Wiadomości informacyjne
-
Rozpoczęcie procedury instalacji systemu
…33%
…78%
…100%
Instalacja zakończona
Oznaki życiowe: W normie
Identyfikator: [USUNIĘTO]
Ustanawianie połączenia z serwerem
…22%
…53%
…92%
…100%
RIG został pomyślnie sparowany z użytkownikiemTa wiadomość została wygenerowana i przekazana automatycznie przez System Powiadamiania Związku Obrony Układu Solarnego (SPZOUS). Pojawia się ona automatycznie przy instalacji i uruchomieniu nowego RIG. Prosimy na nią nie odpowiadać.
Szanowny obywatelu!
Ten komunikat jest powiązany z kampanią informacyjną, której celem jest przekazanie w formie dostępnej dla każdego wiadomości o obecnej sytuacji w regionie, a także tego, co obecnie udało nam się ustalić na temat zagrożenia. Prosimy o przeczytanie i zapoznanie się z poniższymi procedurami. Są one konieczne do zminimalizowania ryzyka poniesienia uszczerbku na zdrowiu i potencjalnej śmierci. Zachowanie odpowiednich środków ostrożności i świadomość niebezpieczeństwa to jeden z kluczy, które pozwolą nam zatrzymać nieprzyjaciela. Choć nie musisz znajdować się w strefie zagrożenia, wierzymy, że dane te mogą ci się przydać.RIG
RIG, czyli Resource Integration System to montowane na plecach użytkownika urządzenie, które aktywnie monitoruje jego stan zdrowia, informując o nim współpracowników i odpowiednie służby, jeśli nagle dojdzie do jakiegoś wypadku lub widocznego pogorszenia się zdrowia. Został on stworzony z myślą o górnikach i innych pracownikach fizycznych, których miejsca pracy nie należą do najbezpieczniejszych, jednak z czasem wszedł do ogólnego użycia. Jest to nieinwazyjne urządzenie, które stale monitoruje puls i przesył impulsów elektrycznych przez rdzeń kręgowy, a o odczytach informuje zarówno użytkownika, jak i znajdujące się wokół niego osoby i służby szybkiego reagowania.
Choć służy on przede wszystkim do celów zdrowotnych, czasem wbudowano do niego także inne systemy, jak Komunikator, z którego właśnie korzystasz.
Podsumowanie chronologiczne
Z powodu kurczących, a w końcu całkowicie wyczerpanych, surowców na Ziemi, ludzkość była zmuszona sięgnąć gwiazd, celem zabezpieczenia swojej przyszłości i umożliwieniu jej dalszego rozwoju. Przełomem w pozyskiwaniu energii okazało się odnalezienie Znaku na Półwyspie Jukatan - monumentalnej konstrukcji obcego pochodzenia, którą dało się wykorzystać do produkcji nieskończonej ilości energii. Z tej przyczyny Znak zaczął być kopiowany i pojawiać się w innych zakątkach Ziemi, a także poza nią. Straszliwie mało jednak wiedzieliśmy, że Znak miał inne przeznaczenie, a jego produkcja energii była jedynie zasłoną.
W czasie Wojny Secesyjnej w XXIV wojska Suwerennych Kolonii rozpoczęły nad nimi badania, celem odnalezienia skutecznej broni do pokonania ziemskich secesjonistów. Tym, co udało im się odkryć, był wywoływany przez Znak wpływ na fale mózgowe istot żywych, który zakłócał gospodarkę chemiczną mózgu, wywołując paranoję i demencję, prowadzącą do fali samobójstw i wybuchów przemocy, a gdy te wygenerowały odpowiednią liczbę ciał, Znak zaczął bezpośrednio wpływać na martwą tkankę, reanimując ją i przeistaczając w zupełnie nowe formy, Nekromorfy.
Badania Suwerennych Kolonii okazały się katastrofą i żeby spowolnić wydarzenie Konwergencji w postaci uruchomienia Scenariuszu Piątego - zniszczenia wszystkich materiałów badawczych i zlikwidowania całego personelu, który wiedział o tych wydarzeniach. W efekcie Kolonie przegrały wojnę i doprowadziły do pojawienia się autorytarnego, ziemiocentrycznego EarthGov, jednak udało im się odciągnąć walkę ludzkości o przetrwanie o dwa wieki. Ale nie na dobre.
