Przejdź do treści
  • Kategorie
  • Ostatnie
  • Użytkownicy
  • Grupy
Skórki
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Domyślna (Brak skórki)
  • Brak skórki
Zwiń
Logo

Wieloświat

WiewiurW

Wiewiur

@Wiewiur
Informacje
Posty
433
Tematy
2
Grupy
51
Obserwujący
2
Obserwowani
5

Grupy Wiewiur

Chicago Strefa Wojny
3
Rok 2012 zapowiada się krwawo w Chicago. Gdy dwa największe afroamerykańskie gangi tracą dwóch ważnych członków, chęć odwetu wydaje się przewyższać jakikolwiek rozum i rozsądek... PBF mocno inspirowany wojną gangów w Chicago w latach 2011-2020.
Świat w Płomieniach
23
Wieża [PBF]
8
Karczma "Opowieści Starej Kniei" [Wielowątkowy PBF RPG]
4
Kiedy Skała była Bogiem. [Symulator cywilizacji człowieka od podstaw PBF]
10
Opowieści ze Wspólnego Księstwa
8
Black Wonderland 2.0
12
Oto trafiłeś do magicznego miejsca, którego nie ma na mapach. To miejsce, Czarna Kraina Czarów, jest przepełnione magią, krwią i tajemnicą, czekającą na Ciebie, Jokera ze Świata. Znajdź swoje miejsce, zgiń albo się wydostań. Wybór należy do ciebie.
Zgniły świt
7
Wojna zawsze niesie ze sobą okrutne żniwo. Jednak teraz było inaczej. Wystarczyło raptem trzydzieści lat, by świat, jaki znamy, przestał istnieć. Ludzkość zaczęła walczyć ze sobą o marne ochłapy, gotowi są poderżnąć innym gardła za puszkę przeterminowanej konserwy. A jakby tego było mało, wciąż muszą uciekać przed ofiarami kuru. Zaraza wypłynęła z jakiegoś wojskowego laboratorium i zdziesiątkowała populację. Nastała nowa era. Skończył się czas homo sapiens. Teraz nadszedł czas homo mortus.
Miesiące Ostateczne
19
PBF strategiczny. Jest rok 1983, a świat jest o krok od nowej wojny światowej, a na domiar złego w stronę Ziemi nadciąga asteroida.
Goblin Slayer PBF
17
Grupa Maksa
6
Gotham City
7
Układ Ymir
12
Market-Garden
7
Przypadki z Vasira Lake
15
111
27
Właśnie 111 lat temu zakończyła się III wojna światowa. Największy znany ludzkości konflikt, niemalże doprowadził ją na skraj wymarcia. Choć cywilizacja upadła, ludzie przetrwali. Teraz nadeszła pora, aby ponownie sięgnęli po to, co ich.
Ku chwale mości Pana! W bój o koronę!
9
Rok 1772. Rzeczpospolita Obojga Narodów znajduje się na skraju upadku. Sąsiedne mocarstwa wyciągają swoje ręce po nasze ziemie! Z Warszawy jednocześnie przychodzą straszne wieści o śmierci króla Stanisława Augusta. Szlachta nie może się zdecydować, kto ma zasiąść na tronie. Niektórzy polscy i litewscy szlachcice mając dość Interregnum i pochwycili za broń, aby samym sobie nałożyć koronę na głowę. Wciel się w jednego z nich i zasiądź na tronie Rzeczypospolitej!
Mroczne Zakątki Świata
13
Zachód wydaje się taki nudny pod względem mistycyzmu, spirytualizmu i legend. Tak jakby to wszystko przeminęło wraz z romantyzmem w 1849 r. Gdzie się podziały te pradawne kulty, nieodkryte loch zbudowane przez tajemnicze cywilizacje, przerażające monstra?
