Przejdź do treści
  • Kategorie
  • Ostatnie
  • Użytkownicy
  • Grupy
Skórki
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Domyślna (Brak skórki)
  • Brak skórki
Zwiń
Logo

Wieloświat

VaderV

Vader

@Vader
ŻBŻP
Informacje
Posty
5.5k
Tematy
18
Grupy
30
Obserwujący
6
Obserwowani
0

Grupy Vader

Złota Dolina
11
Złota Dolina to miejsce w Kovirańskich Republikach Handlowych, które rządzi się odmiennym prawem od reszty kontynentu. Nie bez powodu ściągają tu pojedyncze persona na miarę nekromantów, wampirów, wilkołaków czy szalonych naukowców i wyjętych spod prawa, wszak tutaj nie grozi im stos za samo oddychanie. Oprócz nich pełno tutaj handlarzy, a prowincja ta męczona jest przez wewnętrzne problemy, które narosły po wybraniu nowego komendanta mającego za nic nieludzi i przygotowującego każdego tygodnia egzzekucje na szubienicy, to też doprowadziło do powstanie partyzantki, a kwitnący handel wodny, bowiem przez osadę przebiega rzeka, ściąga tutaj coraz to odważniejszych. Sama też w sobie nazwa Złotej Doliny nie bierze się znikąd skoro jest tutaj tak dużo złota... Najbardziej znanym miejscem do dziś pozostaje karczma Złotojad z miejscowości Złotobrzegu. Czy odważysz się do niej wstąpić?
Świat w Płomieniach
23
Wieża [PBF]
8
Mroczne Czasy
13
Vladimir Valescu nie żyje! Uważano, że to plotka, nikt w to nie wierzył. Ale to prawda. Dla jednych to wybawienie i nadzieja, dla innych koszmar i przerażenie, ale dla każdego to szansa na nowe życie. Napisz własny rozdział w tej historii.
Wielka Burza
8
Miesiące Ostateczne
19
PBF strategiczny. Jest rok 1983, a świat jest o krok od nowej wojny światowej, a na domiar złego w stronę Ziemi nadciąga asteroida.
111
27
Właśnie 111 lat temu zakończyła się III wojna światowa. Największy znany ludzkości konflikt, niemalże doprowadził ją na skraj wymarcia. Choć cywilizacja upadła, ludzie przetrwali. Teraz nadeszła pora, aby ponownie sięgnęli po to, co ich.
Mroczne Zakątki Świata
13
Zachód wydaje się taki nudny pod względem mistycyzmu, spirytualizmu i legend. Tak jakby to wszystko przeminęło wraz z romantyzmem w 1849 r. Gdzie się podziały te pradawne kulty, nieodkryte loch zbudowane przez tajemnicze cywilizacje, przerażające monstra?
Ostatnie Dni
14
Hegemon naszego świata, największe i najpotężniejsze państwo kontynentu, Imperium Rectis, chyli się ku upadkowi, co jednych napawa radością, a innych przerażeniem... Bezpieczeństwo rozległych połaci bogatego, żyznego i dostatniego kraju stoi pod znakiem zapytania, gdy na wschodnie granice spadają kolejne bandy barbarzyńców, północ łupiona jest przez wojowników z mroźnych krain, a południe lada dzień upadnie pod naporem armii koczowników. Jednak wszystko to zdaje się być jedynie wstępem do niewiarygodnego zła, okrucieństwa oraz orgii mordu i przemocy, które dopiero nadejdą z dalekiego wschodu, z zapomnianej kapliczki wyklętego boga... Stań na czele wojsk chylącego się ku upadkowi imperium i spróbuj ocalić je przed nadchodzącą zagładą. Zagłęb się w niuanse dworskiej polityki, pochlebstwami, trucicielstwem, zdradą i miłością pnąc się po szczeblach kariery. Bądź wspomóż drugą stronę konfliktu, zostań wodzem zahartowanych mrozem i wojnami plemiennymi północnych barbarzyńców, ambitnym watażką wschodnich klanów, szukających szczęścia, chwały, łupów czy miejsca do osiedlenia się na terenach ginącego imperium lub jednym z fanatyków z wiecznie gorących pustyń odległego południa. Albo spróbuj przeżyć jako zwykły chłop, mieszczanin, arystokrata, żołnierz, kupiec czy ktokolwiek inny. A gdy nadejdzie czas i mosiężne rogi wzniosą swą pieśń ku przerażeniu i zgubie innych ludzi stawisz czoła największemu zagrożeniu dla całego świata, większego niż wszyscy barbarzyńcy razem wzięci... A jeśli nie zdołasz go pokonać, dołącz do niego, bowiem Ciemność jest nie tylko cierpliwa, ale i łaskawa...