W 2508 nielegalna kolonia wydobywcza na Aegis VII, znajdująca się w strefie zakazanej, dokonała odkrycia Znaku 3A. Doprowadziło ono do eksplozji popularności Unitologów, którzy byli pewni o prawdziwości swojego wyznania. Kościół Unitologiczny, którego członkowie obejmowali wysokie stanowiska zarówno w kolonii jak i na USG Ishimurze, zdecydowali się o jego transporcie na Ziemię, używając operacji wydobywczych jako przykrywki dla swojego planu. Mimo wymykania się sytuacji spod kontroli na planecie, Znak został przeniesiony na USG Ishimurę. W efekcie zarówno kolonia, jak i USG Ishimura, zostały zniszczone.
EarthGov jednak doskonale wiedział o Znakach i planowanej nielegalnej operacji, dlatego zdecydował się na jego przechwycenie. Jego pierwsza próba spełzła jednak na niczym poprzez rozbicie się statku USM Valor o burtę Ishimury i śmierci większości załogi w momencie uderzenia. Znak został jednak przechwycony a incydent na Aegis VII został zatuszowany i potraktowany jako dotkliwy atak terrorystyczny. W czasie tej infekcji wykryto także, że osoby inteligentne skuteczniej opierają się wpływowi Znaku, jednak ten jest w stanie zaszczepić w ich umysłach kody, które mogą zostać wykorzystane do jego budowy, co zostało wykorzystane przez EarthGov.
Incydent na Aegis VII uszedł na sucho, z racji wyeliminowania jego nielicznych świadków lub osadzenia ich w zakładzie psychiatrycznym. Jeden z nich znajdował się na stacji kosmicznej Tytan - drugim miejscu infekcji, która wybuchła w 2511.
Tego incydentu już nie dało się zatuszować, co doprowadziło do publicznej świadomości o istnieniu Nekromorfów, wpływie Znaku na ludzi a także do uaktywnienia się terrorystycznych fakcji Unitologów, z których największa znana była jako Krąg. Momentem kulminacyjnym wojny było odnalezienie planety Tau Volantis w roku 2514, którą uznano jako miejsce pochodzenia Znaku.
Tau Volantis było jednak tylko jedną z wielu planet, które upadły w wyniku korzystania ze Znaków. Jej mieszkańcy jednak nie dopuścili do realizacji Konwergencji poprzez zamrożenie Znaku i całej planety, gwarantując tym swoje wyginięcie. Krąg jednak wyłączył Maszynę, doprowadzając do powstania szczytowej formy Nekromorfów - Bratniego Księżyca, który jednak udało się zniszczyć. Problem polegał na tym, że ocalali z tego incydentu sprowadzili resztę Bratnich Księżyców do Układu Słonecznego.
EarthGov zdawał sobie z tego sprawę i zwołał większość dostępnych wojsk do Układu Słonecznego, pozostawiając wiele pozasłonecznych kolonii bez skutecznej ochrony, tworząc Wielką Armadę, której udało się zatrzymać inwazję Nekromorfów i Bratnich Księżyców w 2515 na Pasie Kuipera, kosztem ogromnych strat, których nie dało się uzupełnić w krótkim czasie. Wewnętrzne podziały i rozłamy doprowadziły do wybuchu II Wojny Secesyjnej w 2515 roku, która doprowadziła do upadku EarthGov i powstania nowego rządu - Związku Obrony Układu Solarnego, zwanego także Heliosem.
Upadek EarthGov i zniszczenie większości sił Kręgu, jak i obecność zagrożenia grożącego wyginięciem nie doprowadziło jednak do wygaśnięcia konfliktów. Z racji niedawnej zmiany rządu nie jest on uznawany przez wszystkie stronnictwa jako prawowity. Poskutkowało to zrodzeniem się kolejnych grup separatystycznych i terrorystycznych, którym albo nie odpowiada obecny ustrój i chcą wykorzystać niestabilność celem jego obalenia, albo wizja przemiany w Nekromorfy jak najbardziej odpowiada.