Ostatnie Dni
14
Hegemon naszego świata, największe i najpotężniejsze państwo kontynentu, Imperium Rectis, chyli się ku upadkowi, co jednych napawa radością, a innych przerażeniem... Bezpieczeństwo rozległych połaci bogatego, żyznego i dostatniego kraju stoi pod znakiem zapytania, gdy na wschodnie granice spadają kolejne bandy barbarzyńców, północ łupiona jest przez wojowników z mroźnych krain, a południe lada dzień upadnie pod naporem armii koczowników. Jednak wszystko to zdaje się być jedynie wstępem do niewiarygodnego zła, okrucieństwa oraz orgii mordu i przemocy, które dopiero nadejdą z dalekiego wschodu, z zapomnianej kapliczki wyklętego boga... Stań na czele wojsk chylącego się ku upadkowi imperium i spróbuj ocalić je przed nadchodzącą zagładą. Zagłęb się w niuanse dworskiej polityki, pochlebstwami, trucicielstwem, zdradą i miłością pnąc się po szczeblach kariery. Bądź wspomóż drugą stronę konfliktu, zostań wodzem zahartowanych mrozem i wojnami plemiennymi północnych barbarzyńców, ambitnym watażką wschodnich klanów, szukających szczęścia, chwały, łupów czy miejsca do osiedlenia się na terenach ginącego imperium lub jednym z fanatyków z wiecznie gorących pustyń odległego południa. Albo spróbuj przeżyć jako zwykły chłop, mieszczanin, arystokrata, żołnierz, kupiec czy ktokolwiek inny. A gdy nadejdzie czas i mosiężne rogi wzniosą swą pieśń ku przerażeniu i zgubie innych ludzi stawisz czoła największemu zagrożeniu dla całego świata, większego niż wszyscy barbarzyńcy razem wzięci... A jeśli nie zdołasz go pokonać, dołącz do niego, bowiem Ciemność jest nie tylko cierpliwa, ale i łaskawa...
Nowa Era Galaktyki
10
Trzy lata. Tyle czasu wystarczyło, by zburzyć stary ład. Tyle czasu wystarczyło, by Galaktyka zatraciła się w Wielkiej Wojnie między Galaktyką z klonami prowadzonymi przez Jedi a Sojuszem Separatystów, prowadzonym przez biorokratów, bankierów, handlowców i nikczemnego choć honorowego Hrabiego Dooku, jednocześnie wcielając w życie zemstę Sithów. Pewnego dnia wojna zakończyła się, jednak zwycięzca był tylko jeden: Darth Sidious, znany jako Sheev Palpatine, który potajemnie kierował obiema stronami konfliktu. Republika, Zakon, jak i Sojusz zostali zniszczeni, klony zabiły swoich wiernych towarzyszy, rozprzestrzeniając terror na całą galaktykę. Nieliczne niedobitki Armii Separatystów dalej stawiają opór, a przerażenie szerzy Darth Vader. Jest rok 1 ARE (Po Utworzeniu Imperium, inaczej 18 BBY), a cień Imperium zagarnia kolejne planety pod swoje macki. Jednak... Nadzieja nie umarła. Nieliczni Jedi, istrzowie, Rycerze, jak i Padawani błądzą po Galaktyce pomagając w potrzebie. Na wielu planetach samoistnie powstały grupy oporu, często dowodzone przez byłych bohaterów Republiki jak i Separatystów. Kim zatem będziesz? Szlachetnym Rycerzem, politykiem walczącym o przywrócenie demokracji, zwykłym żołnierzem, klonem, a może droidem czy nikczemnym Inkwizytorem, a może kimś, komu na myśl jest tylko własny zysk? Szukaj, prowadź, trwaj... I zmieniaj. I pamiętaj. Niech Moc będzie z tobą.
Ku chwale pana
10
W świecie, gdzie liczy się zarówno religia i honor, wiele spraw załatwia się za pomocą zabójców oraz szpiegów. W świecie, gdzie każdy szlachcic deklaruje swą lojalność wobec władcy, kaprys oficera może przesądzić o losach całej wojny. W świecie, gdzie prosty chłop może zasiąść na tronie po udanym buncie, ród królewski może zostać zamordowany za odmowę zaszczytów wobec podwładnego rycerza. Każdy może sięgnąć po coś wielkiego, i każdy może zostać zrzucony z piedestału. Od ciebie tylko zależy, czy podołasz wyzwaniu, lawirując między zaspokajaniem zachcianek wasali a dbaniem o bezpieczeństwo państwa. Każda droga jest właściwa, jednak nie każda słuszna. Opowiedz się po którejś ze stron i spraw, by na długo zapamiętano twe imię.
Żelazne Koryto
9
Postaw się na miejscu jednego z przywódców państw zza Żelaznej Kurtyny podczas Zimnej Wojny. Dzielnie zwalczaj ruchy demokratyczne w twoim kraju i opieraj się wpływom obcych mocarstw, byleby dłużej zostać przy władzy i wpłacić wszystko na szwajcarskie konto bankowe!
