Przejdź do treści
  • Kategorie
  • Ostatnie
  • Użytkownicy
  • Grupy
Skórki
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Domyślna (Brak skórki)
  • Brak skórki
Zwiń
Logo

Wieloświat

PtaszorP

Ptaszor

@Ptaszor
Informacje
Posty
157
Tematy
1
Grupy
18
Obserwujący
5
Obserwowani
5

Grupy Ptaszor

Miesiące Ostateczne
19
PBF strategiczny. Jest rok 1983, a świat jest o krok od nowej wojny światowej, a na domiar złego w stronę Ziemi nadciąga asteroida.
111
27
Właśnie 111 lat temu zakończyła się III wojna światowa. Największy znany ludzkości konflikt, niemalże doprowadził ją na skraj wymarcia. Choć cywilizacja upadła, ludzie przetrwali. Teraz nadeszła pora, aby ponownie sięgnęli po to, co ich.
Ku chwale mości Pana! W bój o koronę!
9
Rok 1772. Rzeczpospolita Obojga Narodów znajduje się na skraju upadku. Sąsiedne mocarstwa wyciągają swoje ręce po nasze ziemie! Z Warszawy jednocześnie przychodzą straszne wieści o śmierci króla Stanisława Augusta. Szlachta nie może się zdecydować, kto ma zasiąść na tronie. Niektórzy polscy i litewscy szlachcice mając dość Interregnum i pochwycili za broń, aby samym sobie nałożyć koronę na głowę. Wciel się w jednego z nich i zasiądź na tronie Rzeczypospolitej!
Rosja 1917 - Wojna Bez Granic
9
Mroczne Zakątki Świata
13
Zachód wydaje się taki nudny pod względem mistycyzmu, spirytualizmu i legend. Tak jakby to wszystko przeminęło wraz z romantyzmem w 1849 r. Gdzie się podziały te pradawne kulty, nieodkryte loch zbudowane przez tajemnicze cywilizacje, przerażające monstra?
Nowa Era Galaktyki
10
Trzy lata. Tyle czasu wystarczyło, by zburzyć stary ład. Tyle czasu wystarczyło, by Galaktyka zatraciła się w Wielkiej Wojnie między Galaktyką z klonami prowadzonymi przez Jedi a Sojuszem Separatystów, prowadzonym przez biorokratów, bankierów, handlowców i nikczemnego choć honorowego Hrabiego Dooku, jednocześnie wcielając w życie zemstę Sithów. Pewnego dnia wojna zakończyła się, jednak zwycięzca był tylko jeden: Darth Sidious, znany jako Sheev Palpatine, który potajemnie kierował obiema stronami konfliktu. Republika, Zakon, jak i Sojusz zostali zniszczeni, klony zabiły swoich wiernych towarzyszy, rozprzestrzeniając terror na całą galaktykę. Nieliczne niedobitki Armii Separatystów dalej stawiają opór, a przerażenie szerzy Darth Vader. Jest rok 1 ARE (Po Utworzeniu Imperium, inaczej 18 BBY), a cień Imperium zagarnia kolejne planety pod swoje macki. Jednak... Nadzieja nie umarła. Nieliczni Jedi, istrzowie, Rycerze, jak i Padawani błądzą po Galaktyce pomagając w potrzebie. Na wielu planetach samoistnie powstały grupy oporu, często dowodzone przez byłych bohaterów Republiki jak i Separatystów. Kim zatem będziesz? Szlachetnym Rycerzem, politykiem walczącym o przywrócenie demokracji, zwykłym żołnierzem, klonem, a może droidem czy nikczemnym Inkwizytorem, a może kimś, komu na myśl jest tylko własny zysk? Szukaj, prowadź, trwaj... I zmieniaj. I pamiętaj. Niech Moc będzie z tobą.
Ku chwale pana
10
W świecie, gdzie liczy się zarówno religia i honor, wiele spraw załatwia się za pomocą zabójców oraz szpiegów. W świecie, gdzie każdy szlachcic deklaruje swą lojalność wobec władcy, kaprys oficera może przesądzić o losach całej wojny. W świecie, gdzie prosty chłop może zasiąść na tronie po udanym buncie, ród królewski może zostać zamordowany za odmowę zaszczytów wobec podwładnego rycerza. Każdy może sięgnąć po coś wielkiego, i każdy może zostać zrzucony z piedestału. Od ciebie tylko zależy, czy podołasz wyzwaniu, lawirując między zaspokajaniem zachcianek wasali a dbaniem o bezpieczeństwo państwa. Każda droga jest właściwa, jednak nie każda słuszna. Opowiedz się po którejś ze stron i spraw, by na długo zapamiętano twe imię.