W 2515 straciliśmy także kontakt z pozasłonecznymi koloniami, co oznacza brak dostaw surowców spoza tego, co mamy obecnie, a mamy niewiele. Przyczyna tego urwania nie jest konkretnie znana, jednak biorąc pod uwagę fakty, jest to z pewnością powiązane ze Znakami. Niewiadomo jedynie w jak dotkliwym stopniu. Doprowadziło to do upadku CEC, które rozbiło się na wiele pomniejszych organizacji, obecnie zajmujących się łapaniem i przetwarzaniem asteroid albo górnictwem oceanicznym.
Jesteśmy obecnie w roku 2520 i staramy się walczyć ze wpływem Znaków jak możemy, ale strefa rażenia fal spoza Pasu Kuipera zdaje się rozszerzać i sięga obecnie obrzeży Saturna. Ciężko jednak powiedzieć, co czeka nas w przyszłości.Niezależnie od tego, Drogi Użytkowniku, staraj się na siebie uważać.
Znaki
Jak już wcześniej o tym wspominaliśmy, Znaki to struktury obcego pochodzenia, naznaczone charakterystycznymi symbolami, które w rzeczywistości są planami konstrukcyjnymi jego repliki i zbiorem sekwencji DNA potrzebnej do stworzenia bakterii, uczestniczącej w procesie przemieniania martwych ciał w Nekromorfy.
Przy odpowiednich obróbkach i zainstalowaniu odpowiednich urządzeń, korzystano z nich jako niewyczerpalnych elektrowni, które szybko rozsiano po całych planetach i kosmicznych stacjach. Jak się obecnie okazuje, było to dużym błędem.
Znak wysyła fale mózgowe, które normalnie wpływają na ludzi w jedynie małym stopniu, okazjonalnie powodując epizody bezsenności przy pracownikach znajdujących się najbliżej nich. Jednak przy odpowiednio bliskiej odległości Bratnich Księżyców (odpowiednia bliskość to nawet setki tysięcy kilometrów), zaczynają wpływać znacznie agresywniej, wprowadzając zmiany do mózgu, skutkujące powstaniem przypadłości psychicznych, kończących się szaleństwem, które z kolei prowadzi do samobójstw lub zachowań agresywnych powodujących uszczerbek na zdrowiu osób trzecich. Ma to na celu wygenerowanie jak największej ilości martwej tkanki i osłabieniu najbliższego społeczeństwa przy nadchodzącej pladze. Po tej fazie fale zaczynają dokonywać aktywnych zmian w zebranej biomasie, zmieniając jej kształt i zachowanie, prowadząc do powstania Nekromorfów.
Zaleca się unikanie przebywania blisko nich, nawet, jeśli nie wykazują (jeszcze) bezpośrednio szkodliwego oddziaływania, jeśli nie jest się częścią personelu kluczowego do monitorowania jego stanu i kontynuacji wydobywania energii.
W razie jego uaktywnienia radzą sobie z nim odpowiednie służby.
Nekromorfy
To w gruncie rzeczy nieżywa biomasa, zebrana przez efekty Znaków lub same Nekromorfy, która pod wpływem generowanych przez nie fal zaczyna się zmieniać i „ożywać”, tworząc zupełnie nowe formy, w wyjątkowo brutalnym i krwawym procesie. Łamie on kości, rozszarpuje mięśnie, rozrywa naczynia krwionośne i miażdży lub rozszerza narządy wewnętrzne. Wszystko po to, by ułożyć je w nową postać, wykorzystującą je do jak najskuteczniejszego zabijania i generowania kolejnych ilości biomasy, prowadząc do Konwergencji i wyłonienia się kolejnego Bratniego Księżyca.Nie jest jednak wiadome, czy Nekromorfy mają swój własny intelekt i kontrolę czy są całkowicie kierowanymi przez Znaki marionetkami. Nie wiadomo nawet, czy najskuteczniejsze procedury ich likwidacji w ogóle je zabijają, bo i tak są przecież martwe.
Najskuteczniejszymi procedurami jest ich rozczłonkowanie albo spalenie. Rozczłonkowanie czyni je niezdolnymi do poruszania się, a tym samym stworzenia zagrożenia, jednak odcięte kończyny i oderwane fragmenty ciała wciąż zostają wykorzystywane, poprzez złożenie ich w nowego Nekromorfa albo rozłożenie ich do formy Skażenia. Na dobre jednak likwiduje je spalenie na popiół.