Jugosławia-Wojna bez Granic
11
Rok 1990. Zaraz odbędą się pierwsze od 52 lat wolne wybory w kraju. Atmosfera jest jednak bardzo napięta i ludzie czują, że lada dzień może wydarzyć się coś złego. Stań więc na czele własnej frakcji w wojnie na Bałkanach
Beyond Time - Drastea
9
Czas płynie w prostej linii, to zasada każdego świata zupełnie jak i tego. Tutaj jednak akcja rozgrywa się w kilku epokach, każdej innej od poprzedniczki. Począwszy od standardowego średniowiecza, przechodząc przez czasy nowożytne, a kończąc na odległej przyszłości.
Sfera Idei
6
Dungeon Utopia Online
8
Skarabeusz
26
Vvardenfell
16
Zorze Onaliah
20
Szum gałęzi przedwiecznych drzew dyskretnie ubogacał ciszę jaka niepodzielnie panowała na Jadeitowych Polach. Atoli niedawno przyjęła te ziemię w swoją domenę. Prawie tysiąc lat temu to miejsce było świadkiem wielkiej bitwy. Nie chodziło bynajmniej o spór książąt o kawałek piachu, czy cnotę córki jednego z nich. Na tym skromnym poletku ziemi ścierali się bogowie, we własnej świętej osobie. Gasharad’th, Pan Pożogi i Chaosu wypowiedział wojnę pozostałym wyższym bytom sprawującym pieczę nad Onaliah. Po wielkiej wojnie zakończonej zwycięstwem „tych dobrych”. Bluźniercze ciało poległego porąbano na dzwonki i wyrzucono w nieskończoność między gwiazdami. Dużo ponad pół milenium minęło od tamtych wydarzeń. Nawet królewskie elfy i wielcy wampirzy hrabiowie ledwie pamiętają boską wojnę. Nie ma co się dziwić; historia zdążyła w międzyczasie zakręcić się kilka razy. Powstały i upadły dziesiątki księstw, królestw i imperiów; stworzono artefakty które teraz są ledwie legendą, wynaleziono proch, wprowadzono republiki, odrzucono i na nowo przyjęto bogów. Świat jednak znowu zdaje się stać na rozdrożu. Zorze zrobione z czystej magii pojawiają się na nocnym niebie w każdym zakątku świata, od Gór Bolath Eng, przez rzekę Kalistę i pustynie Akinu, do lodowych pustkowi Kurdliatu. Zwykli dotychczas ludzie zaczęli przejawiać zdolności magiczne, widziano zwierzęta o niespotykanych wcześniej kolorach i cechach, a na całym znanym świecie występują dziwne anomalie, często wręcz niemożliwe do opisania. Uczeni i kapłani mają różne opinie na ten temat, mniej lub bardziej apokaliptyczne, jednak wszyscy są zgodni. To początek zupełnie nowej ery w dziejach Onaliah. Czy uda ci się w niej odnaleźć, czy sczeźniesz w mrokach historii?
Miasto Nieszczęść
8
Dazan, położone u ujścia rzeki Sewra, stolica Marchii Werlackiej, największy port nad morzem Tiss, członek Gredoty - związku handlowego miast nad Tissem, a zarazem główny port Oredry - imperium środkowofridlarskiego, największego obecnie państwa. Mogłoby się zdawać - bogaty raj na ziemi. Owszem, Dazan jest bogatym miastem, ale nie dwojako. Owszem, też jest rajem, ale w innym znaczeniu. Jego bogactwo tyczy się tak aspektów handlowych, jak i stopnia przestępczości. Mimo milicji, inkwizycji i Zakonu, ulice wręcz ociekają złem, głównie w nocy. Jest też rajem dla wszelkich złodziei, ale też i stróżów prawa, chcących wybić się ponad tłum równie naiwnych entuzjastów sprawiedliwości. Na domiar złego Dazan stało się obiektem zainteresowania Kręgu i Bractwa, co nie wróży za dobrze miastu, a nawet odbiło się negatywnie na mieszkańcach Ostatnimi czasy wzrosła też aktywność potworów poza Pełnią, a za sławnych Łowców wyznaczone zostały potężne nagrody. Nie obyło się bez zamachu na lokalnego Margrabię, zwanego powszechnie królem. Wszystko to sprawiło, że Dazan zyskał miano Miasta Nieszczęść i zaczęło mu się powodzić coraz gorzej na rynku. Wszystko się sypie, mrok zakrywa naiwne światło. Miasto jest rozdarte między sześć zwaśnionych frakcji. Wśród tych podziałów, zła i sztampowej sprawiedliwości znajdujesz się Ty. Bezpieczny za monitorem, chcący poznać ten świat, wkroczyć w niego, zaryzykować. Kim zostaniesz? Jaką stronę wybierzesz? Jakie podejmiesz decyzje? Odznaczysz się w historii Miasta Nieszczęść, czy znikniesz w mroku sobie podobnych?