Jugosławia-Wojna bez Granic
11
Rok 1990. Zaraz odbędą się pierwsze od 52 lat wolne wybory w kraju. Atmosfera jest jednak bardzo napięta i ludzie czują, że lada dzień może wydarzyć się coś złego. Stań więc na czele własnej frakcji w wojnie na Bałkanach
Dungeon Utopia Online
8
Skarabeusz
26
Zorze Onaliah
20
Szum gałęzi przedwiecznych drzew dyskretnie ubogacał ciszę jaka niepodzielnie panowała na Jadeitowych Polach. Atoli niedawno przyjęła te ziemię w swoją domenę. Prawie tysiąc lat temu to miejsce było świadkiem wielkiej bitwy. Nie chodziło bynajmniej o spór książąt o kawałek piachu, czy cnotę córki jednego z nich. Na tym skromnym poletku ziemi ścierali się bogowie, we własnej świętej osobie. Gasharad’th, Pan Pożogi i Chaosu wypowiedział wojnę pozostałym wyższym bytom sprawującym pieczę nad Onaliah. Po wielkiej wojnie zakończonej zwycięstwem „tych dobrych”. Bluźniercze ciało poległego porąbano na dzwonki i wyrzucono w nieskończoność między gwiazdami. Dużo ponad pół milenium minęło od tamtych wydarzeń. Nawet królewskie elfy i wielcy wampirzy hrabiowie ledwie pamiętają boską wojnę. Nie ma co się dziwić; historia zdążyła w międzyczasie zakręcić się kilka razy. Powstały i upadły dziesiątki księstw, królestw i imperiów; stworzono artefakty które teraz są ledwie legendą, wynaleziono proch, wprowadzono republiki, odrzucono i na nowo przyjęto bogów. Świat jednak znowu zdaje się stać na rozdrożu. Zorze zrobione z czystej magii pojawiają się na nocnym niebie w każdym zakątku świata, od Gór Bolath Eng, przez rzekę Kalistę i pustynie Akinu, do lodowych pustkowi Kurdliatu. Zwykli dotychczas ludzie zaczęli przejawiać zdolności magiczne, widziano zwierzęta o niespotykanych wcześniej kolorach i cechach, a na całym znanym świecie występują dziwne anomalie, często wręcz niemożliwe do opisania. Uczeni i kapłani mają różne opinie na ten temat, mniej lub bardziej apokaliptyczne, jednak wszyscy są zgodni. To początek zupełnie nowej ery w dziejach Onaliah. Czy uda ci się w niej odnaleźć, czy sczeźniesz w mrokach historii?
Fronty Nowego Świata
27
II wojna światowa była porażką dla całego świata. Wszczęty przez Niemcy konflikt trwał znacznie dłużej, niż poprzedni tak wielki konflikt. Ponad 8 lat zmagań nie przyniosły zwycięstwa żadnej ze stron. Zarówno alianci, jak i państwa osi nie potrafiły złamać drugiej strony. Przełomem okazał się rok 1945. Amerykanie pomyślnie skończyli testy najpotężniejszej broni w dziejach świata - bomby atomowej. 16 maja 1945 bombowiec "Enola Gay" zrzucił ową broń na niemieckie miasto Hamburg, który został doszczętnie zniszczony. Spowodowało to furię Józefa Stalina, który właśnie wysłał spadochroniarzy na owe miasto. Oczywiście ci również zostali zniszczeni przez atom. ZSRR zakończyło wówczas współpracę z USA i UK. Był to już swego rodzaju pokój. Jednak dopiero w 1947 w Nowym podpisano oficjalny pokój. Było to spowodowane wieloma napięciami wewnętrznymi. USA i ZSRR się rozpadły, podobnie jak i kolonie UK i Francji. I tak to nastał rok 1953, w którym to kolejna wojna wisi na włosku, a Brazylia, Japonia i Australia rozpoczynają wyścig o status światowego hegemona.
Oskad
28