Ku chwale pana
10
W świecie, gdzie liczy się zarówno religia i honor, wiele spraw załatwia się za pomocą zabójców oraz szpiegów. W świecie, gdzie każdy szlachcic deklaruje swą lojalność wobec władcy, kaprys oficera może przesądzić o losach całej wojny. W świecie, gdzie prosty chłop może zasiąść na tronie po udanym buncie, ród królewski może zostać zamordowany za odmowę zaszczytów wobec podwładnego rycerza. Każdy może sięgnąć po coś wielkiego, i każdy może zostać zrzucony z piedestału. Od ciebie tylko zależy, czy podołasz wyzwaniu, lawirując między zaspokajaniem zachcianek wasali a dbaniem o bezpieczeństwo państwa. Każda droga jest właściwa, jednak nie każda słuszna. Opowiedz się po którejś ze stron i spraw, by na długo zapamiętano twe imię.
Sfera Idei
6
Skarabeusz
26
Vvardenfell
16
Zorze Onaliah
20
Szum gałęzi przedwiecznych drzew dyskretnie ubogacał ciszę jaka niepodzielnie panowała na Jadeitowych Polach. Atoli niedawno przyjęła te ziemię w swoją domenę. Prawie tysiąc lat temu to miejsce było świadkiem wielkiej bitwy. Nie chodziło bynajmniej o spór książąt o kawałek piachu, czy cnotę córki jednego z nich. Na tym skromnym poletku ziemi ścierali się bogowie, we własnej świętej osobie. Gasharad’th, Pan Pożogi i Chaosu wypowiedział wojnę pozostałym wyższym bytom sprawującym pieczę nad Onaliah. Po wielkiej wojnie zakończonej zwycięstwem „tych dobrych”. Bluźniercze ciało poległego porąbano na dzwonki i wyrzucono w nieskończoność między gwiazdami. Dużo ponad pół milenium minęło od tamtych wydarzeń. Nawet królewskie elfy i wielcy wampirzy hrabiowie ledwie pamiętają boską wojnę. Nie ma co się dziwić; historia zdążyła w międzyczasie zakręcić się kilka razy. Powstały i upadły dziesiątki księstw, królestw i imperiów; stworzono artefakty które teraz są ledwie legendą, wynaleziono proch, wprowadzono republiki, odrzucono i na nowo przyjęto bogów. Świat jednak znowu zdaje się stać na rozdrożu. Zorze zrobione z czystej magii pojawiają się na nocnym niebie w każdym zakątku świata, od Gór Bolath Eng, przez rzekę Kalistę i pustynie Akinu, do lodowych pustkowi Kurdliatu. Zwykli dotychczas ludzie zaczęli przejawiać zdolności magiczne, widziano zwierzęta o niespotykanych wcześniej kolorach i cechach, a na całym znanym świecie występują dziwne anomalie, często wręcz niemożliwe do opisania. Uczeni i kapłani mają różne opinie na ten temat, mniej lub bardziej apokaliptyczne, jednak wszyscy są zgodni. To początek zupełnie nowej ery w dziejach Onaliah. Czy uda ci się w niej odnaleźć, czy sczeźniesz w mrokach historii?
Miasto Nieszczęść
8
Dazan, położone u ujścia rzeki Sewra, stolica Marchii Werlackiej, największy port nad morzem Tiss, członek Gredoty - związku handlowego miast nad Tissem, a zarazem główny port Oredry - imperium środkowofridlarskiego, największego obecnie państwa. Mogłoby się zdawać - bogaty raj na ziemi. Owszem, Dazan jest bogatym miastem, ale nie dwojako. Owszem, też jest rajem, ale w innym znaczeniu. Jego bogactwo tyczy się tak aspektów handlowych, jak i stopnia przestępczości. Mimo milicji, inkwizycji i Zakonu, ulice wręcz ociekają złem, głównie w nocy. Jest też rajem dla wszelkich złodziei, ale też i stróżów prawa, chcących wybić się ponad tłum równie naiwnych entuzjastów sprawiedliwości. Na domiar złego Dazan stało się obiektem zainteresowania Kręgu i Bractwa, co nie wróży za dobrze miastu, a nawet odbiło się negatywnie na mieszkańcach Ostatnimi czasy wzrosła też aktywność potworów poza Pełnią, a za sławnych Łowców wyznaczone zostały potężne nagrody. Nie obyło się bez zamachu na lokalnego Margrabię, zwanego powszechnie królem. Wszystko to sprawiło, że Dazan zyskał miano Miasta Nieszczęść i zaczęło mu się powodzić coraz gorzej na rynku. Wszystko się sypie, mrok zakrywa naiwne światło. Miasto jest rozdarte między sześć zwaśnionych frakcji. Wśród tych podziałów, zła i sztampowej sprawiedliwości znajdujesz się Ty. Bezpieczny za monitorem, chcący poznać ten świat, wkroczyć w niego, zaryzykować. Kim zostaniesz? Jaką stronę wybierzesz? Jakie podejmiesz decyzje? Odznaczysz się w historii Miasta Nieszczęść, czy znikniesz w mroku sobie podobnych?
Fronty Nowego Świata
27
II wojna światowa była porażką dla całego świata. Wszczęty przez Niemcy konflikt trwał znacznie dłużej, niż poprzedni tak wielki konflikt. Ponad 8 lat zmagań nie przyniosły zwycięstwa żadnej ze stron. Zarówno alianci, jak i państwa osi nie potrafiły złamać drugiej strony. Przełomem okazał się rok 1945. Amerykanie pomyślnie skończyli testy najpotężniejszej broni w dziejach świata - bomby atomowej. 16 maja 1945 bombowiec "Enola Gay" zrzucił ową broń na niemieckie miasto Hamburg, który został doszczętnie zniszczony. Spowodowało to furię Józefa Stalina, który właśnie wysłał spadochroniarzy na owe miasto. Oczywiście ci również zostali zniszczeni przez atom. ZSRR zakończyło wówczas współpracę z USA i UK. Był to już swego rodzaju pokój. Jednak dopiero w 1947 w Nowym podpisano oficjalny pokój. Było to spowodowane wieloma napięciami wewnętrznymi. USA i ZSRR się rozpadły, podobnie jak i kolonie UK i Francji. I tak to nastał rok 1953, w którym to kolejna wojna wisi na włosku, a Brazylia, Japonia i Australia rozpoczynają wyścig o status światowego hegemona.
Elarid
49
Elarid to mistyczna kraina, świat przepełniony Magią, na którą składają się trzy kontynenty - Pustynny Nirgald, mroźne Karak’Akes i najbardziej umiarkowane oraz zwyczajne Verden. Warto dodać do tego również oblewający wszystko ocean, Mroczne Królestwo nieopodal Nirgaldu, siedzibę największego zła w całym Elarid, oraz położony daleko na południu Archipelag Sztormu, skupisko tysięcy mniejszych i większych wysp. Niegdyś było to spokojne miejsce, kwitł handel, wojny były istną rzadkością dzięki mądrej i sprawiedliwej polityce wszystkich władców oraz ogólnej przyjaźni, jaką wszyscy się darzyli. Jednakże tak wiele się zmieniło… Gdzieś tam, pomiędzy tym wszystkim, całą tą wielką polityką, jesteś Ty: Żołnierz, najemnik, karczmarz, poszukiwacz przygód, pan na włościach, handlarz, Mag czy ktokolwiek inny. Dołącz do tej niepowtarzalnej przygody, która jest fantasy w tradycyjnym i wręcz kultowym wydaniu, weź w dłonie swoje własne życie, a później sięgnij po więcej: Elarid czeka na takich jak Ty… Serdecznie zapraszam.
Pandemia
24
Rok 2017. Naukowcy podczas rutynowych badań odkryli nieznany wcześniej typ wirusa, który istniał w przyrodzie od setek, a może i tysięcy, lat. Pobrano jego próbki i rozwieziono po laboratoriach na całym świecie. Odkryto, że wirus ma niezwykłe zdolności regeneracyjne, co postanowiono wykorzystać w medycynie. Odtwarzanie utraconych kończyn oraz tworzenie sztucznych organów - ludzkość była o krok od tego wszystkiego. Ale coś poszło nie tak… Wirus nazwany ZX-521 wydostał się w jakiś sposób na wolność. Zaczął zarażać zdrowych do tej pory ludzi. Najpierw było ich kilku, później kilkunastu. Z czasem populacja zarażonych sięgała kilkudziesięciu, kilkuset, a na koniec kilku tysięcy. Rok 2018. Wirus zaraził już kilkadziesiąt milionów osób i zaczął gwałtownie mutować, zabijając dziesiątki tysięcy zarażonych. Z czasem naukowcy odkryli jego przerażające zdolności regeneracyjne, gdy zaczął on reanimować zwłoki martwych zarażonych. Pragnęli oni ludzkiego mięsa, które było w stanie spowolnić tempo ich rozkładu. Zaczęli polować na zdrowych, populacja żywych trupów poczęła gwałtownie rosnąć. Rok 2019. Poza zmarłymi zarażonymi Zombie stają się też zmarli wcześniej ludzie. Ludzkość stoi na krawędzi zagłady, wielu umiera od nadal obecnego ZX-521, a pozostali giną z rąk Zombie lub dołączają do nich jako żywe trupy. Wydaje się, że to już koniec. Rok 2020. Powstaje międzynarodowa organizacja nazwana Z-Com. Rozpoczyna ona eliminację zarażonych, tworzy mniejsze i większe bazy w częściowo zarażonych krajach, bombarduje te całkowicie zarażone, a z zupełnie zdrowych tworzy państwa-fortece. Tymczasem naukowcy opracowali lek na ZX-521, dzięki niemu ludzie nie giną już tak szybko i nie zasilają armii umarłych. Jednak to nie koniec…
Oskad
28
Oskad to z pewnością dość nietypowy PBF: Z jednej strony jest tu wszystko, co większość osób uwielbia: Magia, fantastyczne rasy, stwory i potwory, ale uzupełnia to coś dziwnego, niezbyt często spotykanego osobno, a tym bardziej razem: Nieprzebyte prerie, spędy bydła, słynne pojedynki dwóch rewolwerowców na głównej (i często jedynej) ulicy miasta, które rozgrywają się w samo południe… Tak, fantasy i western. Jesteś ciekaw, jak to ma wyglądać? Zapraszam! Oskad to bez dwóch zdań kraina pełna sprzeczności: Parostatki, lokomotywy parowe, parowe maszyny przemysłowe, broń palna i inne zdobycze technologii łączą się z Magią, Żywiołakami, Golemami i aurą tajemniczości otaczającą starożytne ruiny… Zderzenie się tych dwóch cywilizacji nastąpiło wiele wieków temu, ale to dziś przybrało najbardziej kulminacyjny moment, w którym zaważą się losy całych ras, a także samego Oskad… Jako człowiek zostaniesz sławnym na całą okolicę rewolwerowcem, odważnym stróżem prawa, prostym farmerem czy ogarniętym gorączką złota górnikiem? Czy też może zostaniesz szamanem lub wojownikiem jakiejś innej rasy, aby wesprzeć ją w obronie swej tradycji, ziem i życia podczas agresywnej ekspansji ludzi?
Nazaris
40
Istnieje pewien świat bez nazwy, gdzie rodziły się państwa na rzeź skazane i wielkie imperia, które katami były. Jednak najstraszliwszym ze wszystkich katów był Nazaris. Pojedyncza istota, która unicestwiła wszelkie państwa za pomocą broni ogniem miotającej, a następnie wprowadziła chaos i cierpienie trwające setki lat… Na koniec zniknęła wraz ze swoją armią bez śladów, zabierając wszystko, co zostało osiągnięte. Dziś istoty rozumne od nowa budują swe kraje po to, by zaistnieć w kartach historii. Niebezpieczeństwo ze strony Nazarisa ciągle istnieje, ale może to właśnie świeży władca znajdzie sposób, by go pokonać? Ten świat potrzebuje władców i generałów, którzy odważą się ruszyć dalej niż poza własne granice. Dalej niż sięgały wielkie imperia zamierzchłych lat.
