Logo

    Wieloświat

    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Użytkownicy
    • Grupy

    Najważniejsze informacje

    Informacje
    1
    2
    206
    Załaduj więcej postów
    • Najpierw najstarsze
    • Najpierw najnowsze
    • Najwięcej głosów
    Odpowiedz
    • Odpowiedz, zakładając nowy temat
    Zaloguj się, aby odpowiedzieć
    Ten temat został usunięty. Mogą go zobaczyć tylko użytkownicy upoważnieni do zarządzania tematami.
    • Anthropophagus
      Anthropophagus Terrible stench Soviet Dust Mistrz Gry ostatnio edytowany przez Anthropophagus

      Co się tak naprawdę wydarzyło

      Od czasów zakończenia II wojny światowej świat pokierował postęp w inną stronę niż tą, którą znamy. Zaczęto odchodzić od węgla i ropy na rzecz atomu. Największy postęp przypadł Związkowi Radzieckiemu, który już przed wojną zaczął eksperymentować z atomem. Mimo tego, że to Stanom Zjednoczonym udało się skonstruować pierwszą bombę atomową, ZSRR prześcignął swojego przeciwnika w wykorzystywaniu siły rozczepienia atomu. Rzecz jasna, nie obyło się bez konstruowania coraz to silniejszej broni jądrowej i eksperymentowania z nią.
      Napięcie między Stanami a Związkiem zaczęło rosnąć, a świat przyglądał się temu i miał nadzieje, że jakoś uda się uniknąć wojny… Lecz cała nadzieja legła w gruzach i NATO zaatakowało Blok Wschodni. Walki trwały przez kilka miesięcy w Europie Środkowej oraz na Alasce, aż któraś ze stron wystrzeliła głowice nuklearne. Nie wiadomo kto pierwszy położył kres znanemu wtedy światu, ale jedno jest wiadome – już nigdy nie będzie taki sam.

      O grze

      Akcja gry ma miejsce sześćdziesiąt lat po nuklearnej zagładzie, która nastąpiła w 1987 roku. Świat znacząco się zmienił po ostatecznej wojnie nuklearnej i dużo zwierząt zaczęło mutować, przez co zmieniły się w coś, co jest nie do poznania. Anomalie pogodowe zaczęły coraz częściej występować, a pogoda może się zmienić w kilka sekund. Fauna w niektórych częściach Związku Radzieckiego uległa znaczącej zmianie i stała się bardzo niebezpieczna dla istot ludzkich. Ludzie, którzy schronili się w bunkrach, opuścili je po około dwudziestu latach i zaczęli tworzyć osady wraz z innymi, aby powrócić do normalnego życia.
      Możesz się wcielić w dosłownie każdego (od łowcy głów, bandyty z własną watażką, po barmana, który całe dnie przesiaduje w barze.) i spróbować jakoś przeżyć.

      Świat

      • Kilka procent mieszkańców Związku Radzieckiego ukryło się w bunkrach, a reszta ludzi albo zginęła w skutek zrzucenia bomb atomowych, albo przeżyła i musiała sobie poradzić z trudnościami, które przyniosła wojna i silne promieniowanie.
      Ocalali zaczęli tworzyć osady, aby mieć większe szanse na przeżycie w zniszczonym świecie, na którym niebezpieczeństwo czyha na każdym kroku.
      • Niektóre miejsca są silnie skażone i najczęściej tam można spotkać najbardziej zmutowane stworzenia.
      • Między osadami znajdują się pustkowia. Natura powoli przejmuje niezasiedlone miejsca, ale dalej można spotkać ludzi na pustkowiach, ale najczęściej są oni bandytami. Chyba nie muszę mówić, że można napotkać również mutantów?
      • Jest kilka sposobów, aby przedostać się z jednego miasta do drugiego: pieszo, nielicznymi ciężarówkami, samolotem oraz koleją… No właśnie, kolej. Zaczęto odbudowywać torowiska i tworzyć nowe, aby ułatwić transport żywności, technologii, broni i ludzi między miastami. Mimo, że przed nuklearna zagładą używano superszybkich pociągów z napędem jądrowym, to zostały zastąpione przez lokomotywy parowe.

      Technologia

      Postęp technologiczny obrał niewyobrażalne tempo i nikt by się nie spodziewał, że kilkanaście lat po wojnie zostanie stworzony pierwszy robot ze sztuczną inteligencją. Nie obyło się bez stworzenia potężnych komputerów, szybkich pociągów, niepsujących się maszyn oraz śmiercionośnej broni.
      (Ze względu na to, że musiałbym zrobić bardzo dużo broni, to uznam, że będą tu też bronie z okresu 1945–1987 roku. Oczywiście nie obędzie się bez waszych oraz moich pomysłów.)

      Podziękowania

      Podziękowania dla theslowestfootintheeast (aka Antek) za pomoc w tworzeniu tegoż PBF’a oraz włożony czas w niego.