W przypadku wybuchu ich infekcji zaleca się postępowanie z protokołem ewakuacji i opuszczenie terenu nim objętego. Jeśli jednak nie jest to możliwe, zamknij się w pomieszczeniu z dostępem do wody i jedzenia, zabarykaduj drzwi, okna i kanały wentylacyjne i czekaj na przybycie odpowiednich służb.
Jeśli uda ci się wejść w posiadanie broni, nadal unikaj kontaktu z Nekromorfami. Są znacznie silniejsze od ludzi, dlatego też walcz jedynie, gdy to absolutnie konieczne. Nie rób hałasu i nie rzucaj się w oczy. Mimo swojego stanu, te wciąż słyszą i widzą.
Jeśli jednak walka z nimi jest konieczna, zapoznaj się z protokołami ich najskuteczniejszej likwidacji w specjalnie przeznaczonym do tego zbiorze informacyjnym.
Dalsze aktualizacje
Do twojego Komunikatora mogą zostać wysłane kolejne informacje, w zależności od sytuacji w danym regionie lub wydanych rozporządzeń. Miej więc oko na swoją skrzynkę pocztową.Zalecamy także, by mimo wszystko, wiadomość ta i następne nie zostały usuwane.
-
WYKRYTO ZMIANĘ POŁOŻENIA
ROZPOCZĘCIE KALIBRACJI
…15%
…48%
…72%
…89%
…100%
KALIBRACJA ZAKOŃCZONA
WYKRYTA LOKALIZACJA: TrytonAktualizacja Komunikacji 01 – Tryton
Tryton to największy księżyc Neptuna, który jako jeden z obiektów najbliższych Cmentarzyska Wielkiej Armady stał się pierwszym skolonizowanym księżycem Układu Słonecznego, na którym wybuchła infekcja na dużą skalę. Tryton stanowi jeden z kluczowych elementów obrony Neptuna i jest najprawdopodobniej najciężej kontestowanym ciałem niebieskim w Układzie Słonecznym. Przyjmuje się, że około połowa jego powierzchni upadła pod wpływem Znaków i Nekromorfów lub znajduje się poza rękami Heliosa.
Pod powierzchnią wyjątkowo mroźnej pustyni znajdują się gromady połączonych ze sobą stacji kolonialnych. Wiele z nich zostało jednak utraconych na rzecz Nekromorfów lub separatystów, przede wszystkim w obszarze stykowym z lodową pokrywą, co zmusiło kolonistów do schodzenia głębiej w otchłań stale spowitego ciemnością oceanu, w coraz bardziej ekstremalne ciśnienie i w niszę ekologiczną natywnych dla Trytona istot, w którą lepiej wcześniej nie było wkraczać.
Poza byciem zupełną strefą wojny Tryton jest kluczowy dla Heliosa z przyczyn energetycznych, z racji ilości elektrowni wodnych i rozwiniętego górnictwa oceanicznego, z którego to dostawy są kluczowe dla Ziemi i których to nagłe przerwanie mogłoby mieć poważne skutki. Jest on także jednym z największych węzłów produkcyjnych broni i pancerzy, a również, od niedawna stanowi centrum badań nad Nekromorfami i Znakami, z przyczyny stania na dosłownej linii frontu. Jego upadek albo nawet odcięcie będzie katastrofalne dla reszty Systemu.
Jeśli nie trzyma cię do niego praca albo obowiązki, zalecane jest ewakuowanie się. Przepustki i pozwolenie na opuszczenie księżyca można uzyskać od najbliższego Centrum Komunikacji i Transportu za uiszczeniem odpowiedniej opłaty lub w przypadku znajdowania się w strefie bezpośredniego ryzyka.
