Księstwo Hobbitów


  • Elarid Mistrz Gry

    Księstwo Hobbitów… Kraina mlekiem i miodem płynąca i jednocześnie spełnienie marzeń Niziołków o ich małym, ale własnym i, co najważniejsze, niepodległym państwie.
    Jest to przede wszystkim równinne i nizinne państwo, zaś jego największe szczyty mogą aspirować do miana pagórków, choć Hobbitom nie przeszkadza to w nadawaniu im wyniosłych nazw.
    Po całym kraju rozciąga się sieć dobrze utrzymanych i zadbanych gościńców, gdzie niemalże zawsze można znaleźć stojącą na szlaku gospodę dla strudzonych wędrowców.
    Kraj zamieszkany jest właściwie tylko i wyłącznie przez Hobbity, przedstawiciele innych ras są nieliczni, a i tak z reguły to podróżni. Na terenie Księstwa znajdują się wsie i miasteczka w łącznej liczbie kilkuset, jest też kilkanaście większych miast, z których najokazalszy jest bez dwóch zdań Hobbiton, stolica państwa Hobbitów. Inną, wartą wspomnienia, lokacją jest Gebel Narech, czyli stworzona wspólnymi siłami przez Hobbity, ludzi, Elfy i Krasnoludy warowna twierdza, która aspiruje do miana największej w Verden i jednej z największych na świecie. Mimo upływu tak wielu, wielu lat, nadal przewyższa ona pod wieloma względami elfickie, ludzkie, a czasem nawet i krasnoludzkie fortyfikacje(!).
    Beztroska Hobbitów skończyła się dla nich w jednej chwili, kiedy to Księstwo Krasnoludów stało się zupełnie niezależnym bytem państwowym, do tego królestwem. Jakby tego było mało, na czele tegoż państwa stał Gorin Żelazny Młot, a znany on jest z imperialistycznych zapędów i chęci do wojaczki. Żyzne i bogate ziemie Hobbitów, pełne pól, ogrodów, sadów i lasów mogłyby stać się spichlerzem Krasnoludów. Oczywiście, obecny Książę, nie miał zamiaru do tego doprowadzić, ale jak miał obronić się przed atakiem Krasnoludów? Posiadał przecież małą i słabą armię, a w obliczu nowej, krasnoludzkiej broni zwanej Bombardą nawet Gebel Narech mogłoby nie wystarczyć. Desperacka sytuacja rodzi desperackie decyzje. Nie inaczej było w tym przypadku, kiedy to władca Niziołków wręcz błagał Cesarza o uczynienie swych ziem częścią Cesarstwa, licząc że utemperuje to krasnoludzkiego króla i uchroni jego państwo przed ograbieniem, a poddanych przed śmiercią i niewolą. Cesarz zgodził się i włączył Księstwo Hobbitów do terenów swego państwa i wysłał tam silną armię, która zajęła się szkoleniem, uzbrajaniem i reorganizowaniem armii Hobbitów oraz budową drewnianych oraz kamiennych fortów, strażnic i umocnień. Te na pewno się przydadzą, bo o ile Krasnoludy sobie odpuszczą, to Orkowie są niemalże po sąsiedzku, zaś Elfy i Drowy mogą wykorzystać chwilowe zawieszenie broni w celu zdobycia tych zasobnych ziem.
    I tak pokojowe państwo pokojowej rasy stało się strefą, którą niedługo obejmą działania wojenne, jedynie nie wiadomo, przeciw komu będzie prowadzona ta walka.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Vader:
    Nader długa podróż wreszcie się Wam opłaciła: Przybyliście do Księstwa Hobbitów!
    Mieszkańcy byli niezwykle uprzejmi i serdeczni, traktowali Was jak bohaterów, choć jeszcze nic nie zrobiliście. Jednakże może się to niedługo zmienić, zwłaszcza, że zajęliście już pozycje w swej nowej kwaterze, w Waszej strażnicy.
    Daleko jej było do warownego zamku, ale i tak prezentowała się lepiej w obliczu drewnianych fortyfikacji, jakie były w pobliżu.
    Na strażnicę składała się przede wszystkim okazała wieża, z której jak na dłoni widzieliście wszystko w promieniu kilku kilometrów. Poza funkcjami obserwacyjnymi, służyła ona za kwaterę dla Waszego dowódcy, który okazał się nazywać Imrahil, a jego przydomek to Smoczy Szpon. Jego pochodzenie jest różne, przynajmniej według żołnierzy mu podległych. Z jednej strony może chodzić o naszyjnik z kłem, jaki nosi na szyi, z innej o bliznę na twarzy, która jest pamiątką po starciu z wielkim gadem, lub też inna, wedle której wywodzi się on z rodziny z długoletnią, wiekową wręcz, tradycją, a polega ona na teście dorosłości przez każdego męskiego potomka w odpowiednim wieku, który polega na własnoręcznym zabiciu Smoka. Do tej pory Wasz wódz nie zdementował, ale też nie potwierdził, żadnej z tych plotek. Jednakże znasz o nim kilka faktów, to przede wszystkim wielki szermierz i wojownik, jak na razie żaden z chętnych się z nim zmierzyć nie wygrał. Ponadto jego miecz podobno jest zaklęty i niezwykle dobrze sprawdza się przeciw Smokom, Demonom, Mutantom i Nieumarłym. No, a jakby tego było mało, pięknie gra na lutni i śpiewa, przez co stał się obiektem westchnień i fantazji nielicznych kobiet w strażnicy, jakimi była grupa ludzkich i elfickich łuczniczek.
    A wracając do strażnicy: Poza wieżą umiejscowioną w jej centrum macie tam okazałe koszary, toalety, mały szpital, stołówkę, plac i linię grubych murów, która opasa całość wokół, na planie kwadratu. Na murze są blanki dla strzelców, zaś bezpośrednio nad bramą znajduje się balista na obrotowej podstawie. Do tego w każdym z rogów kwadratowego muru umieszczono małą wieżyczkę z kamienia, z której wystają tylko kawałki Waszych skorpionów. Most jest zwodzony i chroni go żelazna krata, zamykana na noc lub podczas wrogiego ataku, acz ten nigdy nie nastąpił. Umocnienia wzbogacono o głęboką na dwa metry fosę, jednakże z braku wody, pogłębiono ją o dodatkowy metr, dzięki czemu woda nie jest już potrzebna.
    Samą strażnicę wybudowano na równinie, wszędzie wokół również jest równina. Prawie wszędzie, bo kilka kilometrów na północ, frontem do Was, jest Mroczna Puszcza, a przynajmniej jej skraj. Jednakże nie zmienia to faktu, że żołnierze są nerwowi, bo wiedzą, że jeśli mają się spodziewać czyjegoś ataku, to będzie to atak Mrocznych Elfów. A każdy boi się Mrocznych Elfów, jedynie strach różni się wielkością u poszczególnych osób.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Więc, korzystając z tego, że jest nowy dzień, bagaże zostawione, a tamten facio gdzież z dala od niej‐ warto spojrzeć na swoją listę obowiązków.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Dziś wypadała spokojna służba na murze.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Czy spokojna, to się zobaczy pod koniec dnia. Zabrała swoje uzbrojenie i ruszyła na mur.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Kręcili się tam już inni strażnicy z Twojej warty, którzy pozdrowili Cię skinieniem głowy lub zwykłym “witaj.”