      Breathing slowly, mechanical heartbeat
      Losing contact with the living

      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj
      • Anthropophagus
        Anthropophagus Terrible stench Soviet Dust Mistrz Gry ostatnio edytowany przez Anthropophagus

        FRAKCJE

        Eserowcy

        Pomimo nazwy nie jest to próba odrodzenia zlikwidowanej w 1921 r. Partii Socjalistów-Rewolucjonistów. Jest to paramilitarna organizacja założona w celu wyplenienia komunistów z terenów Związku Radzieckiego oraz utworzenia demokratycznego państwa rosyjskiego. Członkowie grupy w pełni wyznają poglądy demokratyczne, a wszelkie odchylenia wiążą się z wyrzuceniem z organizacji nieproszonych jednostek lub w ekstremalnych przypadkach nawet ich eliminacja. Żeby mieć pewność, iż ich członkowie pozostaną przy założeniach organizacji, eserowcy zatrudniają tajnych agentów zwanych Narodnikami. Posiadają też zorganizowane wojsko wraz ze stopniami, poczynając od szeregowego aż do generała. Technologicznie są jedną z najsilniejszych frakcji na terenach byłego Związku Radzieckiego - elitarne oddziały zwane Opricznikami są uzbrojone w broń laserową i egzoszkielety. Niestety jednak ze względu na swoje poglądy nie cieszą się oni poparciem innych mieszkańców pustkowi na terenie Związku Radzieckiego, a szczególnie nienawidzą ich Czerwone Psy. Eserowcami przewodzi człowiek zwący się Aleksandrem Kiereńskim, zaś jego prawdziwa tożsamość nie jest znana.

        Relacje Eserowców z innymi:

        • Biali - złe
        • Czerwone Psy - bardzo złe
        • Stowarzyszenie Martwych Mieszkańców - neutralne
        • Czyściciele - neutralne
        • Bandyci - złe

        239px-SR_(and_Revolyutsionnaya_Mysl')_electoral_symbol,_November_1917_election.svg.png

        Biali

        Kto by pomyślał, że zwolennicy caratu znowu się pojawią na terenie Związku Radzieckiego? Biali powstali pięć lat po zdetonowaniu głowic nuklearnych i szybko przystąpili do budowy armii. Celem tych nacjonalistów jest ponowne utworzenie państwa rosyjskiego i wyplenienie komunistów. Pomimo tego, iż komuniści są ich wspólnym wrogiem, biali i eserowcy są do siebie wrogo nastawieni, gdyż ci drudzy chcą utworzyć demokratyczne państwo rosyjskie, podczas gdy biali dążą do przywrócenia caratu. Frakcja ta korzysta z tabeli rang Piotra I w kwestiach organizacyjnych. Technologicznie nie są oni w tyle, chociaż nie posiadają oni dostępu do broni laserowej czy też do egzoszkieletów. Nadrabiają to jednak fanatyzmem swoich żołnierzy, którzy są gotowi bezrefleksyjnie oddać swoje życie za odrodzenie caratu. Białymi przewodzi Konstantin Romanow - nie jest jednoznaczne, kim on tak naprawdę jest, ale twierdzi, iż jest ostatnim spadkobiercą niegdyś rządzącej dynastii Romanowów. I choć jego “rodzina” zginęła w 1917 i większość ludzi wiedziała o wygaśnięciu dynastii Romanowów, choć znaleźli się tacy debile, którzy uwierzyli w bajeczkę sprzedaną przez Konstantina. Biali są nienawidzeni przez większość frakcji ze względu na swoje poglądy, a fanatyzm ich armii odciąga potencjalnych rekrutów.

        Relacje Białych z innymi:

        • Eserowcy - złe
        • Czerwone Psy - bardzo złe
        • Stowarzyszenie Martwych Mieszkańców - złe
        • Czyściciele - neutralne
        • Bandyci - bardzo złe

        4db94d47-4e93-4f1d-aba9-38e392985c49-image.png-

        Czerwone Psy

        Powstała ona niemalże od razu, gdy ludzie opuścili swoje podziemne schronienia. Jak wiadomo – w ZSRR było bardzo dużo ludzi, którzy wyznawali ideologię socjalizmu. Ludzie, którzy przeżyli wybuch bomb atomowych, dalej wyznawali tę ideologię, więc nie obyło się bez stworzenia grupy zrzeszającej lud, który chce odbudowy Związku Radzieckiego. Początek był dla nich łatwy, ponieważ posiadali dużo surowca ludzkiego, który był potrzebny przy odbudowie miast, oraz inteligencji, która jest w stanie przywrócić technologię do życia oraz ją rozwijać. Szybko urośli w siłę oraz zaczęli zagarniać coraz więcej terytorium wraz z neutralnymi osadami, które przejmowali siłą. Są oni jedną z bardziej rozwiniętych technologicznie frakcji oraz podobno najlepiej uzbrojoną. Chodzą słuchy, że posiadają głowice nuklearne, ale większość ludzi w to nie wierzy.
        Wśród mieszkańców Pustkowia zyskali opinię tych złych, którzy są bardziej niebezpieczni niż mutanty. Wraz z poszerzaniem swoich wpływów zaczęli tracić ludzi, a to dlatego, że już niewielu chciało dołączyć w szeregi Psów i coraz więcej ludzi zaczęło uciekać z przejętych osad. Czerwone Psy zaczęły wprowadzać terror na objętych przez siebie terytoriach, a każdy akt niesubordynacji wiąże się z ciężkimi konsekwencjami, a jest to najczęściej kara śmierci.
        Przewodzi nimi obecnie Adrian Aristow, który sam siebie zwie “Syn Stalina”. Ich znakiem rozpoznawczym jest żółta gwiazda, w której znajduje się czerwona głowa psa.

        Relacje Czerwonych Psów z innymi:

        • Eserowcy - złe
        • Biali - bardzo złe
        • Stowarzyszenie Martwych Mieszkańców - złe
        • Czyściciele - neutralne
        • Bandyci - bardzo złe

        Stowarzyszenie Martwych Mieszkańców

        Wraz z promieniowaniem przyszły mutacje, które zaczęły dotyczyć też ludzi, przez co zaczęli oni zmieniać się w Ghule, Gnolli, Tępoludów oraz w innych mutantów. Ci, którzy zachowali swoją świadomość sprzed mutacji, po jakimś czasie zostali wykluczeni ze społeczeństwa i wyrzuceni z osad na pastwę losu. Część świadomych mutantów zaczęło łączyć się w grupki, aby lepiej sobie poradzić na Pustkowiach, a niektórzy zaczęli odbudowywać miasta lub tworzyć osady, w których mogliby czuć się bezpieczniej oraz bronić się przed innymi. W jednym z pierwszych odbudowanych miast przez Ghuli powstało Stowarzyszenie Martwych Mieszkańców, mające za zadanie bronić oraz pomagać wyrzutkom. Osady, będące pod ochroną Stowarzyszenia, słyną z tego, że mają bardzo liberalny stosunek do hazardu, prostytucji oraz do handlu narkotykami. Nie są oni jakoś wyjątkowo silni oraz nie posiadają dużej ilości technologii, ale z dnia na dzień stają się silniejsi, a to dlatego, że coraz więcej mutantów i wyrzutków do nich dołącza.
        Przewodzi nimi obecnie Ghul, na którego wołają “Jarosz”, a ich znakiem rozpoznawczym są niebieskie opaski na przedramionach.

        Relacje Stowarzyszenia Martwych Mieszkańców z innymi:

        • Eserowcy - neutralne
        • Biali - złe
        • Czerwone Psy - złe
        • Czyściciele - bardzo złe
        • Bandyci - dobre

        Czyściciele

        Dosyć świeża organizacja, która zajmuje się eliminacją wszystkich mutantów. Dosłownie wszystkich. Od zdziczałych Ghuli po ludzi, u których są widoczne mutacje. Nie władają oni nad żadnymi ziemiami, a ich siedziba znajduje się gdzieś w górach Ural. W zasadzie, działają oni jako najemnicy, którzy mogą być wynajęci przez każdego, ale tylko w celu pozbycia się mutantów. Ich kodeks zabrania im uczestniczenia w walkach między innymi organizacjami oraz wspierania którejkolwiek ze stron.
        Czyściciele sami w sobie są bardzo dobrze zorganizowani oraz uzbrojeni. Większość ich broni pochodzi jeszcze sprzed wojny i rzadko kiedy sięgają po samoróbki. Zostanie członkiem tejże organizacji jest niezwykle trudne, albowiem nie rekrutują oni byle kogo, ale ludzi, którzy w jakiś sposób im zaimponowali pod względem sprytu, umiejętności oraz siły. Samo bycie zauważonym nie wystarczy, ponieważ trzeba przejść okres próbny, który dla większości ludzi kończy się śmiercią. Po ukończeniu okresu próbnego, człowiek zostaje już pełnoprawnym członkiem organizacji i przydzielane jest mu wyposażenie, prycza w siedzibie oraz szacunek zwykłych szarych ludzi.
        Czyściciele nie tylko wyróżniają się uzbrojeniem oraz lepszym wyposażeniem od innych ludzi, ale na hełmach widnieje wygrawerowana głowa Ghula, której podrobienie jest niemożliwe, więc spotykając kogoś z takim hełmem możesz mieć pewność, że należy on do Czyścicieli.

        Relacje Czyścicieli z innymi:

        • Eserowcy - neutralne
        • Biali - neutralne
        • Czerwone Psy - neutralne
        • Stowarzyszenie Martwych Mieszkańców - bardzo złe
        • Bandyci - bardzo złe

        Breathing slowly, mechanical heartbeat
        Losing contact with the living

        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj
        • Pierwszy post
          Ostatni post