Legion Dusz
6
„Na imię mi Legion, bo Nas jest wielu.” – Krótkie zdanie, które raz na zawsze wywróciło świat ludzi. Jedna z tych chwil, gdy ludzkość dowiedziała się, że nie jest sama. A świat, który się właśnie dla nich otwierał, był przerażający. Duchy i demony rozlały się po świecie, tylko nieliczni byli w stanie stawić im czoła. Kiedyś demony i duchy swobodnie podróżowały po świecie. Używały swych potężnych zdolności, niszczyły, siały grozę i zamęt, zdobywały, mordowały i były panami wszechświata. Jednak pojawił się On, pierwszy człowiek, który im się sprzeciwił, pierwszy człowiek, który wykorzystał zdolności istot paranormalnych przeciw nim. Mówi się na niego Pierwszy Psionik. Podjął walkę. Wojna trwała wiele lat, niektórzy historycy paranormalni mówią nawet o trzech wiekach ustawicznych wojen. Jednak potem coś się wydarzyło. Jakimś sposobem zniewolono duchy i demony, wygnano jest do Świata Mroku, skąd, jak sądzono, właśnie przyszły. Od tamtego czasu nie widziano ducha ani demona w „stanie wolnym”. Jeśli już się pojawiał w naszym świecie, to jedynie przez opętanie. Nigdy więcej istota już nie poruszała się swobodnie. Ostatni taki przypadek pojawił się kilka tysiącleci temu. Dzisiaj się już o tym nie mówi, określa się to jako „ciemne wieki” i „zabobony”. Jednak prawda jest zupełnie inna. W demonicznym świecie coś się wydarzyło. Nikt do końca nie wie, co takiego się stało, jednak ataki i opętania stały się znacznie częstsze. Częstotliwość ich występowania wzrosła do poziomu, jaki osiągnęła podczas okresu inkwizycji oraz Drugiej Wojny Światowej. Największe zatrwożenie padło na mieszkańców West Coast City. Zmierzają tam tłumy osobistości paranormalnych. W mieście znajduje się zagadka, każdy chce się dowiedzieć, jaka. I czemu to akurat tutaj niemalże całe miasteczko padło ofiarą opętania.
Acies
6
Reaktywacja gry prowadzonej wcześniej na jeja.pl. Zapraszam serdecznie!
Kazamata XIII
19
Kazamata XIII, baza kosmiczna orbitująca wokół planetoidy Zun-3, przez długi czas cieszyła się opinią najbezpieczniejszego miejsca w tej części galaktyki. A jednak coś się zmieniło. Na terenie bazy doszło do morderstwa. Zablokowano całkowicie transport na czas rozwiązania sprawy. Dziesiątki podróżnych zostało zatrzymanych na czas wyjaśnienia sprawy…
Fronty Nowego Świata
27
II wojna światowa była porażką dla całego świata. Wszczęty przez Niemcy konflikt trwał znacznie dłużej, niż poprzedni tak wielki konflikt. Ponad 8 lat zmagań nie przyniosły zwycięstwa żadnej ze stron. Zarówno alianci, jak i państwa osi nie potrafiły złamać drugiej strony. Przełomem okazał się rok 1945. Amerykanie pomyślnie skończyli testy najpotężniejszej broni w dziejach świata - bomby atomowej. 16 maja 1945 bombowiec "Enola Gay" zrzucił ową broń na niemieckie miasto Hamburg, który został doszczętnie zniszczony. Spowodowało to furię Józefa Stalina, który właśnie wysłał spadochroniarzy na owe miasto. Oczywiście ci również zostali zniszczeni przez atom. ZSRR zakończyło wówczas współpracę z USA i UK. Był to już swego rodzaju pokój. Jednak dopiero w 1947 w Nowym podpisano oficjalny pokój. Było to spowodowane wieloma napięciami wewnętrznymi. USA i ZSRR się rozpadły, podobnie jak i kolonie UK i Francji. I tak to nastał rok 1953, w którym to kolejna wojna wisi na włosku, a Brazylia, Japonia i Australia rozpoczynają wyścig o status światowego hegemona.
Elarid
49
Elarid to mistyczna kraina, świat przepełniony Magią, na którą składają się trzy kontynenty - Pustynny Nirgald, mroźne Karak’Akes i najbardziej umiarkowane oraz zwyczajne Verden. Warto dodać do tego również oblewający wszystko ocean, Mroczne Królestwo nieopodal Nirgaldu, siedzibę największego zła w całym Elarid, oraz położony daleko na południu Archipelag Sztormu, skupisko tysięcy mniejszych i większych wysp. Niegdyś było to spokojne miejsce, kwitł handel, wojny były istną rzadkością dzięki mądrej i sprawiedliwej polityce wszystkich władców oraz ogólnej przyjaźni, jaką wszyscy się darzyli. Jednakże tak wiele się zmieniło… Gdzieś tam, pomiędzy tym wszystkim, całą tą wielką polityką, jesteś Ty: Żołnierz, najemnik, karczmarz, poszukiwacz przygód, pan na włościach, handlarz, Mag czy ktokolwiek inny. Dołącz do tej niepowtarzalnej przygody, która jest fantasy w tradycyjnym i wręcz kultowym wydaniu, weź w dłonie swoje własne życie, a później sięgnij po więcej: Elarid czeka na takich jak Ty… Serdecznie zapraszam.
Oskad
28
Oskad to z pewnością dość nietypowy PBF: Z jednej strony jest tu wszystko, co większość osób uwielbia: Magia, fantastyczne rasy, stwory i potwory, ale uzupełnia to coś dziwnego, niezbyt często spotykanego osobno, a tym bardziej razem: Nieprzebyte prerie, spędy bydła, słynne pojedynki dwóch rewolwerowców na głównej (i często jedynej) ulicy miasta, które rozgrywają się w samo południe… Tak, fantasy i western. Jesteś ciekaw, jak to ma wyglądać? Zapraszam! Oskad to bez dwóch zdań kraina pełna sprzeczności: Parostatki, lokomotywy parowe, parowe maszyny przemysłowe, broń palna i inne zdobycze technologii łączą się z Magią, Żywiołakami, Golemami i aurą tajemniczości otaczającą starożytne ruiny… Zderzenie się tych dwóch cywilizacji nastąpiło wiele wieków temu, ale to dziś przybrało najbardziej kulminacyjny moment, w którym zaważą się losy całych ras, a także samego Oskad… Jako człowiek zostaniesz sławnym na całą okolicę rewolwerowcem, odważnym stróżem prawa, prostym farmerem czy ogarniętym gorączką złota górnikiem? Czy też może zostaniesz szamanem lub wojownikiem jakiejś innej rasy, aby wesprzeć ją w obronie swej tradycji, ziem i życia podczas agresywnej ekspansji ludzi?
Rok 2018
16
Minęło 5450 lat, odkąd dopiero co rozwijający się cywilizacyjnie, samoświadomy gatunek z podrzędnej planety w pospolitym układzie solarnym spotkał po raz pierwszy awangardę kolonizacyjną Tetrarchiatu, hegemonicznego imperium międzygwiezdnego. Wydawało się początkowo, że te istoty, jak również ich rodzimą planetę, spotka ten sam los, co wielu innych przed nimi: wyginięcie i przekształcenie ich rodzinnego świata w kolonię górniczą. Lecz tkające los siły wszechświata wykuły dla owego gatunku nową, całkiem niespodziewaną ścieżkę. Oto jedna z przywódczyń owego organizmu państwowego, Eteryczna-Utula, dostrzegła w tych, wydawało się, bardzo prymitywnych istotach, drzemiący w nich potencjał i przekonała pozostałe z władczyń, by pozwolić im się wykazać jako siła bojowa i robotnicza. Jak się później okazało, te stworzenia spełniły wielokrotnie oczekiwania czterech Eterycznych Tetrarchiń, co zagwarantowało im stałe miejsce w Tetrarchiacie. Tymi zasłużonymi dla kosmicznego imperium istotami byli ludzie z planety zwanej przez nich samych Ziemią. Tysiąclecia po tych wydarzeniach, w 2018. roku Nowego Kalendarza Tetrarchicznego, Wolny Świat Ziemia jest prosperującą i szanowaną planetą o szerokiej autonomii, znajdującej się w domenie hegemonicznego Tetrarchiatu, rozdającego karty jako jedna z potęg w Drodze Mlecznej.
Nazaris
40
Istnieje pewien świat bez nazwy, gdzie rodziły się państwa na rzeź skazane i wielkie imperia, które katami były. Jednak najstraszliwszym ze wszystkich katów był Nazaris. Pojedyncza istota, która unicestwiła wszelkie państwa za pomocą broni ogniem miotającej, a następnie wprowadziła chaos i cierpienie trwające setki lat… Na koniec zniknęła wraz ze swoją armią bez śladów, zabierając wszystko, co zostało osiągnięte. Dziś istoty rozumne od nowa budują swe kraje po to, by zaistnieć w kartach historii. Niebezpieczeństwo ze strony Nazarisa ciągle istnieje, ale może to właśnie świeży władca znajdzie sposób, by go pokonać? Ten świat potrzebuje władców i generałów, którzy odważą się ruszyć dalej niż poza własne granice. Dalej niż sięgały wielkie imperia zamierzchłych lat.
S.T.A.L.K.E.R.∶ Gniew z Północy
10
2 lata temu Striełok ponownie dotarł do serca Zony - Czarnobylskiej Elektrowni Atomowej. Wtedy to właśnie zniszczył kapsuły Świadomości-Z i uciekł wraz z Wojskowymi podczas operacji Tor Wodny. Ale ona powróciła i to z jaką mocą! Takiej emisji jeszcze nigdy nie było, dwie poprzednie ogromne emisje nie mają do niej porównania! Zona powiększyła się o 10 kilometrów w każdą stronę. Z tego powodu Monolit zwiększył swoje zasoby ludzkie o niewyobrażalne liczby - a inne frakcje dopiero co otrzepują się z emisji. Teraz pojawiasz się Ty. Ale w której jesteś frakcji? Czy próbujesz zarobić na nieszczęściu innych jako bandyta? Twoja ciekawość każe zbadać Ci przedziwne zjawisko? A może i Ciebie pochłonęła emisja i teraz walczysz za ten śmieszny kamyk? Wszystko zależy od Ciebie.
Szkarłatna Inwazja
13
Ten świat nie jest już domem dla ludzi. Już nie. Cesarstwo Lorkhan, największe państwo na kontynencie pogrążone w chaosie wojny zostało zdewastowane od wewnątrz. Wszystko zaczęło się od spokojnego nadmorskiego miasteczka, gdzie doszło do erupcji potężnej i przerażającej magii. Skaziło to pobliskie ziemie i zabiło wielu ludzi. Poszukiwacze przygód i awanturnicy przybyli na miejsce zdarzenia w poszukiwaniu chwały i złota. Znaleźli głównie śmierć, mękę i rozpacz. Niektórzy mieli więcej szczęścia, ale nie na długo. Miesiąc po kataklizmie nadeszli oni... Plugawi krwiopijcy o ludzkich ciałach, potężni i niepokonani. Migiem zdobyli miasteczko i rozpoczęli podbój ogarniętego już wojną Cesarstwa. Zniewolili ludzkość na zdobytych terenach, najsłabszych użyli jako zbiorniki na smaczną dla nich krew, innych przemienili w podobne stwory... Reszta została służbą dla wąpierzy. Niektórzy jednak nie ukorzyli się przed najeźdźcami i pouciekali z zdobytych miast i zaczęli dosłownie żyć jak szczury. Zaczęli żyć w kanałach, obozach poza miastami, w lasach próbując przetrwać za wszelką cenę. Armie cesarstwa bronią swoich granic, z całych swych sił. Uchodźcy z zdobytych miast starają się uciec na południe w poszukiwaniu schronienia. Inwazja krwiopijców trwa nadal... Doprowadzisz do upadku ludzkości czy może postarasz się ją uratować? Decyzja należy do Ciebie.
Przełom [PBF] Prolog. Odkrywcy mgieł.
6
-Madame Tutu, wiesz doskonale, że... ~Milcz, Esme, wiemy to obydwie, nie rozumiem do czego starasz się doprowadzić -TO BEZ ZNACZENIA. JUŻ SIĘ ZACZYNA. -Co masz na myśli? ~To nie oczywiste? Narrati... -IMPERATOR NARRATI VOS. ~..,oczywiście mój drogi, w każdym razie mówi o Przełomie -Przecież nie ma Wyrwy... Dar nie tężeje... ~Oczywiście. Bo zaczyna się w drugą stronę -Międzymgła...? ~Tak, transfer dusz się rozpoczął
Fires of Revolution
14
Fires of Revolution to PBF zainspirowany przez symulatory polityczne "Crisis in the Kremlin" oraz "Ostalgie".
Qogliotan [PBF]
33
Escurg nigdy nie był pokojową krainą. Liczne królestwa, księstwa i republiki zamieszkane przez ludzi zawsze toczyły wojnę o dominację w regionie, a konflikt pomiędzy Krasnoludami i Elfami nie wygasł od wieków, obie rasy darzyły się wzajemną nienawiścią i średnio raz na dekadę wybuchała między nimi krwawa wojna. Gdzieś pomiędzy tym wszystkim były też nacje Orków, Goblinów i Mrocznych Elfów, także wojujące ze wszystkimi wokół. Od dawna problemem pozostawali też Nekromanci i Wampiry, tworzący kolejne zastępy ożywieńców, z którymi chcieli podbić świat. Jednakże żaden z tych narodów nigdy nie doprowadził do tego, co się wydarzyło. Żadna rasa nie przewidziała tego wydarzenia. I żaden kraj nie mógł mu zapobiec. Twierdzili, że przybyli z Qogliotan, świata z innego wymiaru. Jednakże, posiłkując się ludzką wiarą, mieszkańcy Escurg szybko znaleźli o wiele lepszą i prostszą nazwę dla tego miejsca: Piekło. Hordy Demonów zalazły cały znany świat. Wojna trwała wiele dziesięcioleci. Pośród walczących z demonicznymi hordami nie brakowało odważnych bohaterów, wielkich strategów i taktyków, potężnych Magów, sojuszy ponad podziałami, kiedy po raz pierwszy w historii świata nie tylko ludzie, Elfy i Krasnoludy stanęły razem do decydującej bitwy, bowiem ze stepów przybyły też niezliczone plemiona Zielonoskóych, a nawet sami Wampirzy Lordowie wysłali niezliczone legiony swych nieumarłych sług. Ale wszystko zawiodło. Nikt nie mógł powstrzymać naporu dziesiątek tysięcy Demonów. Nikt nie był bezpieczny, gdy ciemne chmury nad polem bitwy rozstąpiły się, zasypując walczących ogniem, siarką i bazaltem. Nikt nie spodziewał się, że Mroczne Elfy wbiją swym sojusznikom nóż w plecy…
Wiek Pary
21
Imperium Republistyczne Vaastii to nowoczesne, potężne państwo zrodzone w myśl nowej idei. Idei równościowej i utopijnej. Imperator i sąsiedni władcy ulegli pod wpływem licznych protestów. Obecnie, dzięki tamtejszym bohaterom, obywatele mogą żyć w najlepszym miejscu, niemal porównywanym do mitycznego Raju. Wszędobylski syk maszyn postępu, nowoczesna medycyna, zmechanizowane rolnictwo, udogodnienia za sprawą nowych dziedzin magii, chociażby magii pary, sztuczna rasa sługusów. A to tylko wierzchołek komfortu kryjącego się w Imperium! Do tego obecna od jakiegoś czasu rewolucja przemysłowa rewolucjonizuje świat! Ogniskiem i głównym trzonem jest oczywiście Imperium, a dokładniej stolica - Tria. To właśnie tam powstały golemy, pociągi, dźwigi parowe, żelazne konie, nowa, wiecznie działająca największa wieża zegarowa “Saint James”, będąca pierwszym zegarem samoistnie zmieniającym czas z letniego na zimowy i wiele wiele więcej! Niestety, kraj ma też swoje problemy, o których nie mówi się głośno. Wyzysk gnomów i szerząca się, podziemna rebelia z tajemniczą rasą z dostępem do niezwykłej magii. Elfy, będące najbardziej zacofaną i główną częścią Imperium, niegodzące się na zmiany i odejście od tradycji. Dym z powstających fabryk coraz częściej jest powodem nieurodzaju rolników. Imperator traci wpływy magnaterii, a poprzedni władcy, wolą rządzić na własną rękę, niż jako część skłóconego parlamentu. Sąsiedzi coraz częściej sugerują rozbiory i współpracę z byłymi władcami, gdyż nowoczesna i prototypowa armia jeszcze nigdy nie została przetestowana, a większość ich sprzętów nie wyszła nawet z fazy testowej. Na tym wielkim torze życia znajdujesz się ty: Szary mieszczanin, zbuntowany golem, właściciel fabryk, rozpuszczony syn arystokraty, były władca chcący powrotu do swoich włości i samoistnego zarządzania nimi. Wybór należy do ciebie, możliwy wachlarz jest obszerny i możliwości masa. Może będziesz mieć kluczowy wpływ, albo zaginiesz na kartach historii jak inni?
Krwawe Złoto
11
“Witaj w teatrzyku wojny młody Kapitanie. Odegraj swą rolę jak najlepiej tylko potrafisz. Tylko pamiętaj, że rola najemnika nie jest łatwa."
Soviet Dust
13
Cannon Fodder
13
Uproszczony pbf strategiczny w realiach Wielkiej Wojny
Arsyntia
36
Arsyntia. Wielkie zbiorowisko państw, samotnych miast, jak i też ziem, które nie mają swojego właściciela. Przez spory okres swojego istnienia było to też miejsce, gdzie nie wybuchały większe wojny. Wszystko ograniczało się jedynie do starć granicznych, czy do małych, prowincjonalnych konfliktów. Jednakże to wszystko się zmieniło, kiedy odkryto wielkie złoża surowca, który pozwalał jego posiadaczowi na kontrolę nad magią. Była to rzecz niezwykle ważna dla mieszkańców tejże części świata, a to ze względu na prostą przyczynę - ostatni znany mag zmarł ponad tysiąc lat temu, a ostatnie magiczne artefakty rozładowały się dziesiątki lat temu. Magia jednak była tylko jedną z przyczyn konfliktu. Główna jest łatwiejsza do zrozumienia - najsilniejsi gracze na arenie międzynarodowej zaczęli się dusić we własnych granicach, toteż wyciągnęli swoje dłonie po terytoria słabszych. A trzeba im było przyznać, że mieli czym te ziemie zdobywać. Chociażby dzięki broni palnej sprowadzonej z Zachodu…
Zapomniany Front
15
Późny czerwiec 1915 roku. Wojna w Veleradzie trwa już ponad rok, wywołana przez ekspansjonistyczne Imperium w akcie zemsty na państwach zachodnich. Szybko okazało się, że lokalny konflikt staje się najbrutalniejszą i najradykalniejszą wojną, jaką kiedykolwiek widział kontynent. Karabiny maszynowe, wysokokalibrowa artyleria i gazy bojowe zamieniły front w piekło na ziemi,ukazując kruchą śmiertelność ciał, odzierając je z wszelkiej godności. Jednakże to nie śmierć okazała się być najgorsza w tym całym konflikcie. Najgorszy okazał się element wieczności, zwany redarytem - prototypowa broń chemiczno-biologiczna, przyjmująca formę krwistoczerwonego gazu, który atakował układ krwionośny i doprowadzał do jego szybkiej dewastacji, po czasie zamieniając swoje ofiary w żądne krwi istoty, nazywane przez wszystkich krwawiącymi. Ludność kontynentu drżała przed wojną, która pochłonęła już masę istnień. Rijhes upadło, pod naporem krwiożerczych bestii, Euxperczycy wycofują się z Romandii, ustępując pola Imperialistom, a na Wiecznym Oceanie wybuchła wojna między Konfederacją Lederską a Cesarstwem Asseru, rozszerzając granice królestwa śmierci. Wojna miała przynosić chwałę, a jedyne, co przynosi to śmierć. W jakich to okrutnych czasach przyszło wam żyć, śmiertelnicy, kiedy dusicie się w gazach bojowych, wykrwawiacie w redarycie i przemieniacie w potwory, giniecie, rozrywani przez kule, a politycy radośnie tańczą na waszych grobach, ciesząc się z kolejnych zdobytych okopów?
Uniwersum Metro 2035∶ Posmak Przeszłości [PBF]
34
22 lata temu na świat spadła Apokalipsa, grzebiąc go w atomowym ogniu. Ci, którym los pozwolił przetrwać, skryli się w nielicznych miesjcach, które schroniły ludzkość przed nowym światem i jego zasadami. Jednym z takich miejsc są tunele i stacje dawnej kolei podziemnej w Zdzieszowiach, których mieszkańcy patrzą na przyszłość z strachem, ale i z nadzieją w oczach. Wciąż żywe i buzujące są jednak niepokoje, spotęgowane ostatnimi decyjzami starzejącego się Dyktatora i atakami Rdzawych. Czy nadchodzi konflikt? Czy można mu zapobiec? Zależy to tylko od Was, od ludzi tego nowego świata.
Global Moderators
3
Forum wide moderators
  • Zaloguj się

  • Nie masz konta? Zarejestruj się

  • Aby wyszukiwać zaloguj się lub zarejestruj.
  • Pierwszy post
    Ostatni post
0
  • Kategorie
  • Ostatnie
  • Użytkownicy
  • Grupy