Oskad to z pewnością dość nietypowy PBF: Z jednej strony jest tu wszystko, co większość osób uwielbia: Magia, fantastyczne rasy, stwory i potwory, ale uzupełnia to coś dziwnego, niezbyt często spotykanego osobno, a tym bardziej razem: Nieprzebyte prerie, spędy bydła, słynne pojedynki dwóch rewolwerowców na głównej (i często jedynej) ulicy miasta, które rozgrywają się w samo południe… Tak, fantasy i western. Jesteś ciekaw, jak to ma wyglądać? Zapraszam! Oskad to bez dwóch zdań kraina pełna sprzeczności: Parostatki, lokomotywy parowe, parowe maszyny przemysłowe, broń palna i inne zdobycze technologii łączą się z Magią, Żywiołakami, Golemami i aurą tajemniczości otaczającą starożytne ruiny… Zderzenie się tych dwóch cywilizacji nastąpiło wiele wieków temu, ale to dziś przybrało najbardziej kulminacyjny moment, w którym zaważą się losy całych ras, a także samego Oskad… Jako człowiek zostaniesz sławnym na całą okolicę rewolwerowcem, odważnym stróżem prawa, prostym farmerem czy ogarniętym gorączką złota górnikiem? Czy też może zostaniesz szamanem lub wojownikiem jakiejś innej rasy, aby wesprzeć ją w obronie swej tradycji, ziem i życia podczas agresywnej ekspansji ludzi?
Nazaris
40
Istnieje pewien świat bez nazwy, gdzie rodziły się państwa na rzeź skazane i wielkie imperia, które katami były. Jednak najstraszliwszym ze wszystkich katów był Nazaris. Pojedyncza istota, która unicestwiła wszelkie państwa za pomocą broni ogniem miotającej, a następnie wprowadziła chaos i cierpienie trwające setki lat… Na koniec zniknęła wraz ze swoją armią bez śladów, zabierając wszystko, co zostało osiągnięte. Dziś istoty rozumne od nowa budują swe kraje po to, by zaistnieć w kartach historii. Niebezpieczeństwo ze strony Nazarisa ciągle istnieje, ale może to właśnie świeży władca znajdzie sposób, by go pokonać? Ten świat potrzebuje władców i generałów, którzy odważą się ruszyć dalej niż poza własne granice. Dalej niż sięgały wielkie imperia zamierzchłych lat.
Wiek Pary
21
Imperium Republistyczne Vaastii to nowoczesne, potężne państwo zrodzone w myśl nowej idei. Idei równościowej i utopijnej. Imperator i sąsiedni władcy ulegli pod wpływem licznych protestów. Obecnie, dzięki tamtejszym bohaterom, obywatele mogą żyć w najlepszym miejscu, niemal porównywanym do mitycznego Raju. Wszędobylski syk maszyn postępu, nowoczesna medycyna, zmechanizowane rolnictwo, udogodnienia za sprawą nowych dziedzin magii, chociażby magii pary, sztuczna rasa sługusów. A to tylko wierzchołek komfortu kryjącego się w Imperium! Do tego obecna od jakiegoś czasu rewolucja przemysłowa rewolucjonizuje świat! Ogniskiem i głównym trzonem jest oczywiście Imperium, a dokładniej stolica - Tria. To właśnie tam powstały golemy, pociągi, dźwigi parowe, żelazne konie, nowa, wiecznie działająca największa wieża zegarowa “Saint James”, będąca pierwszym zegarem samoistnie zmieniającym czas z letniego na zimowy i wiele wiele więcej! Niestety, kraj ma też swoje problemy, o których nie mówi się głośno. Wyzysk gnomów i szerząca się, podziemna rebelia z tajemniczą rasą z dostępem do niezwykłej magii. Elfy, będące najbardziej zacofaną i główną częścią Imperium, niegodzące się na zmiany i odejście od tradycji. Dym z powstających fabryk coraz częściej jest powodem nieurodzaju rolników. Imperator traci wpływy magnaterii, a poprzedni władcy, wolą rządzić na własną rękę, niż jako część skłóconego parlamentu. Sąsiedzi coraz częściej sugerują rozbiory i współpracę z byłymi władcami, gdyż nowoczesna i prototypowa armia jeszcze nigdy nie została przetestowana, a większość ich sprzętów nie wyszła nawet z fazy testowej. Na tym wielkim torze życia znajdujesz się ty: Szary mieszczanin, zbuntowany golem, właściciel fabryk, rozpuszczony syn arystokraty, były władca chcący powrotu do swoich włości i samoistnego zarządzania nimi. Wybór należy do ciebie, możliwy wachlarz jest obszerny i możliwości masa. Może będziesz mieć kluczowy wpływ, albo zaginiesz na kartach historii jak inni?