Żadnych Bogów, Żadnych Panów
15
Dobra, jeszcze raz. III Wojna Światowa zakończyła rozwój cywilizacji. Akcja gry dzieje się na całym świecie (i nie tylko), oraz ukazuje konflikt między największymi frakcjami. Po jakiej stronie staniesz? A może założysz własną? Możliwości jest wiele... O broń nietrudno, jednak twoim największym zagrożeniem nie jest człowiek ani zombie, jednak to, co znajduje się w tobie. Trzeba pamiętać również o zjawiskach pogodowych i porach roku, nie będziesz biegać w podkoszulce cały rok, lato jest istnym piekłem, a zima odpierze ci dech. Dlatego trzeba uciec do krajów, w których są lepsze warunki do życia.
Nowe Detroit
15
Czasy świetności Detroit przeminęły w połowie lat sześćdziesiątych, po wielkich zamieszkach. Po ucieczce mieszkańców i zamknięciu przedsiębiorstw, realną władzę zaczęły sprawować małe gangi, płotki w skali światowej. I oto nadszedł dzień odkupienia. Niedawno pojawiły się pieniądze, i chociaż chodzą słuchy, że to mafiosi z Sycylii i Rosji, że to kartele z Meksyku, że to gangi z obu Ameryk, to jednak miasto przyjęło gotówkę z otwartymi ramionami. Natychmiast usunięto niemalże wszystko, do gołych fundamentów. A na tym zaczęto budować. Ogromne drapacze chmur, autostrady, restauracje, centra handlowe, teatry, kina czy luksusowe osiedla. Sielanka jednak nie trwała długo. Chociaż, jak to okrzyknięto, "Nowe Detroit" miało zapomnieć o swej przeszłości, to jednak na przedmieściach szybko powstały getta, gangi znów zaczęły się panoszyć po okolicy. A w świecie polityki i ogromnych biznesów najwięcej do powiedzenia mają przestępcy z ogromnym zapleczem. I gdyby tego było mało... Ludzie zaczęli rozpowiadać o dziwnych osobnikach. Policja nawet kilku ujęła. Mówi się, że w mieście pojawiły się tajne służby. CIA, FBI, NSA, Secret Service, FSB, DEA czy Guó’ānbù. Pojawiła się także masoneria, grupa Bilderberg, Cykada i inne tajne organizacje. Teraz przyszła pora na wyrównanie dawnych rachunków. Nie wiadomo skąd i jak, ale momentalnie pojawiło się mnóstwo ugrupowań, które zwalczają się nawzajem. A stawka jest wysoka, bardzo wysoka. Bo kto przejmie kontrolę nad miastem, ten uzyska nieograniczoną władzę, pieniądze i sławę. Wiele ugrupowań ma swoje wtyki w Radzie Miasta, policji i dużych firmach w metropolii. Kto by tego nie chciał? Lecz kto pierwszy podejmie rękawicę? Kto okaże się wrogiem, a kto przyjacielem? Który gang sięgnie po władzę sam, a kto utworzy koalicję?
Fires of Revolution
14
Fires of Revolution to PBF zainspirowany przez symulatory polityczne "Crisis in the Kremlin" oraz "Ostalgie".
