Zaginiony Dwór


  • Elarid Mistrz Gry

    image
    Znajduje się na Verdun, w lesie Krathusa. Wygląda na podniszczoną, lecz jest całkowicie sprawna w środku. Może poza murem. Mieszkają w niej Nuen i Faith Van Selzear, wampirze rodzeństwo. W środku znajdują się pokoje mieszkalne, jadalnie, kuchnie i różnego rodzaju pokoje użytkowe. Za budynkiem jest dość duża dobudówka, w której trzyma się opancerzenie, broń i sprzęt do utrzymywania posiadłości w przyzwoitym stanie. Przynajmniej od środka, który jest urządzony w wampirzym wystroju. W środku jest wiele ukrytych skrzyń czy innych skrytek. Na wejściu są duże schody z poręczą prowadzące na piętro


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Trinitrotoulentn Trinitrotoulentn

    Nuen po raz kolejny przeszedł się po rezydencji, podziwiając jej wystrój i rozmyślając nad sposobami pozyskania zwłok w lesie okalającym posiadłość


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    //Jesteś pewien, że chcesz Las Lerolga na start?//


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Trinitrotoulentn Trinitrotoulentn

    //Nie


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    //Słusznie.//
    Wszystko zależało od tego, jakie zwłoki Cię interesowały, acz i tak masz niewielki wybór: W lesie są tylko rozmaite zwierzęta i Elfy, ludzie żyją dopiero poza nim, a jeśli spróbujesz wyprawić poza drzewa większą grupę Nieumarłych, to zostanie dość szybko rozstrzelana przez bandę elfickich łuczników.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Trinitrotoulentn Trinitrotoulentn

    Polowanie na elfy to nie do końca zajęcie dla wampira. Nuen zaczął przypominać sobie najbliższe ludzkie wioski lub miasta


  • Elarid Mistrz Gry

    W pobliżu znajdowało się kilka wiosek, mniejszych i większych, oraz miasteczko, choć nie mogłeś przypomnieć sobie nazwy żadnego z nich. Jednakże żeby się tam dostać, musisz opuścić puszczę, a marsz nieumarłych wojsk przez lasy Elfów prawdopodobnie skończy się w dość krótki i widowiskowy sposób, rzecz jasna również na Twoją niekorzyść.



  • Nieumarli mogą zostać w Rezydencji. Nie trzeba od razu wiosek najeżdżać, żeby się napić. Zresztą, jeśli mu się poszczęści, to trafi na ten wspaniały, ludzki wynalazek zwany cmentarzem i z jego pomocą się zabawi. Nuen skierował swe kroki ku którejś z ludzkich wiosek, preferowalnie z cmentarzem


  • Elarid Mistrz Gry

    Nie miałeś pojęcia, gdzie się taka dokładnie znajdowała, wypadałoby częściej opuszczać puszczę… Cóż, musisz narysować sobie jakąś mapę, gdy wrócisz. O ile wrócisz, bo żeby poszukać ludzkich osad, musisz najpierw opuścić las, a prawie na pewno podczas tej wędrówki natrafisz na jakiegoś Elfa lub ich grupkę, co nie będzie przyjemne dla żadnej ze stron.



  • Magia Mroku pomoże. Nuen wyruszył na wcześniej zaplanowaną wyprawę


  • Elarid Mistrz Gry

    Jeśli ma pomóc, to wypada zrobić cokolwiek tuż po opuszczeniu rezydencji, bo Elfy mogą czaić się wszędzie, a ich zabójcze strzały w każdej chwili mogą być wycelowane w stronę Wampira przechadzającego się jak gdyby nigdy nic po ich ziemiach.



  • Nuen szedł, kryjąc się w cieniu drzew, wspomagając swe ukrycie Magią Mroku


  • Elarid Mistrz Gry

    To, czy w ten sposób zdołasz się ukryć, nie jest pewne, ale lepsze takie zabezpieczenie, niż żadne. Jeśli Elfy Cię zauważyły, to nie zareagowały, przynajmniej jeszcze, dzięki czemu, około półtorej godziny później, znalazłeś się na skraju puszczy, skąd widziałeś już mniejsze lasy, niewchodzące w jej skład, pola, pastwiska, nieużytki, brukowany trakt szeroki na tyle, aby minęły się dwa wozy, i odchodzące od niego w różnych nieregularnych kierunkach zwykłe, wydeptane przez miejscowych, ścieżki i szlaki.



  • Nuen znalazł w jakimś stopniu osłonięte miejsce, przebrał się i założył naszyjnik, po czym udał się wzdłuż traktu


  • Elarid Mistrz Gry

    Nie znalazłeś co prawda żadnych osad, ale widziałeś chłopów powracających do domów po pracy w polu, był już wieczór, najwyższa pora, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby ich śledzić, zwłaszcza, że to chłopi, niby gdzie indziej mogliby się udać, jak nie do swojego sioła?



  • Świetny plan, Kierran wprowadził go w życie, starając nie zostać zauważonym


  • Elarid Mistrz Gry

    Chłopi byli stosunkowo daleko, a Ty byłeś, czy byłaś, jedynie samotną plamką na horyzoncie. Wątpliwe, żeby któryś Cię zauważył, a jeśli, to i tak pewnie nie zwrócił na to większej uwagi. Dzięki temu, po krótkiej wędrówce, zauważyłaś w końcu położoną jakieś dwieście metrów od Ciebie wioskę skupisko kilkunastu chat i budynków gospodarskich wszelkiej maści, takich jak stodoły, obory, stajnie i szopy, choć może trafi się tam gdzieś jakaś wiejska karczma czy kuźnia.



  • Nuen wszedł głębiej do skupiska mieszkań i rozejrzał się za karczmą


  • Elarid Mistrz Gry

    Był to chyba ten spory, rzecz jasna w porównaniu ze zwykłymi chatami, budynek, gdzie co jakiś czas kierowało się kilku chłopów czy chłopek. Gdy tylko wkroczyłeś do wioski, od razu skupiły się na Tobie liczne spojrzenia, głównie zaciekawione, ale kilka kobiet wprost demonstrowało swoją zazdrość, pas zmieniający płeć dodawał sporo urody tu i tam, a niewielu wieśniaków kryło się ze swoimi spojrzeniami, którymi zdawali się dosłownie rozbierać Twoją kobiecą formę.



  • //To nie jest pas, a naszyjnik
    Widząc spojrzenia chłopów, Nuen zarzucił włosami i wszedł do karczmy


  • Elarid Mistrz Gry

    //Ciągle mi się myli przez ten pas z Wrót Baldura, o którym Ci zresztą wspomniałem, gdy rzuciłeś pomysłem na ten artefakt.//
    Pewnie osiągnąłeś zamierzony efekt, bo gdy tylko wszedłeś do karczmy, kilku innych chłopów również, choć pierwotnie chyba nie mieli takich planów. Karczma była mała, stało tam ledwie kilka stolików z krzesłami, był kominek, trochę futer na ścianach i podłodze, a także kontuar. Nie, okienka do kuchni nie było, tak jak szafki pełnej trunków, tu były tylko beczki z piwem, którym karczmarz napełniał kufle. Nie mogłeś liczyć na więcej, to chłopska gospoda, przeznaczona na użytek mieszkańców tego konkretnego sioła, może też sąsiednich przybyszów, nie ma więc potrzeby dogadzania tu komuś innemu, niż chłop, który jedynie chce wychylić kufel czy dwa piwa przy kominku lub z przyjaciółmi po ciężkim dniu pracy w polu. No i, jak już zostało to powiedziane, była to zamknięta społeczność, więc gdy tylko pojawił się tu ktoś nowy, od razu skupił na sobie wzrok wszystkich, również głównie zaciekawiony, czasem zazdrosny, a częściej lubieżny.
    //Pytanie: Gdy jesteś w kobiecej formie mam używać czasowników żeńskich czy męskich? Bo sam się niekiedy gubię i poprawiam, a chcę w końcu mieć pewność.//



  • //Załóżmy, że żeńskich, a ja będę pisał jako Aurora
    Aurora podeszła do karczmarza -Jedno piwo-


  • Elarid Mistrz Gry

    //KKK.//
    Nie śmiał odmówić, więc szybko znalazł się przed Tobą kufel pełen pieniącego się trunku.
    - Dla pięknej pani na koszt firmy. - powiedział lekko wyłysiały chłop z okazałym brzuszyskiem, chcąc się przypodobać pięknej nieznajomej.



  • Aurora uśmiechnęła się -Dziękuję. Jestem tutaj z powodu mojej znajomej, której znajoma jest pochowana na cmentarzu w okolicy. Ona nie mogła przyjechać, a bardzo dla niej ważne jest złożenie kwiatów na miejscu jej pochówku. Wie pan, gdzie jest tutaj cmentarz?-


  • Elarid Mistrz Gry

    - A to daleko, za miastem samym, ale nikt tam już nie chodzi, odkąd ścierwojady się tam zagnieździły. - odparł chłop, mając najpewniej na myśli Ghule, stworzenia Nekromancji, choć nie potrzeba było wcale miłośnika zwłok, aby je kontrolować, często się zdarzało, że żyły własnym życiem, rozgrzebując mogiły, polując na żywe ofiary i uprzykrzając życie wieśniakom czy innym mieszkańcom odludzia, gdzie najchętniej się gnieździły.



  • -Dużo ich tam? Jest jakaś nagroda za usunięcie ich?-


  • Elarid Mistrz Gry

    - A ja nie wiem, pani kochana, ja nawet nosa z wioski nie wyściubiam, nie te lata. Młodych się pani popyta, oni czasem do miasta jeżdżą, żeby coś kupić albo sprzedać, może coś więcej powiedzą?



  • -Dziękuję za wszystko- powiedziała Aurora i zaczęła rozglądać się po karczmie za kimś “młodym” jak to ujął karczmarz, nadal trzymając nietknięty kufel


  • Elarid Mistrz Gry

    Takich chłopów było wielu, a Ty miałaś przeczucie, że każdy bez wahania pójdzie z Tobą wszędzie, nawet na cmentarz nocą.



  • Aurora podeszła do stolika z największą ilością chłopów i postawiła kufel na tymże stoliku - Potrzebuję mężczyzn, którzy pomogą damie w potrzebie oczyścić cmentarz- powiedziała


  • Elarid Mistrz Gry

    Choć Twoje przybycie i ogółem aparycja zrobiły na nich niemałe wrażenie, to gdy była mowa o cmentarzu, niektórzy nieco zbledli i wytracili animusz.
    - A z czego trzeba byłoby oczyścić? - zapytał jeden, pewnie wciąż mając nadzieję, że chodzi o jakieś śmieci i tym podobne, oni też musieli wiedzieć, co czai się na cmentarzu.



  • -Z ghuli. Nie chcę, aby beszcześciły grób mojej znajomej-


  • Elarid Mistrz Gry

    - Pewnie już dawno ją zeżarły. - odparł jeden z chłopów, co chciała powiedzieć pewnie też reszta, ale woleli sobie odpuścić, za bardzo liczyli na Twoją obecność przy stoliku. - A na Ghule to Paladyna potrzeba, co tam zwykły chłop może?



  • -W takim razie czemu jeszcze żaden tu nie zawitał?-


  • Elarid Mistrz Gry

    - Oni to pewnie ważniejsze sprawy mają, a jak nikt na cmentarz nie chodzi, to nic się złego nie dzieje, proste. Ale może kiedyś się pojawią? Kto ich tam wie, panów rycerzy? - zapytał nostalgicznie i splunął, nie wiedziałaś, czy przez swoją chłopską powierzchowność czy może nie przepadał za rycerstwem i Paladynami. A może oba na raz.



  • Aurora zostawiła kufel na stole i wyszła na zewnątrz


  • Elarid Mistrz Gry

    Jak na razie żaden nie rzucił się za Tobą w pogoń, dla ludzi ciągle narażonych na śmierć w wyniku ataku bandytów, dzikich zwierząt, potworów, żołnierzy jakiejś strony konfliktu czy choćby głodu lub choroby, instynkt samozachowawczy wciąż coś znaczył, potrafili choćby i swoimi prostymi, chłopskimi umysłami, wykalkulować, kiedy opłaca im się nadstawiać skórę, a kiedy powinni zwyczajnie odpuścić.



  • Aurora rozejrzała się za drogą prowadzącą na cmentarz


  • Elarid Mistrz Gry

    Chłopi mówili, że jest w pobliżu miasta, a to zawsze jakaś wskazówka. Gorzej, że nie wiedziałaś, gdzie jest to całe miasto, przez co albo zapytasz kogoś o drogę, albo znów będziesz błądzić gościńcami, szlakami i traktami, aby znaleźć właściwą drogę na miejsce.



  • Aurora rozejrzała się za kimś, kto wyglądał wystarczająco inteligentnie, aby udzielić jej informacji


  • Elarid Mistrz Gry

    Inteligencja nie miała tu nic do rzeczy, wystarczyło zapytać jakąkolwiek osobę, która kiedyś była w mieście, a tych tu pewnie nie brakowało. A doświadczenie podpowiadało Ci, że pytanie o drogę zawistnych kobiet to raczej zły pomysł.



  • Faktycznie, nie chciała dostać łatki hieny cmentarnej. Aurora podeszła do jakiegoś chłopa -Czy będziesz tak miły i wskażesz mi drogę do miasta, w którym znajduje się cmentarz?-


  • Elarid Mistrz Gry

    - Niedługo będzie zmierzchać… Na pewno chcesz ruszać teraz? - zapytał, ale było widać, że jest gotów się z Tobą wybrać, jak na młodego, silnego, pożądliwego i głupiego wieśniaka przystało.



  • -Racja- powiedziała i spróbowała wydedukować, gdzie można znaleźć miejsce do spania w tej wiosce


  • Elarid Mistrz Gry

    Karczma nie wyglądała na taką, która oferowała pokoje gościnne, powstała tylko na potrzeby mieszkańców tego jednego sioła, więc na pewno nie tam. Pozostaje liczyć na gościnność jednego z chłopów w jego chacie.



  • Aurora spowrotem zwróciła się do tego chłopa -Masz może dobry człowieku dodatkowe miejsce w chacie? Nie mam gdzie przenocować-


  • Elarid Mistrz Gry

    Uśmiechnął się i skinął głową, ruszając do jednej z prostych, drewnianych chat z dachem krytym strzechą, jak wszystkie we wsi.



  • Aurora poszła za nim


  • Elarid Mistrz Gry

    I tak trafiłaś do prostej izby, z paleniskiem, szafkami na najpotrzebniejsze narzędzia i przedmioty, spiżarnią, prostym stołem z dwoma krzesłami, łóżkiem i drabiną prowadzącą na poddasze.



  • -Czyli gdzie mogę się położyć?-


Log in to reply