Pytanko z gatunki teorii gier strategicznych o krainy geograficzne
-
Załóżmy że chciałbym stworzyć świat z różnymi krainami geograficznymi. Wiadomym jest że w takich grach zawsze jest pustynia, góry, dżungla, tundra, bagna itd. Problem jest dla mnie jednak taki ile oraz jakie powinny być inne krainy poza podstawowymi jeśli ma się w koncepcji cały glob z klimatami. Jeśli ktoś byłby w stanie wymienić jakie krainy geograficzne powinny istnieć w takiej grze, poczułbym się zobowiązany.
-
Dorzuć do wora lasy, tajgi, koła podbiegunowa, bieguny, morza, oceany, jeziora, delty, wzgórza, równiny, wąwozy i całą masę tego typu rzeczy. Jednak jeśli mają być tłem, bez sensu się rozdrabniać. Z kolei jeśli mają mieć znaczenie, to im więcej, tym więcej pracy z nimi związanych przy organizowania rozgrywki. Należy iść w zdroworozsądkowy umiar, sądzę że jeziora, morza, wyspy, kontynenty i góry wystarczą. Ewentualnie jeszcze rzeki, żeby było trochę nietypowo.