Arsyntia
36
Arsyntia. Wielkie zbiorowisko państw, samotnych miast, jak i też ziem, które nie mają swojego właściciela. Przez spory okres swojego istnienia było to też miejsce, gdzie nie wybuchały większe wojny. Wszystko ograniczało się jedynie do starć granicznych, czy do małych, prowincjonalnych konfliktów. Jednakże to wszystko się zmieniło, kiedy odkryto wielkie złoża surowca, który pozwalał jego posiadaczowi na kontrolę nad magią. Była to rzecz niezwykle ważna dla mieszkańców tejże części świata, a to ze względu na prostą przyczynę - ostatni znany mag zmarł ponad tysiąc lat temu, a ostatnie magiczne artefakty rozładowały się dziesiątki lat temu. Magia jednak była tylko jedną z przyczyn konfliktu. Główna jest łatwiejsza do zrozumienia - najsilniejsi gracze na arenie międzynarodowej zaczęli się dusić we własnych granicach, toteż wyciągnęli swoje dłonie po terytoria słabszych. A trzeba im było przyznać, że mieli czym te ziemie zdobywać. Chociażby dzięki broni palnej sprowadzonej z Zachodu…
Zapomniany Front
15
Późny czerwiec 1915 roku. Wojna w Veleradzie trwa już ponad rok, wywołana przez ekspansjonistyczne Imperium w akcie zemsty na państwach zachodnich. Szybko okazało się, że lokalny konflikt staje się najbrutalniejszą i najradykalniejszą wojną, jaką kiedykolwiek widział kontynent. Karabiny maszynowe, wysokokalibrowa artyleria i gazy bojowe zamieniły front w piekło na ziemi,ukazując kruchą śmiertelność ciał, odzierając je z wszelkiej godności. Jednakże to nie śmierć okazała się być najgorsza w tym całym konflikcie. Najgorszy okazał się element wieczności, zwany redarytem - prototypowa broń chemiczno-biologiczna, przyjmująca formę krwistoczerwonego gazu, który atakował układ krwionośny i doprowadzał do jego szybkiej dewastacji, po czasie zamieniając swoje ofiary w żądne krwi istoty, nazywane przez wszystkich krwawiącymi. Ludność kontynentu drżała przed wojną, która pochłonęła już masę istnień. Rijhes upadło, pod naporem krwiożerczych bestii, Euxperczycy wycofują się z Romandii, ustępując pola Imperialistom, a na Wiecznym Oceanie wybuchła wojna między Konfederacją Lederską a Cesarstwem Asseru, rozszerzając granice królestwa śmierci. Wojna miała przynosić chwałę, a jedyne, co przynosi to śmierć. W jakich to okrutnych czasach przyszło wam żyć, śmiertelnicy, kiedy dusicie się w gazach bojowych, wykrwawiacie w redarycie i przemieniacie w potwory, giniecie, rozrywani przez kule, a politycy radośnie tańczą na waszych grobach, ciesząc się z kolejnych zdobytych okopów?
Uniwersum Metro 2035∶ Posmak Przeszłości [PBF]
34
22 lata temu na świat spadła Apokalipsa, grzebiąc go w atomowym ogniu. Ci, którym los pozwolił przetrwać, skryli się w nielicznych miesjcach, które schroniły ludzkość przed nowym światem i jego zasadami. Jednym z takich miejsc są tunele i stacje dawnej kolei podziemnej w Zdzieszowiach, których mieszkańcy patrzą na przyszłość z strachem, ale i z nadzieją w oczach. Wciąż żywe i buzujące są jednak niepokoje, spotęgowane ostatnimi decyjzami starzejącego się Dyktatora i atakami Rdzawych. Czy nadchodzi konflikt? Czy można mu zapobiec? Zależy to tylko od Was, od ludzi tego nowego świata.
  • Zaloguj się

  • Nie masz konta? Zarejestruj się

  • Aby wyszukiwać zaloguj się lub zarejestruj.
  • Pierwszy post
    Ostatni post
0
  • Kategorie
  • Ostatnie
  • Użytkownicy
  • Grupy