Organizacje obecne na Trytonie
Oceaniczne Siły Obronne Trytona (OSOT)
Natywne dla Trytona wojska z sektorami wojsk lądowych, zmechanizowanych, pancernych oraz marynarki kosmicznej i oceanicznej. Stanowiły jedną z głównych cegieł Wielkiej Armady i choć wiele ich jednostek pozostało w Pasie Kuipera na dobre, wciąż stanowią poważną siłę, z którą należy się liczyć. Choć w gruncie rzeczy składają się z obywateli urodzonych na Trytonie bądź bliskich mu stacjach kosmicznych, co utrzymywano przez długi czas przez wiarę w tradycje wojskowe, straty poniesione w 2515 zmusiły ich do łatania luk chętnymi spoza Neptuna i przyjęciem pomocy od Heliosa. Zwalczają infekcję i utrzymują Trytona w ludzkich rękach od roku 2516, a swoje braki w kadrze nadrabiają wyposażeniem świetnej jakości i motywacją do obrony własnego domu. Są kluczowym elementem sektora obrony Neptuna i choć nastawieni sceptycznie do nowego rządu, nadal przyświeca im dobro ludzkości.Stacjonarna Ochrona Kolonii – Neptun (SOK-N)
Jak sama nazwa wskazuje, SOK-N w gruncie rzeczy stanowi połączone siły policyjne, żandarmerię, pomniejsze firmy ochroniarskie i cywilne milicje w jednej organizacji. Przez swoją decentralizację wykazują się mieszaną siłą i skutecznością – SOK-N obejmuje doświadczonych żandarmów z pancerzami i bronią klasy wojskowej z jednego końca i sformowaną w pośpiechu bojówkę, wyposażoną w to, co tylko stało na magazynach z minimalnym szkoleniem. Ich głównym celem jest utrzymywanie porządku i monitorowanie sytuacji, jednak gdy dojdzie co do czego, to właśnie oni jako pierwsi znajdą się na miejscu zdarzenia, a los stacji zależy od efektywności ich reakcji na podłoża wybuchu plagi lub działań terrorystycznych.Abakan Abyssal Mining Company (AAMC)
Nazwa tej firmy jest dosyć myląca. Odpowiada ona, co prawda, za finansowanie i organizowanie operacji wydobywczych w najgłębszych miejscach trytońskiego oceanu, jednakże nie ograniczają się jedynie do tego. Ich drugą stroną jest najmowanie najemników z różnych obrzeży Układu Słonecznego, najczęściej do funkcji ochronnych, jednakże okazjonalnie uczestniczą we wspieraniu wojska w tłumieniu ognisk Nekromorfów na wrogim terenie. Prywatny charakter organizacji sprawia, że jej trepy są wyposażani w różnoraką gamę uzbrojenia, w tym tę zupełnie egzotyczną dla Trytona. Są posłuszni Heliosowi, jednak ta relacja nie jest bezinteresowna – w ramach pomocy w utrzymaniu kontroli na księżycu Helios zgodził się na nie ingerowanie w sprawy firmy, które okazjonalnie mocno mijają się z iteracją prawa. Zaleca się zachowanie ostrożności przy interakcjach z członkami AAMC i podjęciem w niej pracy.Genome Affliction
Największa grupa terrorystyczno-separatystyczna działająca w rejonie Neptuna, często wdająca się w walki z SOK-N, a od niedawna z regularnym wojskiem. GA na początku swojego istnienia składała się przede wszystkim ze zmalformowanych klonów, które chciały uświadomić reszcie społeczeństwa o nierównościach, jakie je spotykają, w końcu popadając w polityczny ekstremizm. Choć na początku składała się tylko z kalekich klonów, wraz z pogłębieniem niestabilności i zdobyciem nowych terenów zaczęli przyjmować do siebie kogokolwiek. Genome Affliction to w gruncie rzeczy kult śmierci, podobny do Unitologów, jednak nie jest z nimi powiązany. Jej liderzy uważają, że to, co spotyka obecnie ludzkość to zasłużona kara za wieki dyskryminacji i maltretowania i chętnie będą współpracować z każdym, kto przywróci zwykłych ludzi do roli ofiary, nawet za cenę własnej śmierci. Głównym celem ich ataków są laboratoria, które sabotują lub przejmują. Placówki badawcze po ich zdobyciu służą im jako pola do wprowadzania modyfikacji w Nekromorfach, wzmacniając je i czyniąc groźniejszymi. Jakiekolwiek kontakty z tą grupą są zakazane pod groźbą kary śmierci. -
Vergest Ist Deith
-
Vergest Ist Deith