć rzadkie i nie wystepują pospolicie, a jak już to zawsze stają na czele stada szwendaczy lub ubezpieczają jego tyły. Z racji na gabaryty nie należą do najszybszych.
Miejsce występowania: Trudno określić, duże hordy szwendaczy.
Agresja: Bardzo wysoka
Szybkość: Niska
Siła: Bardzo wysoka
Inteligencja: Niska
Wizerunek:
-
Nazwa: Mamuty
Rodzaj: Płomieniści
Opis: Mamuty to duże szwendacze przepakowane paliwem bionuklear, które wymusiło na nich szereg mutacji. Naturalnie są duzi, mierzą dwa i pół metra wzrostu, co czyni ich na trzecim miejscu największymi, zaraz po berserkerach i rzeźnikach, wśród płomienistych. Oprócz tego to chodzące bomby, kiedy tylko wyczują, że są blisko śmierci - rzucają się w stronę żywych w celu eksplozji. Nie byle jakiej jak szwendacze czy wyjce, a silnego wybuchu dorównującego granatowi odłamkowemu. Jeżeli chodzi o inne ataki to dysponują prymitywno-biologicznym wyrzutnikiem granatów wbudowanym w dłonie, z którego mogą miotać wybuchające kule paliwowe, a do tego są silni, nie tak bardzo jak berserkowie, ale jednak człowieka uderzeniem pięści połamią. Są to niebezpieczni przeciwnicy, gdyż dysponują atakami dystansowymi, a na bliskim dystansie również mogą sporo namieszać. Warto w konfrontacji z nimi trzymać dystans i korzystać z osłon.
Miejsce występowania: Duże stada szwendaczy
Agresja: Wysoka
Szybkość: Przeciętna
Siła: Wysoka
Inteligencja: Niska
Wizerunek:
-
Nazwa: Rzeźnicy
Rodzaj: Płomieniści
Opis: To ekstremalnie rzadka mutacja berserkerów, która odznacza się dużym stężeniem paliwa bionuklear. Mutanci Ci są więksi od berserkerów zarówno pod względem wzrostu jak i szerokości. W walce korzystają ze swoich macek, z czego w jednej mają ostrze, a w drugiej wyrzutnie biologiczną kul paliwa o dużym zasięgu i wysokiej sile rażenia. Każda tak wystrzelona kula ma siłę granatu odłamkowego. Są to jednocześnie najbardziej powolne z Płomienistych istot i występujące bardzo, bardzo, bardzo rzadko. Nic dziwnego, że kiedy już spotka się rzeźnika to potrzeba chmary amunicji, a są to wytrzymałe bestie, na które nawet nabój pistolety czy też karabinowy nie wystarczy. Warto posiłkować się materiałami wybuchowymi, amunicją przeciwpancerną lub zwyczajnie ucieczką.
Miejsce występowania: Nieokreślone
Agresja: Bardzo wysoka
Szybkość: Bardzo niska
Siła: Ekstremalnie wysoka
Inteligencja: Przeciętna
Wizerunek:
-
Nazwa: Ghoule
Rodzaj: Wampiry
Opis: Ghoule to najniższe ogniwo wampirów, które zarazem jest najczęściej spotykane. Wynika to z faktu, że jest ich najwięcej i najłatwiej zarażają. Najczęściej do przemiany w ghoula dochodzi, gdy ofiara zostanie przez niego ukąszona lub mocno zadrapana. Ghoule nie są zbyt szybkie. Przemieszczają się wolno i najczęściej wystepują w stadach liczącycy od kilku do kilkuset osobników. Wbrew powszechnemu mitowi nie są wrażliwe na światło słoneczne, aczkolwiek znacznie lepiej polują w nocy, kiedy to nie będą oleśpieni przez słońce. Do ich pokonania wystarczy broń biała np. katana
Wydają głośne dźwięki po zauważeniu ofiary, które przypominają krzyki, a podczas walki korzystają z pazuröw. Nie są zbyt inteligentni i kierują się prostym instynktem nakazującym spożywanie ludzkiego mięsa bądź krwi.
Miejsce występowania: Skupiska ludzkie, podziemia, metra
Agresja: Przeciętna
Szybkość: Niska
Siła: Niska
Inteligencja: Niska
Wizerunek:
-
Nazwa: Varghoule
Rodzaj: Wampiry
Opis: Te istoty to istne latające piekło dla osób przemierzających pustkowia. Stanowią wampiryczną mutację człowieka, w wyniku której doszło do rozwoju skrzydeł, zaniku ludzkich odruchów, a także rozległej mutacji. Są nieco wytrzymalsi od przeciętnych ghouli, jednak odpowiednio wystrzelona seria z karabinu może ich posłać do piachu, szczególnie kiedy są w zamkniętej przestrzeni. Na otwartym terenie nie mają sobie równych, a jeżeli wystepują w grupach po dwa czy trzy osobniki to już stanowią udręke. Korzystają z osłon, potrafią zrzucić na głowę kamienie albo po prostu podlecą do swojej ofiary, uchwycą ją szponami, a następnie zrzucą z dużej wysokości rozstrzaskując biedaka. Mają też równie ostre pazury co zęby stworzone do rozrywania mięsa, dlatego stanowią niebezpiecznych przeciwników.
Miejsce występowania: Duże stada ghouli, wysokie budynki, maszty telefoniczne
Agresja: Wysoka
Szybkość: Przeciętna
Siła: Wysoka
Inteligencja: Przeciętna
Wizerunek: -
Nazwa: Megaghoule
Rodzaj: Wampiry
Opis: Megaghoule nazwę swą zawdzięczają olbrzymim gabarytom, które czynią z nich trudnego przeciwnika w post-apokaliptycznym świecie, bowiem mierzą nawet trzy i pół metra wzrostu. Z drużyn rozmiarem idzie też ogromna siła, która umożliwia im podniesienie i rzucenie samochodem osobowym jak workiem kartofli, dlatego rozerwać dla nich człowieka, to jak splunąć. Jest to sporadycznie występująca mutacja, która potrafi korzystać ze swoich atutów np. poprzez ciskanie płytami chodnikowymi w przeciwników. Megaghoulom nie brakuje wytrzymałości, dzięki czemu należy wpakować w nich dużą ilość pocisków, chcąc je zabić.
Miejsce występowania: Duże stada wampirów, podziemne bastiony
Agresja: Wysoka
Szybkość: Bardzo niska
Siła: Wysoka
Inteligencja: Przeciętna
Wizerunek: