Ruiny domostwa niedaleko Gilgasz


  • Elarid Mistrz Gry

    *Idąc na południowy wschód, można natrafić na zniszczony budynek na wzgórzu, wokół którego rosną gęsto dynie. Jednak nie należy się zbliżać na odległość bliższą niż trzy metry od wzgórza! Nie dlatego, że mogą tam być bandyci. Nie dlatego, że jest to magiczna pułapka. Dwieście sześćdziesiąt sześć lat temu to wzgórze to było zamieszkane przez potężnego Nekromantę zdolnego tworzyć prawdziwe armie potworów i bezgłowe Upiory. I choć został zgładzony, to potężna energia magiczna nadal tutaj działa i może opętać podróżnych, którzy zbliżyli się do domostwa, lub do pola dyniowego. Nawet Paladyni mają ważniejsze sprawy do roboty, niż walka z energią dawno martwego Maga i zalecają unikanie tego miejsca. *

    image

    *Samo domostwo wydaje się małe i może być w nim wiele ksiąg magicznych i kilka artefaktów, ale trójka Paladynów kiedyś udała się tam i przeszukała cały budynek, jednak niczego nie znalazła. A przede wszystkim: Nie było artefaktów. Tak więc nadal żyjący Upiór gdzieś się ukrywał, ale z pewnością te ruiny odpadają. Nie ma miejsca, żeby się tutaj ukrył. Paladyni opuszczając to miejsce, podpalili budynek, ale ten po jakimś czasie samoistnie zgasnął. Uznano to za kolejny zły omen i oddalono się od tego opuszczonego przez Pradawnych miejsca. *

    image

    Są jednak plotki o piwnicy Nekromanty, w której to podobno znajdują się wszystkie jego cenne rzeczy. Jednakże Paladyni niczego nie znaleźli, a i przecież miejsca dla konia Upiora nie mogłoby tam być. Czyli ta opcja z góry odpada, a po wielu latach poszukiwań uznano, że tylko trzeba wzmocnić obronę miasta, gdyż potwór będzie uderzał kilka razy, ale słabo. W końcu jakiś kruk znajdzie artefakt i go rozbije, kończąc tym samym życie Upiora


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Dyniogłowy, koszmar nocny, zszedł z konia i zabrał worek z jego grzbietu. Choć Upiór nie opuszczał okolic Gilgasz, to tym razem zaryzykował i ruszył aż pod Argent, gdzie też złapał jednego cywila i uciekł niezauważony do swej siedziby. Nieszczęśnika czekały prawdziwe tortury, jednakże jak na razie mógł się cieszyć życiem. Został przywiązany do jednego ze słupów utrzymujących budynek, dzięki któremu nie zawala się do piwnicy. Same wejścia do piwnicy były dwa: Jedno ukryte pod belkami w domie dla Upiora, a drugie dla konia, prowadzące tunelem przez prawie sto metrów na zachód. Zręczny jeździec z pewnością mógłby galopować tym tunelem i z pełną prędkością wyskoczyć na powierzchnię. W szczególności, że wejście do unelu byłe ukryte jedynie kamieniami, gałęziami, liśćmi, mchem i pnączami. Na Zimę Dyniarz nie opuszczał swej kryjówki, przez co mogła ona spokojnie zostać zasypana śniegiem. W ukrywaniu się pomagał fakt opętanego konia, który nie musiał jeść i nie zostawał za sobą śladów. Jakby biegł po cieńkiej warstwie mgły…


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Cieszyć się życiem? Bynajmniej! W tym momencie był śmiertelnie wręcz przerażony i co chwila krzyczał, tudzież próbował się wyrwać.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Ruiny starego domostwa zapełniły się krzykiem przerażonego człowieka. Nie uszło uwadze Upiorowi, że próbował się uswobodzić z więzów i popędzić tunelem na wolność, choć pewnie wiedział, że mało mu to da w walce z Dyniarzem. W szczególności, gdy nadal towarzyszył mu opętany koń. Dyniogłowy postanowił uciszyć jeńca, ściągając swoją głowę dynii i umieszczając ją przed jeńcem na taką odległość, że widziałby ją dokładnie, ale nie byłby w stanie jej kopnąć. Wydawać się miało śmiertelnikowi, że dynia do niego mrugnęła.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    I rzeczywiście się tak stało, ale to jedynie powiększyło jego panikę.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Narastająca panika śmiertelnika była większa z chwilą, gdy ujrzał Dyniarza bez głowy. Ale nie miał to być koniec jego koszmaru, gdyż Dyniarz sięgnął po topór


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    O dziwo to był koniec jego paniki, bowiem zwyczajnie nie wytrzymał i zemdlał.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Krzyki śmiertelnika skończyły się tak samo gwałtownie, jak się zaczęły. I nie była to wina Upiora, lecz tego człowieka o wyjątkowo słabym sercu. Dyniarz doględnie do zbadał, szukając niedoskonałości


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Jeśli jakieś były, to z pewnością nie na zewnątrz, gdyż był to dość dobry przedstawiciel ludzkiego gatunku.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Śmiertelnik okazał się być kimś bez wad. Do teraz. Dyniarz za pomocą magii szaleństwa spróbował uczynić z niego wrak człowieka. Kogoś, kto będzie bezwarunkowo mu posłuszny


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Jak na człowieka tak strachliwego, miał dość silną wolę, a dzięki temu blisko dwie godziny zajęło Ci utworzenie z niego bezwolnej marionetki.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Umysł śmiertelnika walczył ponad sto dwadzieścia minut, jednakże i on uległ woli Upiora za pomocą jjego zdradzieckiej Magii Szaleństwa. Teraz, gdy już wszystko było gotowe‐ Dyniarz obudził swoją marionetkę


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Po obudzeniu nie robił absolutnie nic, nawet jego oczy pełne były tej dziwnej pustki, niemalże przerażającej, ale oczywiście nie dla Ciebie.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Marionetka Upiora w końcu się obudziła. Jej oczy zawierały przerażającą nicość, która jasno świadczyła o tym, że mózg śmiertelnika przegrał. Bezgłowy Upiór rozwiązał go, rozkazując mu wstać.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Mimo chęci i całej woli, jakie zaprzągł w wykonanie polecenia, nie zrobił tego. Przejąłeś kontrolę nad jego umysłem, ale nie nad ciałem, a przez to musiałeś czekać, aż wróci mu krążenie, żeby mógł wstać.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Ciało sługusa pozostało w miejscu, jego ciało nadal było za słabe, by po takich torturach normalnie funkcjonować. Upiór więc zabrał się za czyszczenie swojej broni, by ta przynosiła śmierć bez zabrudzeń


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Akurat gdy skończyłeś i wszystko już lśniło, człowiek niepewnie dźwignął się na chwiejne nogi. To, że na nich ustał, można uznać za spory sukces.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    W końcu, gdy Dyniarz wyczyścił swoje narzędzia zagłady, to śmiertelnik powstał. Jednakże nadal był za słaby, by spełnić swoje zadanie. Rozkazał więc mu się jeszcze położyć, by zregenerował swoje siły. I tak zginie, ale lepiej, żeby wykonał swoje zadanie


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Kolejna godzina w plecy, ale teraz chociaż nadaje się do czegokolwiek, więc może ruszać, nieprawdaż?


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Kolejna godzina wypełniła Upiora nudą, ale w końcu śmiertelny niewolnik mógł już coś robić. Teraz wystarczyło sprawdzić, czy Dyniarz może widzieć jego oczyma i mówić jego ustami


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    No nie, Magia Szaleństwa na to nie pozwalała, ale jednak mogłeś wydać mu jakiekolwiek pozwolenie i być pewnym, że prędzej zginie, niż się zawaha lub go nie wykona.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Dyniarz wiedząc, że jego Magia nie pozwoli mu na taki zabieg rozkazał niewolnikowi czekać tutaj, a samemu ruszył na poszukiwanie jakiegoś ostrego narzędzia.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Tych właściwie było pod dostatkiem, lecz jakie były jego preferencje? Jakie zadanie miało spełniać ów narzędzie?


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Celem zarówno narzędzia, jak i marionetki było ostrzeżenie. Groźba ich przyszłej zagłady, która mogła zjawić się w każdej chwili. Choć Paladyna to nie zabije, to już na tyle może zmniejszyć liczbę strażników o jeden


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    I z taką właśnie misją ruszył, gotów wypełnić zadanie lub zginąć podczas tej próby.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Niewolnik ruszył, pozostawiając Upiora samego sobie. Choć jakoś to pomoże w ataku na Gilgasz, to przydałby się większy oddział takich to marionetek


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Zdobycie ich nie jest trudne, wystarczy tylko opuścić swoje legowisko i dobrać się do jakiejś grupki nieuzbrojonych osób i po sprawie.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Zdobycie oddziału marionetek jest prostrze, niż się wydaje. Wystarczyło napaść na jedną z wiosek. Tak więc Upiór odczekał godzinę i przygotował siebie i swojego wierzchowca. Razem opuścili Ruiny tunelem


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    I wydostaliście się na zewnątrz, niestety w blasku słońca, co czyni misję nieco trudniejszą.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    W chwili, gdy Upiór opuścił Ruiny, przez liście drzew na jego ciało spadły promienie słońca. Choć dzień zwiastował, że ludzie nie śpią, to i tak Dyniarz nie zamierzał odpuścić w swojej misji. Ruszył lasem do najbliższej z wiosek ludzkich


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Nie zaszedłeś daleko, gdyż okazja nadarzyła Ci się przed wioskami, a nawet dwie okazje: Wóz z dwójką ludzi oraz kolejnym, jadącym z przodu na osobnym koniu, oraz obóz kolejnych podróżnych, których było około kilkunastu, zlokalizowany jakieś dwadzieścia metrów za wozem, nieopodal gościńca.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    W trakcie swej drogi Upiór zauważył dwie okazje do zbiorów marionetek. W jednej sytuacji zyskałby trójkę marionetek, jednakże tuż za nimi był inny wóz, z kilkunastoma śmiertelnikami. Dyniarz nie zamierzał marnować okazji i pognał konia do galopu, by ten wyskoczył na drogę przed pierwszych. Wtedy też zdjął swoją piekielną dyniową głowę i cisnął nią w zwierzę, by te zostało pokryte ogniem i odmówiło posłuszeństwa. Nie tracąc okazji ani czasu ruszył pędem dalej, by poważnie zranić resztę koni.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Po tym, gdy koń stanął w płomieniach, Ty spostrzegłeś, że tamci w obozie nie mają swoich, więc zapewne wędrowali pieszo. Ale drugiego konia, jadącego obok wozu, już zraniłeś.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Większa grupa nie posiadała swojego wierzchowca, jednakże do płonącego konia dołączył zraniony. Dyniarz przygotował się do odparcia ataku, choć liczył na to, że zemdleją


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Ataku nie było, wszyscy starali się uciec: Jeździec na koniu, reszta zaś na piechotę.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Tchórzliwy gatunek próbował uciekać, jednakże Dyniarz nie zamierzał im na to pozwalać. Zmaterializował z użyciem swojej magii koszmary uciekających pieszo, by ci zamarli ze strachu. Natomiast jeździec zaczął być ścigany przez Upiora, który gonił go na zdrowym, niezranionym koniu


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    I dognał go, podczas gdy reszta rzeczywiście padła z przerażenia, pozbawiona przytomności, ale czy na pewno życia?


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Gdy inni upadali jeździec został dogoniony przez Upiora. Dyniogłowy nie zamierzał odpuścić i siłą wyrwał go z siodła, by następnie tak złapanego zaprowadzić do reszty


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Problem był tylko taki, że on był przytomny i mimo iż przerażony, za wszelką cenę chciał Ci uciec.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Choć człek się wyrywał, to i tak przez magię Upiora musiał paść nieprzytomny


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Stało się to nieco później, niż Dyniogłowy się spodziewał, ale się udało, co jest najważniejsze.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    *Gdy człowiek został na łożu snu Upiór sprowadził go do reszty. Później zabrał wszystkich do lasu, by być niewidocznym ze strony drogi. Tam również rozpoczął proces tworzenia marionetek. *


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Z pewnością trochę to zajmie, a i nie jest to dobrym pomysłem, biorąc pod uwagę fakt, że pozostała grupa wędrowców zwyczajnie uciekła. Być może widzieli całe zajście, być może tylko zniknięcie wozu, a może i jedynie płonące żywcem konie? Nieważne, ważne że uciekali.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Upiór chwilę czekał, a następnie przeniósł wszystkie trzy ofiary prosto do swoich ruin


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Udało się, choć wóz i zwęglone końskie truchła wzbudzą podejrzenia. No i świadkowie. Ale kto by się nimi przejmował, kiedy masz trzy nowe zabawki?


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Choć na drodze zostały ślady po ataku Upiora, to i tak Dyniarz nie zamierzał tego sprzątać. Po ukryciu wejścia do tunelu wrócił do siebie i zabrał się za tworzenie marionetek


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Księżyc był już wysoko na niebie, gdy zakończyłeś swoją pracę.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Blisko północy robota Dyniarza zostałą zakończona. Czas tylko przyjrzeć się tym marionetkom


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Kuba1001 Kuba1001

    Zwykli ludzie, dwóch mężczyzn i kobieta w średnim ludzkim wieku… Nic specjalnie interesującego.


  • Elarid Mistrz Gry

    avatar Vader0PL Vader0PL

    Mężczyżni i kobieta w sile wieku. Nic szczególnego, a przynajmniej z tej perspektywy. No, pozostało odczekać dwanaście godzin. Ni mniej, ni więcej


Log in to reply