Qogliotan [PBF]
33
Escurg nigdy nie był pokojową krainą. Liczne królestwa, księstwa i republiki zamieszkane przez ludzi zawsze toczyły wojnę o dominację w regionie, a konflikt pomiędzy Krasnoludami i Elfami nie wygasł od wieków, obie rasy darzyły się wzajemną nienawiścią i średnio raz na dekadę wybuchała między nimi krwawa wojna. Gdzieś pomiędzy tym wszystkim były też nacje Orków, Goblinów i Mrocznych Elfów, także wojujące ze wszystkimi wokół. Od dawna problemem pozostawali też Nekromanci i Wampiry, tworzący kolejne zastępy ożywieńców, z którymi chcieli podbić świat. Jednakże żaden z tych narodów nigdy nie doprowadził do tego, co się wydarzyło. Żadna rasa nie przewidziała tego wydarzenia. I żaden kraj nie mógł mu zapobiec. Twierdzili, że przybyli z Qogliotan, świata z innego wymiaru. Jednakże, posiłkując się ludzką wiarą, mieszkańcy Escurg szybko znaleźli o wiele lepszą i prostszą nazwę dla tego miejsca: Piekło. Hordy Demonów zalazły cały znany świat. Wojna trwała wiele dziesięcioleci. Pośród walczących z demonicznymi hordami nie brakowało odważnych bohaterów, wielkich strategów i taktyków, potężnych Magów, sojuszy ponad podziałami, kiedy po raz pierwszy w historii świata nie tylko ludzie, Elfy i Krasnoludy stanęły razem do decydującej bitwy, bowiem ze stepów przybyły też niezliczone plemiona Zielonoskóych, a nawet sami Wampirzy Lordowie wysłali niezliczone legiony swych nieumarłych sług. Ale wszystko zawiodło. Nikt nie mógł powstrzymać naporu dziesiątek tysięcy Demonów. Nikt nie był bezpieczny, gdy ciemne chmury nad polem bitwy rozstąpiły się, zasypując walczących ogniem, siarką i bazaltem. Nikt nie spodziewał się, że Mroczne Elfy wbiją swym sojusznikom nóż w plecy…
Wiek Pary
21
Imperium Republistyczne Vaastii to nowoczesne, potężne państwo zrodzone w myśl nowej idei. Idei równościowej i utopijnej. Imperator i sąsiedni władcy ulegli pod wpływem licznych protestów. Obecnie, dzięki tamtejszym bohaterom, obywatele mogą żyć w najlepszym miejscu, niemal porównywanym do mitycznego Raju. Wszędobylski syk maszyn postępu, nowoczesna medycyna, zmechanizowane rolnictwo, udogodnienia za sprawą nowych dziedzin magii, chociażby magii pary, sztuczna rasa sługusów. A to tylko wierzchołek komfortu kryjącego się w Imperium! Do tego obecna od jakiegoś czasu rewolucja przemysłowa rewolucjonizuje świat! Ogniskiem i głównym trzonem jest oczywiście Imperium, a dokładniej stolica - Tria. To właśnie tam powstały golemy, pociągi, dźwigi parowe, żelazne konie, nowa, wiecznie działająca największa wieża zegarowa “Saint James”, będąca pierwszym zegarem samoistnie zmieniającym czas z letniego na zimowy i wiele wiele więcej! Niestety, kraj ma też swoje problemy, o których nie mówi się głośno. Wyzysk gnomów i szerząca się, podziemna rebelia z tajemniczą rasą z dostępem do niezwykłej magii. Elfy, będące najbardziej zacofaną i główną częścią Imperium, niegodzące się na zmiany i odejście od tradycji. Dym z powstających fabryk coraz częściej jest powodem nieurodzaju rolników. Imperator traci wpływy magnaterii, a poprzedni władcy, wolą rządzić na własną rękę, niż jako część skłóconego parlamentu. Sąsiedzi coraz częściej sugerują rozbiory i współpracę z byłymi władcami, gdyż nowoczesna i prototypowa armia jeszcze nigdy nie została przetestowana, a większość ich sprzętów nie wyszła nawet z fazy testowej. Na tym wielkim torze życia znajdujesz się ty: Szary mieszczanin, zbuntowany golem, właściciel fabryk, rozpuszczony syn arystokraty, były władca chcący powrotu do swoich włości i samoistnego zarządzania nimi. Wybór należy do ciebie, możliwy wachlarz jest obszerny i możliwości masa. Może będziesz mieć kluczowy wpływ, albo zaginiesz na kartach historii jak inni?
Krwawe Złoto
11
“Witaj w teatrzyku wojny młody Kapitanie. Odegraj swą rolę jak najlepiej tylko potrafisz. Tylko pamiętaj, że rola najemnika nie jest łatwa."