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Odpowiedziała tym samym i zabrała się za swoją pracę.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Twoja praca to nic innego jak wytrzeszczanie gał w poszukiwaniu czegoś niezwykłego lub też niepokojącego.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    I to robiła. Czy trzeba koniecznie męczyć się taką pracą? Jest jasna jak słońce, a przynajmniej w obecnej sytuacji.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    W obecnej na pewno, lecz kto wie, co zmieni się w ciągu tych kilku, przez które potrwa warta?


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Oby nic, nadal warta.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Było spokojnie gdzieś do połowy, mniej więcej wtedy ujrzałaś samotnego jeźdźca jadącego ku Wam.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Ostrzegła tych, którzy byli w pobliżu.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Oni też zaraz podnieśli alarm i wszyscy zajęli pozycje, jakby ten jeden jeździec był pierwszym z wielu atakujących. Chociaż kto wie?


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Ona miała trochę więcej oleju w głowie i przygotowała broń, ale nie zamierzała grozić nieznajomemu. Nawet Mag w pojedynkę nie atakuje. Wzrost jeźdźca?


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Na chwilę obecną można, po wzroście i posturze, określić że jest to człowiek lub istota do niego pod tymi względami podobna, więc nie jakiś Hobbit, Goblin, Olbrzym czy Orkolog.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Czyli kilka opcji mniej, czekała.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Po chwili jeździec ruszył ku Wam, miał na sobie zielony płaszcz z charakterystycznym herbem Cesarstwa, więc natychmiast otworzono mu bramę i spuszczono most zwodzony, może i było to lekkomyślne, ale jednocześnie tak nakazywały procedury.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Oby nie zdrajca, ani nie przebieraniec.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Jak na razie nic na to nie wskazuje. Przybysz okazał się człowiekiem. Gdy koń był jeszcze w ruchu, zeskoczył z niego i biegiem udał się do wieży Waszego dowódcy, zaś jego wymęczonego i ledwo żywego konia odprowadzono do stajni.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Czeka nas pewnie dzisiaj jakiś wypad w teren.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Obyśmy to my zrobili wypad w teren, niż jakby ktoś inny miał to zrobić. ‐ mruknął żołnierz z charakterystyczną blizną na policzku, miał zaś an myśli zapewne Drowy, do których było Wam przecież najbliżej.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Obie opcje umożliwiłyby nam walkę, której dawno nie mieliśmy.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Mi tam do walki też śpieszno, ale ku*wa, no nie z Drowami!


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Coś musiało być pierwsze…


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Ale nie Drowy. ‐ odburknął i ruszył na dół, bo i tam koncentruje się lwia część żołnierzy, wokół nowego przybysza i Waszego dowódcy.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Ruszyła na dół, do reszty.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Mogłaś co najmniej przyjrzeć się przybyszowi, który był mężczyzną około czterdziestki, dobrze zbudowanym, z blizną przechodzącą ukośnie przez całą twarz oraz twarzą ogorzałą od słońca, wiatru, śniegu i wody. Słowem: Kawał zahartowanego żołnierza. Właśnie tłumaczył, zapewne już po raz kolejny, że przybył tu z nowymi rozkazami, ale więcej Wam powiedzieć nie może. Żołnierze mimo to nie odpuszczali, więc w końcu Imrahil pogonił wszystkich z powrotem na pozycje lub do obowiązków, a sam zabrał swego gościa do swej wieży.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    A więc wróciła na mur.
    ‐Ktoś się czegoś dowiedział?


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Ja chyba kojarzę tego gościa. ‐ mruknął jeden z żołnierzy, pocierając siwy, kilkudniowy zarost na brodzie.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Spotkaliście się już?


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Dosłownie raz. Twarda sztuka, niewiele o nim wiem, choć sporo słyszałem od innych: Że wykonuje specjalne misje dla samego Cesarza, tłumi lub wywołuje bunty, walczy w pierwszej linii niczym doborowy rycerz. Podobny raz wyrwał się na czele swojego oddziału z okrążenia Nieumarłych, a mówi się powszechnie, że taka sytuacja to pewna śmierć.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Takiego lepiej w karty nie oszukiwać.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Taki to w karty nawet nie gra.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Nie odpowiedziała. Z takimi sukinkotami pierwszej klasy się nie zadziera.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Ktoś domyśla się, po co on tu w ogóle przylazł? ‐ spytał ten sam żołnierz.
    ‐ Przyjechał. ‐ poprawił go inny, wskazując na wierzchowca w stajni.
    Tamten machnął tylko ręką i mruknął coś pod nosem.
    ‐ Jeden ch*j. ‐ dodał nieco głośniej.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Mniejsza. Dopóki mamy okazję go tutaj “gościć” to mogą się dziać rzeczy ciekawsze od patrolu.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Na przykład?


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Walka, choć bardziej spodziewam się zwiadów na bardziej wysuniętych terenach.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Wyjdzie na jedno, Mroczne Elfy tylko szukają okazji do zaczepki, nawet taki zwiad by do tego wykorzystali.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Zawsze lepsza jest jakaś nowość. Gra na lutni Imrahila też z upływem czasu bywa męcząca i nudna.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Powiedz to innym kobietom, a wydrapią Ci oczy.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Stawiam kilka złotych monet na to, że chętnie byś zobaczył bójkę kobiet.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Byłabyś więc biedniejsza o te kilka złotych monet.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Możliwe.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Raczej prawdziwe.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Zobaczymy.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    ‐ Wolę nie.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    ‐Yhm.
    Powrót do warty, aż do jej zakończenia.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Skończyło się to niespodziewanie szybko, gdyż Imrahil zebrał wszystkich na głównym placu.


Log in to reply