Cannon Fodder
13
Uproszczony pbf strategiczny w realiach Wielkiej Wojny
Arsyntia
36
Arsyntia. Wielkie zbiorowisko państw, samotnych miast, jak i też ziem, które nie mają swojego właściciela. Przez spory okres swojego istnienia było to też miejsce, gdzie nie wybuchały większe wojny. Wszystko ograniczało się jedynie do starć granicznych, czy do małych, prowincjonalnych konfliktów. Jednakże to wszystko się zmieniło, kiedy odkryto wielkie złoża surowca, który pozwalał jego posiadaczowi na kontrolę nad magią. Była to rzecz niezwykle ważna dla mieszkańców tejże części świata, a to ze względu na prostą przyczynę - ostatni znany mag zmarł ponad tysiąc lat temu, a ostatnie magiczne artefakty rozładowały się dziesiątki lat temu. Magia jednak była tylko jedną z przyczyn konfliktu. Główna jest łatwiejsza do zrozumienia - najsilniejsi gracze na arenie międzynarodowej zaczęli się dusić we własnych granicach, toteż wyciągnęli swoje dłonie po terytoria słabszych. A trzeba im było przyznać, że mieli czym te ziemie zdobywać. Chociażby dzięki broni palnej sprowadzonej z Zachodu…
Zapomniany Front
15
Późny czerwiec 1915 roku. Wojna w Veleradzie trwa już ponad rok, wywołana przez ekspansjonistyczne Imperium w akcie zemsty na państwach zachodnich. Szybko okazało się, że lokalny konflikt staje się najbrutalniejszą i najradykalniejszą wojną, jaką kiedykolwiek widział kontynent. Karabiny maszynowe, wysokokalibrowa artyleria i gazy bojowe zamieniły front w piekło na ziemi,ukazując kruchą śmiertelność ciał, odzierając je z wszelkiej godności. Jednakże to nie śmierć okazała się być najgorsza w tym całym konflikcie. Najgorszy okazał się element wieczności, zwany redarytem - prototypowa broń chemiczno-biologiczna, przyjmująca formę krwistoczerwonego gazu, który atakował układ krwionośny i doprowadzał do jego szybkiej dewastacji, po czasie zamieniając swoje ofiary w żądne krwi istoty, nazywane przez wszystkich krwawiącymi. Ludność kontynentu drżała przed wojną, która pochłonęła już masę istnień. Rijhes upadło, pod naporem krwiożerczych bestii, Euxperczycy wycofują się z Romandii, ustępując pola Imperialistom, a na Wiecznym Oceanie wybuchła wojna między Konfederacją Lederską a Cesarstwem Asseru, rozszerzając granice królestwa śmierci. Wojna miała przynosić chwałę, a jedyne, co przynosi to śmierć. W jakich to okrutnych czasach przyszło wam żyć, śmiertelnicy, kiedy dusicie się w gazach bojowych, wykrwawiacie w redarycie i przemieniacie w potwory, giniecie, rozrywani przez kule, a politycy radośnie tańczą na waszych grobach, ciesząc się z kolejnych zdobytych okopów?
Uniwersum Metro 2035∶ Posmak Przeszłości [PBF]
34
22 lata temu na świat spadła Apokalipsa, grzebiąc go w atomowym ogniu. Ci, którym los pozwolił przetrwać, skryli się w nielicznych miesjcach, które schroniły ludzkość przed nowym światem i jego zasadami. Jednym z takich miejsc są tunele i stacje dawnej kolei podziemnej w Zdzieszowiach, których mieszkańcy patrzą na przyszłość z strachem, ale i z nadzieją w oczach. Wciąż żywe i buzujące są jednak niepokoje, spotęgowane ostatnimi decyjzami starzejącego się Dyktatora i atakami Rdzawych. Czy nadchodzi konflikt? Czy można mu zapobiec? Zależy to tylko od Was, od ludzi tego nowego świata.
  • Zaloguj się

  • Nie masz konta? Zarejestruj się

  • Aby wyszukiwać zaloguj się lub zarejestruj.
  • Pierwszy post
    Ostatni post
0
  • Kategorie
  • Ostatnie
  • Użytkownicy
  • Grupy